پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۶

زمان واکسیناسیون عمومی در ایران اعلام شد

يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب: 757512
معاون کل وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون عمومی در ایران در برابر بیماری کرونا از خرداد و تیرماه سال آینده با استفاده از واکسن ساخت دانشمندان ایرانی خبر داد.
زمان واکسیناسیون عمومی در ایران اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، دکتر ایرج حریرچی شامگاه شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان اظهار کرد: در هفته‌های پیش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۸۳ درصد بوده است ولی این میزان به بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۶ استان به زیر ۵۲ درصد رسیده است و باید میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد برسد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نگرانی همه ما از سفرهای نوروزی و دورهمی ها است و هموطنان باید به چهارشنبه سوری، سفرهای نوروزی و سیزده‌بدر، نه بگویند.

حریرچی با اشاره به اینکه حفظ جان ایرانی در مقابله با بیماری کرونا بسیار مهم است، گفت: در خرداد و تیرماه سال آینده واکسینه عمومی مبتنی بر واکسن ساخته شده توسط دانشمندان کشورمان شروع می‌شود و تا آن زمان باید همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: استان خوزستان در یک سال اخیر که در مجموع عملکرد خوبی در مقابل بیماری کرونا داشته است متأسفانه در یک ماه اخیر در شرایط سختی قرار گرفته است که با اقدامات خوبی که با مدیریت استاندار خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و سپاه، مدافعان سلامت و کادرهای درمانی صورت گرفته شرایط کنترل شده ولی به معنای آن نیست که از وضعیت قرمز خارج شده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم‌اکنون چهار شهرستان استان از وضعیت قرمز به نارنجی و سه شهرستان از وضعیت نارنجی به زرد تغیر یافته است و در بقیه شهرستان‌ها روند صعودی نیز قدری آهسته و یا متوقف‌شده است و امیدواریم این روند به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابك
Iran, Islamic Republic of
چرا اينقدر عجله
Iran, Islamic Republic of
همینطور پیش بره تا زمستون کشش می دن
Iran, Islamic Republic of
کل دنیا داره واکسینه میشه بعد حالا ما...
Iran, Islamic Republic of
شما که از کل دنیا خبر داری میدونی در صد قابل توجهی از مردم مخالف واکسنن!!!
Iran, Islamic Republic of
حریرچی با اشاره به اینکه حفظ جان ایرانی در مقابله با بیماری کرونا بسیار مهم است، گفت: در خرداد و تیرماه سال آینده واکسینه عمومی مبتنی بر واکسن ساخته شده توسط دانشمندان کشورمان شروع می‌شود

باورکنیم؟!
Bulgaria
به ایران وایرانی اعتماد داشته باش مرد