جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

برخورد شهرداری با دستفروشان ممنوع شد!

يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 757635
مدیرعامل شرکت حریم‌بان و شهربان تهران از شهروندان تهرانی خواست که تنها از روزبازارها و شب‌بازارهایی که شهرداری در نظر گرفته است خرید کنند و تأکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد با دستفروش‌ها برخوردی داشته باشد؛ اقدام شهرداری تنها در قالب توصیه و نصیحت است.
برخورد شهرداری با دستفروشان ممنوع شد!
به گزارش جهان نيوز؛ سید امیر فتاحیان در گفت‌وگو با  تسنیم درباره ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال اظهار کرد: هر اقدامی که برای رفع سد معبر از سوی شرکت حریم‌بان انجام می‌شود با هماهنگی و همراهی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری بر این موضوع تأکید دارد که ساماندهی باید همراه با رفع سد معبر باشد از شهروندان تهرانی درخواست کرد که با توجه ویروس همه‌گیر کووید 19 رعایت کنند و در شرایط کنونی تنها از مراکزی که توسط شرکت ساماندهی برای عرضه اجناس از سوی دستفروش‌ها در نظر گرفته شده است خرید کنند که همه سلامت آنها و هم جامعه به خطر نیافتد.

فتاحیان تصریح کرد: مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها در مکان‌هایی که شرکت ساماندهی در نظر گرفته است رعایت می‌شود و طبیعتاً در این بازارها شهروندان نسبت به کرونا با آسیب کمتری  مواجه خواهند شد و شرایط بهتری برای آنها در ایام عید در نظر گفته شده است.

مدیرعامل شرکت حریم‌بان و شهربان تهران همچنین از اجرای طرح‌هایی برای انتقال و هدایت دستفروشان به سمت روزبازارها، شب بازارها و پارک بازارهایی که توسط شرکت ساماندهی در نظر گرفته شده، خبر داد.

وی گفت: این طرح‌ها در بعضی از مناطقی که کلونی سد معبر و دستفروشی وجود دارد با همراهی یگان حفاظت شهرداری تهران و نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد.

فتاحیان  ادامه داد: تمام درخواست شرکت حریم‌بان و شهرداری تهران این است که همه دستفروشان با مأموران شهرداری در ساماندهی و انتقالشان به مکان‌هایی که توسط شهرداران مناطق در نظر گرفته شده همکاری کنند تا هم شهر به لحاظ تردد شهروندان مدیریت شود و هم از آسیب ویروس کرونا در امان باشیم؛ مناطقی مانند یک، 12،13،15 و 6 مناطقی هستند که ممکن است که با کلونی دستفروشی و سد معبر مواجه شوند و دستفروشان این مناطق باید به سمت روزبازارها هدایت شوند.

وی افزود: شرایط طوری نیست که کسی از خطر کرونا در امان باشد و مردم باید خودشان هم رعایت کنند و از افرادی که هر جایی بساط‌گستری کردند، خرید نکنند؛ شهروندان باید با شهرداری همراه شوند که این افراد را به سمت نقاطی که برای آنها در نظر گرفته شده هدایت شوند تا هم آنها بتوانند ارتزاق کنند و هم از آسیب‌های بهداشت عمومی در امان باشیم.

فتاحیان با اشاره به اینکه دستفروش‌ها شهروند جامعه هستند و برای تأمین معاش خود می‌خواهند دستفروشی کنند، گفت: شهرداری اعتقادی به برخورد با دستفروش‌ها ندارد؛ در دو سال و نیم اخیر هم هیچ برخوردی با دستفروش‌ها نشده است. شهرداری معتقد به ساماندهی و هدایت این افراد به سمت نقاطی است که برای کسب و کار آنها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این اقدام در درجه اول باید باعث گسیل جمعیت از اطراف تهران نشود و لازم است این امر مدیریت شود؛ از سوی دیگر عصبانیت دستفروشی که تأمین معاش می‌کند و گله دارد نباید باعث برخورد تند نیروهای شهرداری شود.هیچ کس حق ندارد با دستفروش ها برخوردی داشته باشد؛ اقدام شهرداری تنها در قالب توصیه و نصحیت است؛ در همه مناطق از جمله عبدل‌آباد و مابقی اماکن همین طور است.

فتاحیان در مورد دیگر اقدامات شرکت حریم‌بان و شهربان در روزهای پایانی سال و ایام عید گفت: هر جایی که افراد سودجو در نظر داشته باشند چه در حوزه شهر و شهرسازی و چه در حوزه حریم ساخت‌و‌ساز غیر مجازی را انجام دهند حتما ممانعت می‌شود.

وی از شهروندان درخواست کرد که هر گاه با چنین رویداد و تخلفی که از نظر آنها مشهود است و کسی ساخت‌و‌ساز غیرمجاز می‌کند، مواجه شدند حتماً با سامانه 137 و 1888 شهرداری تهران تماس بگیرند. نمایندگان حریم‌بان با فوریت به این مناطق اعزام می‌شوند و از تخلف ساخت‌و‌ساز آن محل که به صورت غیر مجاز انجام می‌شود، جلوگیری می‌کنند.
برچسب ها: شهرداری دستفروش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خراسانی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم هموطن عزیز دستسفروشی نداشته باشیم اما برخورد چیز بدی بود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا؟؟!!! خیلی خوب شد از فردا بساط میکنیم... جان!!!
Iran, Islamic Republic of
کل تهران شده دستفروشی . عملکرد افتضاح..