پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

همه چیز درباره مرداب هسل/ راهنمای جامع

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 757104
همه چیز درباره مرداب هسل/ راهنمای جامع
مرداب هسل یکی از جاذبه های بی نظیر ایران است. اگر قصد سفر به چالوس را دارید، بازدید از مرداب هسل را از دست ندهید. مرداب هسل، بهشتی رویایی و شگفت انگیز در میان انبوه درختان مازندران است. با هتل یار همراه باشید تا همه چیز را درباره مرداب هسل با شما درمیان بگذاریم!

مرداب هسل کجاست؟
مرداب هسل در میان انبوه جنگل های مازندران قرار دارد. جایی در 15 کیلومتری شمال غربی مرزن آباد و 10 کیلومتری جنوب غربی چالوس، جنگل زیبا و سرسبز مشعل موزی واقع است. در دل این جنگل، مرداب هسل را می توانید مشاهده کنید. مردابی افسونگر و باشکوه که در هر فصل از سال به نوعی خودنمایی می کند. مرداب هسل، طبیعتی رویایی و شگفت انگیز در مقابل دیدگانتان پدید می آورد.

نگران مکان اقامت خود نیز نباشید، هتل ونوس پلاس چالوس یکی از بهترین مکان های اقامتی در چالوس است که با نزدیک بودن به مرداب هسل و دیگر اماکن مهم گردشگری چالوس می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. همچنین، با برخورداری از تخفیف های ویژه هتل ونوس پلاس چالوس می توانید با قیمت مناسب هتل خود را رزرو کنید و از لحظه های خود نهایت لذت را ببرید.
 سایت هتل یار

با قدم گذاشتن به محیط جادویی مرداب هسل می توانید صدای حیوانات را بشنوید.

صدایی بی نظیر که آرامش بخش و دلنشین است.

آدرس مرداب هسل: مازندران،  10 کیلومتری چالوس و نزدیک مرزن آباد

چگونه به مرداب هسل برویم؟
برای بازدید از طبیعت باشکوه و دیدنی مرداب هسل باید راهی چالوس و مازندران شوید، در مجاورت روستای سینوا، نزدیکی مرزن آباد و 10 کیلومتری مرزن آباد، مرداب هسل و چشم انداز فوق العاده آن را می بینید.

مرداب هسل و جادوی رنگ ها
جلبک های روی مرداب هسل، در تابستان و بهار، سبز رنگ و بسیار چشم نواز هستند و همچون زمرد می درخشند! زمانی که تابستان به پایان می رسد، به تدریج نارنجی و قرمز رنگ می شوند و ظاهری آتشین و سرخ رنگ می آفرینند!

بهترین زمان بازدید از مرداب هسل
مرداب هسل در تمام فصول سال دیدنی و شگفت انگیز است، اما به نظر می رسد رنگ های بی نظیر سرخ و نارنجی در فصل پاییز موجب شده گردشگران بسیاری در فصل پاییز برای دیدن مرداب هسل به چالوس بیایند تا از زیبایی کم نظیر مرداب هسل در فصل پاییز و مناظر سحرانگیز  آن لذت ببرند.

مرداب هسل در زمستان
مرداب هسل در زمستان نیز بسیار زیباست. می توانید برای دوچرخه سواری به حوالی مرداب هسل بروید و با عبور از میان درختان برفی از بهشت چالوس لذت ببرید.

بیشتر درباره مرداب هسل بدانیم
هسل در لغت به معنای آب راکد است. ازآنجاکه این دریاچه راکد است، به آن هسل می گویند.  مرداب هسل در چالوس و کنار روستای طلاجو قرار دارد. در گذشته، میزان آب مرداب هسل بیشتر بود و  در برخی از قسمت ها به 15 متر هم می رسید! حدود 50 سال پیش، تعدادی دامدار در کنار مرداب هسل زندگی می کردند. به مرور این دامداران به مکان دیگری رفتند تا مرداب هسل بکرتر و دیدنی  تر از گذشته شود.

البته جاده ساخته شده در مجاور مرداب هسل موجب شده است تعداد حیوانات اطراف مرداب هسل مانند لاک پشت و وزغ کمتر شود.

مرداب هسل نام های دیگری مانند مشعل، کنـو چال، کنیچال، کن اچال، مهاز چال و مشعل هم دارد.  هسل در زبان تبری یعنی آبگیر فصلی.
 
سایت هتل یار
 
چرا به مرداب هسل برویم؟
مرداب هسل تکه ای از بهشت است!‌ اگر از علاقه مندان طبیعت هستید و دیدن مناظر شگفت انگیز و رنگارنگ طبیعت شما را به وجد می آورد، بازدید از مرداب هسل را از دست ندهید!

مرداب هسل تابلویی سحرآمیز و دلنشین از طبیعت در مقابل دیدگانتان است. دیدن مرداب هسل می تواند انرژی تان را مضاعف کند و آرامش درونی در شما ایجاد نماید. دیدن چشم انداز جادویی مرداب هسل می تواند تجربه ای بی نظیر برایتان باشد.

برای سفر به مرداب هسل چه چیزهایی با خود ببریم؟
برای طبیعت گردی در کنار مرداب هسل توصیه می کنیم کفش مناسب برای پیاده روی داشته باشید. در فصل های سرد سال، لباس گرم و بارانی را فراموش نکنید. در کوله پشتی خود می توانید مواد خوراکی برای سفری یک روزه داشته باشید. مرداب هسل زمانی محل زندگی وزغ ها، زالو ها و لاک پشت ها بود. اما وجود جاده تازه ساز در کنار مرداب هسل از تعداد این حیوانات کاست و حضورشان را کم رنگ کرد.

در آخر هم، یادتان باشد باندهای بزرگ موسیقی و صدای زیاد آنها می تواند پرندگان اطراف مرداب هسل را آزار دهد.

مرداب هسل مکانی شگفت انگیز برای گردشگران استان مازندران و شهرستان چالوس محسوب می شود. اطراف مرداب هسل پر از درختان تنومند و باشکوه است.

طبیعت رازآلود و زیبای مرداب هسل همواره برای مسافران و گردشگران جذاب بوده است. توصیه می کنیم اگر به چالوس سفر کردید، حتماً‌ به مرداب هسل سری بزنید و از این طبیعت بی نظیر دیدن کنید.

اگر به شکم گردی و رستوران گردی هم علاقه دارید و می خواهید در کنار گردشگری، غذاهای خوشمزه نیز میل کنید، می توانید به بهترین رستوران های چالوس بروید و طعم متفاوت غذاهای ایرانی و غیرایرانی را بچشید و لذت ببرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *