پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

تکلیف مسافران نوروزی مشخص شد؟

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 756774
در حالی که تورهای گردشگری به مقاصد مختلف هر لحظه در حال تکمیل شدن هستند، وزیر بهداشت در اظهار نظر جدیدی مخالفت خود را با سفرهای نوروزی اعلام کردند.
تکلیف مسافران نوروزی مشخص شد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، همانطور که از صحبت‌های چند روز پیش محمود واعظی مسئول دفتر ریاست جمهوری با خبرنگاران پیش بینی می‌شد، شهرهای گردشگر پذیر در ایام نوروز با محدودیت ورود گردشگران رو به رو شده‌اند.

او گفته بود که محدودیت‌های بیشتری برای سفر نوروزی به شهرهای شمالی و جنوبی اعمال می‌شود. پس از آن جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از محدودیت سفر به هفت شهر مقصد گردشگری نیز خبر داد و بیان کرد: سفر به شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم نیز ممنوع است.

البته این سفرها در صورتی که با خودروی شخصی باشد ممنوع است وگرنه همچنان خرید بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار برای این مقاصد ادامه دارد هر چند که گفته شد، پیش خرید بلیت نوروزی انجام نشود، اما برای خرید بلیت مسافران تا کنون هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

این درحالی است که بلیت قطار در بیشتر مسیرها تنها تا هفت روز آینده ممکن است در این صورت نیز زمانی که سیستم فروش بلیت باز می‌شود، به سرعت توسط آژانس‌های مسافرتی خریداری شده و مسافران بلیت به مقاصد شهرهای گردشگری خیلی سخت می‌توانند پیدا کنند.

بلیت هواپیما نیز در این روزها به حدی گران شده که مردم ترجیح می‌دهند از راه‌های دیگری برای سفر استفاده کنند. همچنین در حال حاضر دفاتر خدمات مسافرتی نیز تورهای گردشگری متعددی برگزار می‌کنند و در حال حاضر تور می‌فروشند.

از آن طرف ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفری به خراسان رضوی گفت: پیش شرط این سفرها این است که شرایط فعلی تغییر نکند و همین شرایط ماندگار باشد و البته ماندگاری این شرایط نیز منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر رعایت آن است.

او با اشاره به مصوبه جلسه ۵۵ ستاد ملی کرونا مبنی بر انجام سفرهای نوروزی از طریق تور یا با رزرو مراکز اقامتی گردشگری اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله این است که سفرهایی مجاز و مورد تائید است که از مسیر تأسیسات و مراکز خدمات گردشگری باشد چون در تأسیسات گردشگری پروتکل‌های بهداشتی به شدت رعایت می‌شود.

تصمیم گیری درباره شهرهای مسافرپذیر
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: برای ورود مسافر به شهرهای مسافرپذیر دارای وضعیت زرد، طی روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد. به‌نظر می‌رسد با کمک دست‌اندرکاران و مردم در نوروز ۱۴۰۰ به گونه‌ای عمل کنیم که هم سفرهای نوروزی انجام شود و هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹ در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگرچه توصیه جدی متخصصان، فعالان و مسئولان بهداشتی کشور عدم رفت‌وآمد غیرضرور به‌ویژه برای افراد خطرپذیر است و بسیاری نگرانی‌ها که در خصوص شیوع بیماری با توجه به رفت و آمدهای نوروزی وجود دارد، اما می‌توان با اتکا بر مسئولیت‌پذیری جامعه و مردم، حساسیت‌هایی که نسبت به حفظ سلامت وجود دارد، امیدوار بود که با رعایت دستورالعمل‌ها، امکان تردد در ایام نوروز به شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت در اظهار نظر جدیدتری اعلام کرده که مطلقاً موافق سفر به هیچ شکلی نیستیم.
عید نوروز در پیش است و ما همه نگران هستیم. همچنین مسافرت به عنوان اصلی‌ترین عامل در گردش ویروس بسیار مؤثر است و به عنوان وزارت بهداشت مطلقاً موافق هیچ مسافرتی نیستیم.

از طرفی رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از غرس دو نهال میوه به مناسبت هفته درختکاری فرمودند: هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد باید عمل شود. اگر سفر را ممنوع کردند، مردم به سفر نروند، بنده هم قطعاً مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
خدایا اینجا به اندازه کافی از سوی برخی مسوولین مکافات داشتیم این چی بوده؟!.