پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۲

خاتمی صدای جوانان اصلاح‌طلب را خفه کرد/ میلیشیای مجاهدین به خط شدند

يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 757540
ناسا با حذف گروهی از مخالفان بهزاد نبوی به راه افتاده است. گروهی از اصلاح‌طلبان با پیش‌بینی از آینده تحرکات ساختار شکن، به‌صورت صریح راهشان را از این ستاد انتخاباتی آمریکاجدا کرده‌اند.
خاتمی صدای جوانان اصلاح‌طلب را خفه کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، کوه اجماع اصلاح طلبانه موش زایید، یک دهه شصتی ازکارافتاده را رئیس کرده‌اند؛ این بار تکرار نمی‌کنم! این جملات را یک کاربر فضای مجازی پس از اعلام ترکیب اعضای ده‌گانه هیات رئیسه جبهه اصلاحات ایران یا همان «ناسا» در نقد این انتصابات نوشته است.

هم‌زمان با انتخاب بهزاد نبوی به‌عنوان رئیس جبهه اصلاح‌طلبان، موج انتقادات نسل دوم  علیه تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه افزایش‌یافته است. آن‌ها بیش از این دو نامه به رئیس دولت اصلاحات نوشته‌اند؛ اما هر بار با پاسخ سربالا، از جانب گعده اطراف خاتمی روبرو شده و به روایتی حرفشان خریداری ندارد. این یک‌جانبه‌گرایی و استبداد رأی حالا صدای این دسته از جوانان را بالابرده و آن‌ها می‌گویند: دیگر زیر بار دیکتاتوری نرفته و حاضر نیستیم دیگر بله‌قربان‌گو و پوستر چسبان شب انتخاباتی پدرخوانده‌ها باشیم!

اما خاتمی و اطرافیانش بی‌توجه به خواست بدنه، ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان را با ترکیبی از تندور ترین نیروهای این گروه سازمان‌دهی کرده است. نگاهی به لیست منتشرشده در کانال تلگرامی ناسا نشان می‌دهد، نه‌تنها خاتمی جوانان اصلاح‌طلب را حذف کرده است، بلکه اعضای مؤثر در ستاد انتخاباتی فتنه ۸۸ و حوادث پس‌ازآن دوباره به‌صف شده‌اند. این ترکیب بیش از آنکه نشانی از یک کمیته برای یک کمپین انتخاباتی داشته باشد، نمادی از مجموعه‌ای از افراد رادیکال و قانون‌شکن است که برخی از آن‌ها مانند علوی تبار متخصص جنگ خیابانی محسوب می‌شوند.
 



چرا ژنرال‌ها به میدان آمده و جوانان حذف شدند؟
گروه جوانان معترض در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌گویند: از آن اجماع اصلاح‌طلبان فقط یک شعار توخالی باقی‌مانده و آقا بالای سرها و ژنرال‌ها صندلی ریاست را رها نمی‌کنند! آن‌ها معتقدند گروهی که از ریاست یک ستاد انتخاباتی نمی‌گذرد؛ لایق آن نیست که بر طبل جمهوریت و مردم‌سالاری بکوبد!

 


 
محمدعلی آهنگران یکی دیگر از فعالان اصلاح‌طلب در یادداشتی تلگرامی با نقدی تند بر پدرخوانده‌ها می‌نویسد: عده‌ای جوان بی‌نوا را می‌خواهید عمله انتخاباتی خود کنید و فردای پیروزی خیالی تلفن‌ها را خاموش کرده آن بیچاره‌ها را گرفتار به حال خود رها کنید؟ از مجلس لیست امید و دولت تدبیر امیدتان چه خیری به حال ملت بی‌پناه رسید که دوباره عزم انتخابات کرده‌اید؟

اما چرا خاتمی و گعده تندرو حاضر نشده حتی یک صندلی به گروه معترض بدهد؟ پاسخ بسیار ساده است!
اصلاح‌طلبان رادیکال برای انتخابات ۱۴۰۰ در لبه یا مرگ یا زندگی قدم زده و معتقدند یا باید به هر شکلی که شده در قدرت بمانند، یا آنکه با برهم زدن شرایط عادی کشور فضا را به سمت بحران‌سازی‌های سریالی تا تسلیم شدن نظام در برابر خودشان تغییر دهند. تحمیل این شرایط نیاز به نیروهای خبره و چریک‌های دریده و سیاست‌باز دارد نه جوانان تازه به راه آمده و سربه‌هوا!

سازمان‌دهی اعضای مؤثر حزب منحله مجاهدین تحت عنوان «ناسا» نشان می‌دهد این کمپین انتخاباتی با مقاصد پرشور کردن فضای انتخابات نوک کوه یخی است که به‌زودی قرار است تحرکات ضد امنیتی را با خیال خام حمایت آمریکایی‌ها از آن پوشش دهد. واقعیت آن است که انتخاب بهزاد نبوی به‌عنوان رئیس ناسا؛ نشانه بی‌سلیقگی اصلاح‌طلبان در انتخاب یک پیرمرد واکر به دست ازکارافتاده نیست!

همان‌گونه که به صحنه آمدن میرحسین موسوی در سال ۸۷ در ستاد «سلام خاتمی» جبهه مشارکت به معنای بازگشت به ارزش‌های امام و توجه به خط حمایت از مستضعفین نبود، انتخاب سازمانی‌های آشوب گر نیز معنای تلاش ساده یک گروه سیاسی در انتخاب یک نامزد انتخاباتی و گرم کردن فضای انتخابات ۱۴۰۰ را ندارد.

اصلاح‌طلبان باکارت امثال نبوی با تبحر ستاد سازی و غوغا سالاری نه‌تنها نمی‌خواهند چاره‌ای برای دردهای معیشتی و کرامت انسانی مردم ایران بردارند، بلکه قرار است حلقه وصل و انتحاری از طرفداران منتظری و باند مهدی هاشمی معدوم در کنار گروه آمریکایی نهضت آزادی با همکاری سفارت انگلیس (که پیش‌ازاین اعلام آمادگی کرده) حول محور میلیشیای سازمان مجاهدین انقلاب به خط شوند.

این ترکیب همان گروهی است که فائزه هاشمی در توصیف آن می‌گوید: در بازداشت با دوستان خوب بهایی و سازمان مجاهدین خلقی رفیق شدم؛ البته بابا می‌گوید به آن‌ها نگو مجاهدین خلق اما من آن‌ها را با همین نام صدا می‌کنم". جلب است بدانیم منافقین ۱۷ هزار شهروند ایرانی را با قساوت تمام به شهادت رسانده‌اند!


راهمان را جدا کردیم!
انتخاب بهزاد نبوی به‌عنوان رئیس ناسا بنا بر اعلام کمیسیون ماده ده احزاب در وزارت کشور غیرقانونی است، زیرا جبهه تنها از اعضای حقوقی می‌تواند تشکیل شود! اما بنا بر اخبار رسیده به «مشرق» اصلاح‌طلبان قصد دارند برای دور زدن قانون نبوی را به عضویت حزب کاغذی و اصلاح‌طلب توسعه ملی درآورند! این حزب باقیمانده‌ای از همان حزب منحله سازمان مجاهدین انقلاب است که حالا قرار است نقش پوششی را برای ناسا بازی کند.

اما اگرچه ناسا با حذف گروهی از مخالفان بهزاد نبوی و پذیرش هزینه اصلاحات علیه اصلاحات به راه افتاده، اما در این میان گروهی از اصلاح‌طلبان با پیش‌بینی این وضعیت به‌صورت صریح راهشان را از این ستاد انتخاباتی آمریکایی جدا کرده‌اند.

احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت در پاسخ به سؤال «مشرق» پیرامون آنکه چرا این حزب جایی در میان ناسا ندارد می‌گوید: تصمیم گرفتیم تا مستقل عمل کنیم، البته ما پیش از تشکیل نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان مسیرمان را جدا کرده بودیم، زیرا معتقدیم از سال ۹۴ به بعد ساختار، گفتمان و رفتار این جریان متناسب با شرایط داخلی ایران نیست.

حکیمی پور با نقد رفتارهای مستبدانه و غیر شفاف خاتمی ادامه می‌دهد:۲ سال برای پارلمان اصلاحات وقت گذاشتیم؛ اما کارشکنی کردند، زیرا از پیش قرار بود برنامه خودشان را جلو ببرند و کاری با احزاب اصلاح‌طلب نداشتند!

پارلمان اصلاحات پروژه مهم احزاب رفورمیست بود که بر اساس آن ساختار تصمیم‌گیری این گروه به‌صورت کلی متحول شده و همه نیروهای این جریان حق اظهارنظر داشتند! احتمالاً با بالا رفتن میزان مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها لبه تیز افراط گری در میان اصلاح‌طلبان کندتر می‌شد. از همین روی این پیشنهاد از دستور کار خارج‌شده و با انحلال شعسا، ناسا تشکیل شد. علی صوفی پیش‌ازاین گفته بود، شورای اصلاح‌طلبان حداقل رادیکال‌ها را مهار می‌کرد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما در ایرانی زندگی میکنیم که در آن آزادانه همه احزاب می توانند برای بالا رفتن مشارکت مردمی که موجب مشروعیت نظام میشود در انتخابات در چهار چوب قانون فعالیت داشته باشند حال میخواهند پیر باشند یا جوان..
Iran, Islamic Republic of
....
سیدمحمد
Romania
هر چی خاتمی بگه
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
الان این متن برای چیه ؟
شما نگران اصلاحات هستید ؟.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی مورد اعتماد اصلاح طلبان است و هر تصمیمی که ایشان بگیرند مورد قبول و اطاعت است .
Iran, Islamic Republic of
خاتمی فرمانده آشوب
علی
Iran, Islamic Republic of
جهان , خلاف جهت افکار عمومی داری کار میکنی . برای چی و برای کی داری خودت را خراب میکنی ؟اصلاحات و اصلاح طلبان جز پیشرفت و سرافرازی کشور هدفی ندارند .
Iran, Islamic Republic of
بله در دوره ... روحانی کارامدی اصلاحطلبان اثبات شد البته کارامدی همراه با درد!
رضا
Iran, Islamic Republic of
آفرين ، درود به شرفت على آقا ! دوستان جهان نيوز بدبختند .
Iran, Islamic Republic of


......
Iran, Islamic Republic of
باز نزدیک انتخابات شد، سایتهای اصولگرا عکس خاتمی رو از آرشیو دراوردن، خیلی باحالین خدایی.
United Kingdom
اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا....
باید احزابی خارج از این دو طیف تشکیل شوند....البته اگر بتوانند مجوز بگیرند!!!