جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳

ظریف: غربی‌ها هیچ وقت برجام را اجرا نکردند

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 757273
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران همواره تعهداتش را در برجام انجام داده،‌ گفت: اگر مشکل بی‌اعتمادی است، بی‌اعتمادی ایران به کشورهای غربی است که هیچ وقت برجام را به درستی اجرا نکردند.
ظریف: غربی‌ها هیچ وقت برجام را اجرا نکردند
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه)‌ در حاشیه مراسم کاشت نهال دوستی با عنوان «با هم برای زمین» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال شبکه العربی درباره اجرای برجام گفت: ایران همواره تعهداتش را انجام داده است و این آمریکا بوده که از برجام خارج شده است.

* تا یک سال دولت خود ترامپ تأیید می‌کرد که ما داریم برجام را اجرا می‌کنیم
وی افزود: طبیعی است، اگر علت مشکل حل شود، معلول هم حل می‌شود. وضعیتی که ایران داشته کاملا مشخص است. بعد از اینکه آقای ترامپ از برجام خارج شد، تا یک سال دولت خود ترامپ تأیید می‌کرد که ما (ایران) داریم برجام را اجرا می‌کنیم و پنج گزارش آژانس نیز این موضوع را تأیید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اینها باید اول مشکل را حل کنند، یادآور شد: اگر مشکل بی اعتمادی است، بی اعتمادی ایران به کشورهای غربی است که هیچ وقت برجام را به درستی اجرا نکردند. این را حل کنند، بلافاصله همانطور که مقام معظم رهبری گفتند ما خواهان اجرای برجام هستیم و برجام را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه تروریسم اقتصادی همانند سایر تروریسم‌ها، کار نخواهد کرد، گفت: بدانیم که دشمنی، دشمنی می‌آفریند و جنگ، ناامنی و اینکه در دنیای ناامن، جزیره امنی وجود نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شوخی نکن آقای ظریف .
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
مرحبا اقای ظریف چقدر خوبین شما وو ظیفه شناس در برابر بر جام ..