پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

زالی: ویروس جهش یافته را جدی بگیریم

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 757435
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با عنوان این مطلب که مردم از محدودیت های کرونایی در یک سال گذشته خسته شده اند، در عین حال نسبت به خطرات مرگبار ویروس جهش یافته هشدار داد.
زالی: ویروس جهش یافته را جدی بگیریم
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در گفتگو با مهر، ویروس جهش یافته را مهم‌ترین چالش پیش رو در مقابله با این بیماری دانست و گفت: ویروس جهش یافته از قدرت سرایت پذیری و مرگ و میر بالاتری برخوردار است و افراد جوان را بیشتر گرفتار می‌کند.

وی با اشاره به بروز علائم بالینی ویروس جهش یافته در مدت زمان خیلی کوتاه‌تر نسبت به ویروس ووهان، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات و محیط‌های پرازدحام و مکان‌های مسقف و بدون تهویه مناسب، خودداری از سفر و…، می‌تواند میزان ابتلاء را کاهش دهد.

زالی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک به تنهایی برای مقابله با بیماری کافی نیست، تصریح کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی باید با دقت بیشتری اعمال شود. گروه‌های در معرض خطر باید جدی تر پروتکل‌ها را رعایت کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با عنوان این مطلب که مردم از بیماری کرونا و محدودیت‌های آن خسته شده‌اند، افزود: روند فرسایشی این بیماری توان اجتماعی و تاب آوری مردم را تقلیل داده است اما مجبوریم این شرایط سخت را تحمل کنیم.

زالی با تاکید بر اینکه کوچک‌ترین اشتباه در مقابله با کرونا می‌تواند منجر به افزایش مرگ و میر و مشکلات دیگری شود، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به عنوان راهبرد اصلی پیشگیری از بیماری بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با دغدغه کمتری وارد سال جدید شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وباز هم فقط شعااااااااااااااااااااااااااار