پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مادورو و همسرش واکسن روسی کرونا تزریق کردند

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 756846
رئیس‌جمهور ونزوئلا و همسرش اولین دوز از واکسن روسی کرونا را دریافت کرده و گفته می‌شود که حالشان بعد از تزریق، خوب است.
مادورو واکسن روسی کرونا تزریق کرد
به گزارش جهان نيوز، بعد از تایید شدن واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» در ونزوئلا، عالی‌ترین مقام این کشور نیز آن واکسن را دریافت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اولین دوز واکسن روسی کرونا شامگاه شنبه (به وقت تهران) مقابل دوربین رسانه‌ها به «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا تزریق شد.

بر اساس این گزارش، «فلورس مادورو» همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز اولین دوز واکسن روسی اسپوتنیک وی را دریافت کرد. هر دو نفر می‌گویند که حالشان بعد از تزریق خوب است.

مادورو بعد از تزریق واکسن روسی کرونا، گفت: «در تمام تحقیقات جهانی گفته شده که واکسن روسی، یک واکسن فوق‌العاده برای ایجاد مصونیت [در برابر کرونا] است. ما موجودی واکسن برای تمام مردم ونزوئلا را تضمین می‌کنیم».

به نوشته رویترز، وزارت بهداشت ونزوئلا نیز شامگاه شنبه اعلام کرد که دومین محموله از واکسن کرونای روسی، شامل ۱۰۰ هزار دوز وارد این کشور شده است. این کشور اولین محموله ۱۰۰ هزار دوزی از این واکسن را در ۱۳ فوریه دریافت کرده بود.

بر اساس این گزارش، کشور ونزوئلا با ۲۵ میلیون نفر جمعیت، مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای خرید ۱۰ میلیون دوز واکسن روسی اسپوتنیک وی، سرمایه‌گذاری کرده است.

پیش‌تر مادورو در اظهاراتش در جمع مقامات بهداشتی ونزوئلا گفته بود: واکسن اسپوتنیک وی ایمن‌ترین است و سطح بالایی از حفاظت در برابر ویروس کرونا را از خود نشان داده است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *