کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر آنچه که باید درباره تیم‌ملی بدانید

روزنامه جام جم , 16 اسفند 1399 ساعت 11:01

تیم‌ملی دور رفت مقدماتی جام‌جهانی را با دو برد و دو شکست پایان برد.


به گزارش جهان نیوز، تیم‌ملی ایران از سوم فروردین ماه سال آینده بعد از مدت‌ها دوباره استارت می‌زند تا برای بازی‌های برگشت دور اول مقدماتی جام‌جهانی آماده شود. تیم‌ملی دور رفت مقدماتی جام‌جهانی را با دو برد و دو شکست پایان برد. شیرینی ۲پیروزی مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ خیلی زود با ۲شکست پیاپی مقابل بحرین و عراق از دست رفت. بعد از برکناری ویلموتس، هدایت تیم‌ملی به اسکوچیچ رسید تا او شانس خود را برای یک ماموریت سخت امتحان کند.

برنامه بازی‌ها
قرار بود ایران فروردین ماه ۱۴۰۰ استارت خود را برای دور برگشت بزند، ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه‌ها تغییر پیدا کرد. طبق آخرین برنامه‌ای که فیفا اعلام کرده تیم‌ملی ایران در روز‌های ۱۳، ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خردادماه باید به ترتیب به مصاف تیم‌های هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق برود.

میزبان کیست؟
میزبان رقابت‌های متمرکز تیم‌ملی در این گروه هنوز مشخص نشده است. فدراسیون فوتبال درخواست میزبانی داده و قاعدتا روی کاغذ باید این میزبانی به کشورمان برسد چراکه ایران با عراق و بحرین خارج از خانه بازی کرده است. جنگ برای صعود بین این سه تیم است و اگر کنفدراسیون بخواهد میزبانی را به یکی دیگر از این کشور‌ها بدهد، قطعا شرایط برای صعود ایران سخت‌تر خواهد شد. یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال در گفتگو با جام‌جم فاش کرد تصمیم اولیه میزبانی بحرین بوده است. در این صورت اگر بازی‌ها حداقل در کشور بی‌طرفی برگزار شود باز هم به نفع تیم‌ملی ایران خواهد بود.

زمان آغاز
تیم‌ملی از چه روزی استارت می‌زند؟ طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ، مسابقات لیگ تا روز پنجشنبه ۲۸ اسفندماه ادامه پیدا می‌کند. بعد از بازی پرسپولیس و نفت مسجد‌سلیمان که هفته هجدهم رقابت‌ها به پایان می‌رسد چند روزی بازیکنان ملی‌پوش استراحت دارند. اسکوچیچ به فدراسیون اعلام کرده اردوی تیم‌ملی از روز سوم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. بدین ترتیب ملی‌پوشان به صورت رسمی کار خود را از آن روز آغاز می‌کنند. البته احتمالا ملی‌پوشانی که در تهران هستند کار خود را زودتر در کمپ تیم‌ملی آغاز می‌کنند. تیم‌ملی تا روز دهم فروردین به تمرینات خود ادامه می‌دهد و پس از آن بازی دوستانه خود را در این روز مقابل سوریه برگزار خواهد کرد.

حرف‌های رئیس جدید
تیم‌ملی موقعیت حساسی دارد. به همین دلیل عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده در شروع کار اولویت اولش تیم‌ملی خواهد بود. او قصد دارد در نزدیک‌ترین زمان ممکن پاداش بازیکنان را پرداخت کند و بتواند شرایط را طوری مهیا کند که تیم با آمادگی کامل پا به دور برگشت مسابقات بگذارد. عزیزی‌خادم قطعا به اردوی تیم‌ملی هم می‌رود تا با ملی‌پوشان دیدار و گفتگو داشته باشد. او به تازگی جلسه‌ای چند ساعته با اسکوچیچ داشته که در این جلسه مربی کروات گزارش کاملی از فعالیت کادر فنی در چند ماه گذشته ارائه داده و تاکید کرده است برای موفقیت نیاز به همدلی کامل دارند. عزیزی‌خادم در این‌باره به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «قطعا برای موفقیت تیم‌ملی‌مان همه باید کنار هم باشیم. اینجا بحث ملی پیش است. رنگ‌ها در تیم‌ملی معنای خاصی ندارد و باید همه یکدل و متحد باشیم تا تیم‌ملی به موفقیت برسد. تیم‌ملی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای مردم ایران دارد. در صورت موفقیت آن ۸۰ میلیون ایرانی شاد می‌شوند. از رسانه‌ها هم درخواست دارم تا این اتحاد و یکدلی را ایجاد کنند و کنار تیم‌ملی باشند.»

چرا مردم را شاد نکنیم؟
بازیکنان تیم‌ملی هم عزم خود را جزم کرده‌اند تا دل مردم را شاد کنند. مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون و. از جمله بازیکنانی بودند که در آخرین اظهارات خود از اهمیت بازی‌های ملی حرف زدند. سامان قدوس هافبک محبوب تیم‌ملی هم در این‌باره گفت: «هر چیز دیگری به جز صعود به جام‌جهانی شکست است. اگر به جام‌جهانی نرویم یک شکست بزرگ است.» سردار آزمون در تکمیل حرف‌های سامان توضیح داد: «دوست دارم به جام‌جهانی برویم و مردم خوشحال شوند. چرا کاری نکنیم که مردم شاد باشند؟ این تیم‌ملی برای مردم است و ما همگی برای آن‌ها بازی می‌کنیم. ضمن این‌که اگر به جام‌جهانی برویم و بازیکنان آنجا هم خوب کار کنند، شاید سرنوشت دیگری برای‌شان رقم بخورد. بخدا در این وضعیت، خوشحالی مردم برای من خیلی مهم است. وقتی می‌توانیم با تیم‌ملی نتیجه‌ای بگیریم که حتی برای چند ثانیه و چند دقیقه، میلیون‌ها نفر خوشحال شوند، چرا نباید این کار را انجام بدهیم؟» مرتضی پورعلی گنجی هم گفت: «درک می‌کنیم در شرایط امروز کشورمان، صعود به جام‌جهانی چقدر برای مردم و زندگی‌شان اهمیت دارد. ما هم با علم به این موضوع با همه وجود برای تیم‌ملی بازی خواهیم کرد.»


کد مطلب: 756747

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/756747/آنچه-باید-درباره-تیم-ملی-بدانید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com