پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بهترین محله های تهران برای اجاره آپارتمان

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 757149
بهترین محله های تهران برای اجاره آپارتمان
اجاره ی آپارتمان و یا رهن  آن یکی از راه هایی است که بسیاری از افراد برای تهیه منزل به سمت آن میروند، در این اوضاع اقتصادی که بسیاری از زوج های جوان و خانه اولی ها از پس هزینه ی خرید خانه بر نمی آیند، رهن و اجاره ی آپارتمان بهترین گزینه است. به خصوص در شهر های گرانی مثل تهران که هزینه ی خرید خانه به مراتب از شهر های دیگر بالا تر است. تهران مبله سعی دارد در این مطلب در باره اجاره آپارتمان و نکاتی که باید در حین اجاره خانه مد نظر داشته باشیم صحبت کند. به علاوه میخواهیم در این مطلب شما را با مزایای اجاره خانه در هر منطقه از شهر تهران آشنا کنیم.

راه های اجاره و رهن آپارتمان در تهران
اجاره خانه در تهران به دو روش سنتی و جدید یا مدرن انجام میشود. روش سنتی همان است که همه‌ی ما با آن آشنایی داریم، یعنی سر زدن به بنگاه های املاک برای پیدا کردن خانه ای که از همه نظر برایمان مناسب باشد. در این روش نیازمند صرف زمان و هزینه ی بالایی میشویم چرا که باید یک روز کامل از کاری که داریم مرخص شویم تا تمام وقتمان در روز را صرف سر زدن به بنگاه های معاملاتی مختلف کنیم. اما در روش دوم که در واقع همان جستجوی اینترنتی است میتوانیم در هر کجا که هستیم به جستجوی خانه مورد نظرمان بپردازیم. در همین راستا پلتفرم های نام آشنای بسیاری هستند که خدمات ارائه میدهند و با مراجعه به آنها و با وارد کردن مقدار ودیعه و اجاره‌ای که میتوانید پرداخت کنید خانه های مناسب با شرایط پیش فرض شما که به شما پیشنهاد داده میشوند را ببینید. برای اینکه خانه ای که انتخاب میکنید از همه نظر مناسب شما باشد تهران مبله پیشنهاد میکند تا  نکات زیر را در نظر بگیرید:
  • سعی کنید خانه ای پیدا کنید که خالی باشد تا برای جا به جا کردن اثاثیه منزلتان به مشکل بر نخورید.

    محدوده ی خانه را با توجه به محدوده‌ی محل کارتان انتخاب کنید.
    اگر خودرو شخصی دارید، وضعیت پارکینگ را بررسی کنید و از وجود آن مطمئن شوید.

    از اجاره خانه های بسیار قدیمی پرهیز کنید چون ممکن است با خرابی مصالحی چون لوله های آب و فاضلاب همراه باشند. مناسب ترین سن آپارتمان برای اجاره بین 3 تا 10 سال است.

    قرار داد اجاره خانه را در یکی از املاکهای معتبر نزدیک به محل سکونتتان منعقد کنید تا از مشکلات قانونی که ممکن است پیش بیاید در امان بمانید.
حالا که با نکات اجاره خانه در تهران آشنا شدیم بهتر است به سراغ معرفی محله های خوب شهر تهران جهت اجاره خانه بپردازیم.

همانطور که میدانید تهران 200 سال است که به پایتختی ایران برگزیده شده. شاید این سالها در برابر قدمت 2000 ساله‌ی ایران ناچیز به نظر بیاید اما تهران در طی سالهایی که پایتخت پادشاهان مختلف بوده آنچنان مورد توجه آنها قرار گرفته که توانسته بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران را در خود جای دهد. بنا بر این تهران علاوه بر مرکزیت اقتصادی و سیاسی داشتن در ایران در طی این سالها به یکی از شهر های مهم گردشگری ایران نیز تبدیل شده است. تهران دارای 22 منطقه است که به طور کلی به مناطق شمالی، جنوبی، غربی و مرکزی تقسیم بندی میشود. در ادامه به بررسی بخش شمالی و غربی از شهر تهران و مزایای اجاره نشینی در آنها میپردازیم.

اجاره ی آپارتمان در شمال تهران
مناطق 1، 3، 4 و بخشی از منطقه 5 در بخش شمالی تهران قرار دارد. شمال تهران از آب و هوای بهتری به نسبت سایر مناطق تهران بر خوردار است چرا که در قسمت کوهپایه ای واقع شده و از مرکز تهران که محل انباشت و دود و آلودگی ‌هاست دور است. با اجاره خانه در یکی از آپارمانهای شمال تهران میتوانید از یک منظره‌ی بی نظیر در خانه خود و هوایی پاکیزه بهره‌مند شوید. همچنین به گزارش تهران مبله امکانات رفاهی در شمال تهران به نسبت میانگین تهران بیشتر است. مراکز خرید بزرگی چون مرکز خرید ارگ در تجریش، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید مدرن الهیه و مرکز خرید قائم که از مهم ترین مراکز خرید تهران به شمار میروند نیز در این منطقه از تهران واقع شده اند. از سری مناطق دیدنی شمال تهران که جزئی از جاذبه های گردشگری ایران نیز به شمار میرود میتوان به کاخ نیاوران اشاره کرد.

اجاره آپارتمان در غرب تهران
مناطق 2،5،9،21 و 22 در بخش غربی تهران واقع شده است. اگر در غرب تهران به گشت و گذار پرداخته باشید حتما شاهد ساخت و سازهای وسیعی که در این بخش انجام شده بوده اید. سبک سازه های مناطق غربی تهران به شکلی است که بافتی مدرن و جدید به این قسمت بخشیده است. بافتی ساختمانی ای که شامل برج ها و آسمان خراش های چند قلو میشود. به گزارش تهران مبله از مزایای اجاره نشینی در غرب تهران این است که شما به مراکز تفریحی تهران بسیار نزدیک خواهید بود چرا که بیشتر مراکز تفریحی تهران نظیر باملند، دریاچه چیتگر و مراکز خرید متعددی چون مرکز خرید کوروش و تیراژه در مناطق5 غربی تهران واقع شده اند. یکی از جاذبه های گردشگری ایران که به تازگی ساخته شده ایران مال است این مجموعه تنها یک مرکز خرید نیست بلکه بخش های دیدنی ای دارد که گردشگران بسیاری را بله خود جذب میکند. بخش هایی نظیر یک کتابخانه بزرگ، باغ دیدار، پیست اسکیت روی یخ، بازارچه سنتی، سرای عقیق و زمرد و یک شربتخانه که محلی دیدنی را برای گذراندن اوقات فراغت در تهران به وجود آورده است.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *