پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱
سید حسن نصرالله:

«شیخ الاسلام» انسانی با ایمان وزاهد بود/۳۸سال در کنار هم کارکردیم

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 757155
دبیر کل حزب الله لبنان در پیامی به مراسم یادبود حسین شیخ‌الاسلام، تاکید کرد: او را انسانی باایمان، متقی، عارف، عابد و زاهد به معنای واقعی کلمه و پیوسته به خدای متعال یافتم.
پیام سیدحسن نصرالله برای مرحوم شیخ‌الاسلام
به گزارش جهان نيوز، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در پیامی به مراسم یادبود حسین شیخ‌الاسلام که توسط سید عبدالله صفی‌الدین نماینده جنبش حزب‌الله لبنان در تهران خوانده شد، تاکید کرد: حدود ۳۸ سال برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و آمریکایی و پروژه‌های فتنه‌انگیزی داخلی و بسیاری از حمله‌های عظیم و خطرناک، در سخت‌ترین شرایط در کنار یکدیگر کار کردیم.

متن این پیام به شرح زیر است:

کاش می‌توانستم در این دیدار مبارک و سالگرد برادر بزرگ و عزیزمان آقای حسین شیخ الاسلام در جمع شما باشم. اما می‌دانم که عذر ما را می‌پذیرید و درک می‌کنید که شرایط امنیتی اجازه این کار را نمی‌داد.

با تمام این احوال با جان و دل و با تمام احساسات و وجودم در این مراسم با شما شریکم. مرحوم آقای حسین شیخ الاسلام برای بنده و همه وابستگان به حزب‌الله لبنان به عنوان برادری بزرگ و عزیز و پشتیبان و حامی و عاشق و فداکار و وفادار بود. ما در نخستین روزهای تأسیس حزب‌الله لبنان به عنوان یک جنبش ایمانی، جهادی مقاوم در سال ۱۹۸۲ میلادی با وی آشنا شدیم.

و در دوره همه مسئولیت‌های ایشان در وزارت خارجه جمهوری اسلامی، به‌ویژه در دوره‌های حضور ایشان در جایگاه معاون عربی_آفریقایی این وزارتخانه و معاون وزیر و سفیر جمهوری اسلامی در سوریه و معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، با ایشان همکاری داشتم.

حدود ۳۸ سال برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و آمریکایی و پروژه‌های فتنه‌انگیزی داخلی و بسیاری از حمله‌های عظیم و خطرناک، در سخت‌ترین شرایط در کنار یکدیگر کار کردیم.

برادرمان شیخ‌الاسلام در همه این دوره‌ها با اندیشه، عقل، حکمت، درایت، تجربه و همچنین برادری و محبت و تواضع و صدق و اخلاصش برای خدای متعال و انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه در کنار ما حاضر بود. او را انسانی باایمان، متقی، عارف، عابد و زاهد به معنای واقعی کلمه و پیوسته به خدای متعال یافتیم.

او را به یاد دارم، او در برخی دوره‌های دشوار، هفته‌ها و گاهی ماه‌ها پیوسته دور از خانواده محترم و محل کارش در تهران، در کنار ما در لبنان می‌ماند و شبانه‌روزی بدون خستگی کار می‌کرد.

رابطه روحانی و برادرانه و انسانی و علاقه شخصی من به برادر شیخ‌الاسلام بسیار قوی بود و این دوستی طولانی موجب شد من از تجربه‌های سیاسی و تخصصی عمیق ایشان در این زمینه و معنویت والا و پاکی و صفا و ادب و اخلاص و بردباری ایشان شدیداً در سختی‌ها و مصائب بسیار بهره‌مند شوم.

وقتی ایشان از این دنیا رفت بنده و برادرانم احساس کردیم یک بخش گرانبها از روح و وجودمان را از دست دادیم. در هر فرصت این چند جمله حتی کمترین ادای دین به این برادر بزرگ و تک تک افراد خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و خود را در غمشان شریک می‌دانم.

من بارها به ویژه در دوره حضور این خانواده محترم در دمشق به دیدار ایشان رفته و به حضورشان مشرف شده بودم، همچنین به همه نزدیکان، برادران و دوستان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای شما صبر و تسلی و برای برادر عزیزمان رحمت و رضوان و علو درجات را مسئلت دارم و دعا می‌کنم که خداوند او را با حضرت رسول اعظم (ص) و اهل بیت پاک ایشان (ع) و اولیا صالح خویش و شهیدان محشور بفرماید.

سید حسن نصرالله
۲۵ رجب
۱۴۴۲ ه ق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Pakistan
رحمت الله علیه...