جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

بلینکن: اطمینان می‌دهم به ایران امتیاز نمی‌دهیم

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب: 757279
وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی شامگاه چهارشنبه گفت اطمینان می‌دهد فقط برای دیدار با ایران به این کشور امتیاز نخواهد داد.
بلینکن: اطمینان می‌دهم به ایران امتیاز نمی‌دهیم
به گزارش جهان نيوز، «آنتونی بلنکن»، وزیر امور خارجه آمریکا  در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به سئوال قانونگذاری که پرسید آیا  می‌توانید به ما اطمینان دهید که فقط برای دیدار با ایران به این کشور امتیاز نخواهید داد، گفت: «بله می‌توانم.»

«براد شرمن»، قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی که این سوال را پرسیده بود گفت: «این پاسخ بسیار خوبی است.»

برادر شرمن پرسید: «ما به برجام پایبند نیستیم، ایران هم به آن پایبند نیست. موضع ایران این است که ما فقط برای اینکه بتوانیم [با آنها] دیدار کنیم باید به آنها امتیاز دهیم.

تا آنجا که می‌دانم موضع ما این است که ما باید تنها همزمان با پایبند شدن آنها به پادمان‌های هسته‌ای یا بعد از اینکه این کار را انجام دادند به پایبندی برگردیم. می‌توانید به ما اطمینان خاطر بدهید که فقط برای اینکه بتوانیم دیدار کنیم به آنها امتیاز نمی‌دهید؟»

بلینکن در پاسخ گفت: «می‌توانم.» شرمن در ادامه گفت: «این پاسخ بسیار خوبی است.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین تأیید کرد که پیش‌بینی دولت بایدن این است که ایران قبل از اقدام آمریکا در رفع تحریم‌ها به برجام پایبند خواهد شد.

او  در پاسخ به سئوال «براد شرمن» مبنی بر اینکه آیا انتظار دولت بایدن این است که جمهوری اسلامی ایران قبل از اقدام آمریکا در رفع تحریم‌ها به برجام پایبند شود یا اینکه در مسیر مذاکره برای پایبندی قرار بگیرد گفت: «بله.»

آنتونی بلینکن در ادامه تصریح کرد که دولت آمریکا با کنگره، شریکان و متحدان خود از جمله شریکان و متحدانش در منطقه درباره بازگشت به برجام مشورت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر تهدید بزرگ برای افغانستان، ایران، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، یمن و منطقه است
Iran, Islamic Republic of
من هم اطمینان میدهم /.....