سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۴

بایدن: پوتین تاوان پس می دهد!

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 757984
رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعای مداخله مسکو در انتخابات ۲۰۲۰، مدعی شد که همتای روس عواقب این اقدام را خواهد دید.
بایدن: پوتین تاوان پس می دهد!
به گزارش جهان نيوز، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در مصاحبه با ای بی سی نیوز مدعی شد: ولادیمیر پوتین بهای مداخله در انتخابات آمریکا را می پردازد و این زیاد طول نخواهد کشید.

این ادعای بایدن در خصوص همتای روس در حالی است که کاخ کرملین هرگونه مداخله در روند انتخاباتی آمریکا را رد کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم در واکنش به این اتهام گفته است: روسیه در روند انتخاباتی ۲۰۲۰ یا حتی روندهای انتخاباتی پیشین آمریکا مداخله نکرده است. ما علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی آمریکا با رقیبش تبانی نکرده ایم. این ادعاها را نادرست و مطلقاً بی پایه و اساس ارزیابی می کنیم.

به گزارش مهر، اداره اطلاعات ملی ایالات متحده روز سه‌شنبه در یک گزارش روسیه و چند کشور و گروه دیگر از جمله ایران، کوبا، ونزوئلا، چین و جنبش حزب الله لبنان را به تلاش برای اعمال نفوذ و اثرگذاری بر روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرد.

اداره اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش مدعی شد که این کشورها به یک «عملیات نفوذ سرّی و چند جانبه» دست زده اند که ادعا می‌شود هدف آن «تضعیف» احتمال پیروزی مجدد «دونالد ترامپ» در این انتخابات بدون افزایش مستقیم شانس پیروزی رقیب وی، «جو بایدن» بوده است.

شورای اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش غیر محرمانه ادعا کرد که سازمان‌های وابسته به دولت روسیه در جریان انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا جنگ خبری را با تکیه بر اخبار جعلی علیه «جو بایدن» نامزد این انتخابات و رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به راه انداختند که دستور این جنگ خبری مستقیماً از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صادر شده بود.

از دیگر اتهاماتی که شورای اطلاعات ملی آمریکا به روسیه در ارتباط با این عملیات نفوذ ادعایی وارد می‌کند می‌توان به تلاش مسکو برای بدنام کردن جو بایدن و حزب دموکرات در این انتخابات، حمایت از دونالد ترامپ، تضعیف اعتماد عمومی به روند انتخابات و تشدید اختلاف‌های اجتماعی و سیاسی در درون جامعه ایالات متحده نام برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک همچون جنگ تحمیلی نتوانست به اهداف خود دست یابد
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در حال احیای داعش علیه سه کشور است
Iran, Islamic Republic of
روابط ترامپ با روسیه حسنه بود!!!!
Iran, Islamic Republic of
جالبه. بایدن اسکلت داره پوتین جودوکار رو تهدیدمیکنه. پوتین آمریکا رو تجزیه خواهد کرد.