پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

رتبه مترو تهران در جهان چند است؟

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 756871
مدیر دفتر هماهنگی اتحادیه جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران گفت: متروی پایتخت به لحاظ طول شبکه خطوط جزو ۱۵ شهر برتر و از نظر میزان جا به جایی مسافران جزو ۱۶ شهر برتر آسیا به شمار می‌آید.
رتبه مترو تهران در جهان چند است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمد منتظری، مدیر دفتر هماهنگی اتحادیه جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران در هشتمین نمایشگاه حمل نقل ریلی و صنایع خدمات وابسته اظهارداشت: روند توسعه خطوط مترو در تهران بسیار خوب و قابل توجه بوده است و متروی تهران به لحاظ طول شبکه خطوط جزو ۱۵ شهر برتر و از نظر میزان جا به جایی مسافران جزو ۱۶ شهر برتر آسیا به شمار می آید. 

وی تصریح کرد: احداث هر ایستگاه و خط جدید مترو می تواند گامی در راستای حل معضل ترافیک و معضلات ناشی از آن مانند آلودگی های زیست محیطی و ... باشد.
منتظری در ادامه گفت: یکی از فاکتورهای پیشرفت و توسعه در تمام دنیا، میزان گسترش حمل و نقل عمومی و به ویژه شبکه خطوط مترو محسوب می شود و در واقع می توان گفت که مترو نماد پیشرفت و توسعه هر شهر به حساب می آید و از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیر هماهنگی اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی در ایران با بیان اینکه توسعه مترو امروز یکی از مطالبات اصلی شهروندان تهرانی محسوب می‌شودگفت: توسعه مترو باعث ایجاد شغل های مستقیم و غیر مستقیم زیادی است.

وی در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه حمل ونقل ریلی افزود: این فضا فرصتی ایجاد می‌کند تا دستاوردها و توان تولیدکنندگان داخلی دیده شود چرا که تلاش برای ساخت قطعات مترو نیز یک دوم تا یک پنجم صرفه جویی قیمتی و ارزی که دارد، باید مورد توجه قرارگیرد.

نماینده اتحادیه جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران با تاکید براینکه مترو مزیت های بسیار زیادی را به دنبال دارد گفت: متروی تهران توانسته جایگاه خوبی در دنیا علی رغم تبلیغات منفی که در خصوص ایران می شود، پیدا کند. اما باید تلاش بیشتر شود تا این توانمندی ها نشان داد شود.

منتظری خاطرنشان کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه توانسته ارتباط خوبی با(UITP) برای انعکاس و اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های خود برقرار کند و تلاش های خوبی برای معرفی متروی تهران و فعالیت هایش می‌کند.امیدوارم این همکاری بیشتر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
درود ... درود.....لطفا از موفقیتهای کشور عزیزمان بیشتر بگوئید تا سیاه نمایان روسیاه شوند