کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسوایی رسانه‌های رسمی عربستان و امارات در عراق

24 اسفند 1399 ساعت 2:00

طی هفته اخیر چند حادثه امنیتی در عراق رخ داد که خط رسانه‌ای رژیم‌های سعودی و امارات و نیروهای همسو با آنها در داخل عراق در تلاش بودند تا محور مقاومت و نیروهای حشد شعبی را در این حوادث دخیل معرفی و در جهت ضربه زدن به اعتبار این نیرو تلاش کنند.


به گزارش جهان نیوز، طی هفته اخیر چند حادثه امنیتی در عراق رخ داد که خط رسانه‌ای رژیم‌های سعودی و امارات و نیروهای همسو با آنها در داخل عراق در تلاش بودند تا محور مقاومت و نیروهای حشد شعبی را در این حوادث دخیل معرفی و در جهت ضربه زدن به اعتبار این نیرو تلاش کنند.

این رخدادها به شرح زیر است:
-اولین رخداد، ماجرای مربوط به پدر علی جاسب، از فعالان اجتماعی که مدتی است توسط گروهی ناشناس ربوده شده است، بود که به قتل رسید و با توجه به آنچه که برای پسر او رخ داد بود، تلاش رسانه ای بر این بود که حشد شعبی عامل این قتل معرفی شود، اما در کمتر از 24 ساعت عامل این قتل دستگیر و برخلاف آنچه که توسط رسانه ها به آن دامن زده می شد، اعتراف کرد که به واسطه اختلافاتی که با مقتول داشته، اقدام به قتل او کرده است.

- دومین رخداد، ناپدید شدن پسر بچه ای بود که باعث شد که رسانه های مخالف حشد شعبی آن یک عملیات ربایش تبلیغ کنند و اینکه پدر او را مجبور به اقداماتی در مقابل بازگرداندن پسرش کرده اند. اما پس از مدتی مشخص شد که این پسربچه همراه با زائران امام موسی کاظم علیه السلام به راه افتاده بوده که به واسطه گم کردن مسیر، سرگردان شده بوده است و پس از مدتی هم پیدا شد.

- سومین رخداد جنایتی بود که در منطقه البو دور در استان صلاح الدین رخداد و 7 هفت عضو یک خانواده به قتل رسیدند. اقدامی که فرصتی فراهم کرد تا مخالفان حشد شعبی روی مباحثی مثل ضرورت خروج حشد شعبی از استان های آزاد شده از چنگال تروریست‌های داعشی و سپردن پرونده امنیتی به پلیس محلی مانور بدهند. هرچند که در ادامه گروه تروریستی داعش عهده دار انجام این جنایت شده و نقشه های جریان رسانه ای مخالف حشد شعبی را نقش بر آب کرد.


کد مطلب: 757510

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/757510/رسوایی-رسانه-های-رسمی-عربستان-امارات-عراق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com