جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آیا ارز‌های دیجیتال پول آینده دنیا خواهد شد؟ / ریسک بالای فعالیت در بازار رمز ارزها

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 756584
در این گزارش با نحوه سود دهی بازار رمز ارزها و جایگاه ایران در این بازار آشنا شوید.
آیا ارز‌های دیجیتال پول آینده دنیا خواهد شد؟
به گزارش جهان نيوز، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن بسیاری از امور که هدف "دولت الکترونیک" است، رمز ارزها که یکی از همین فناوری های نوپدید هستند، به تازگی سروصدای زیادی به پا کرده و نگاه‌های بسیاری را به خود معطوف کرده است.

اکثرا ما رمز ارزها را با نام بیت کوین می‌شناسیم، بیت کوینی که هنوز هم نمی‌توان قطعی گفت از کجا پدید آمده اما به تازگی به یکی از ابزارهای نقل و انتقالات مالی تبدیل شده است، هر چند طبق گفته ها این ارز دیجیتال در محیط دارک وب هم استفاده می‌شود ، اما به خاطر مزایایی که در ادامه آمده ، ارزهای دیجیتال از محبوبیت قابل قبولی برخوردار شده‌اند.

محسن فرمنش کارشناس ارشد ارز‌های دیجیتال و عضو "کریپتو ولی" سوئیس، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به دربرگیری ارزهای دیجیتال ، بسیاری از شرکت‌ها این مدل ارز‌ها را مبنای فعالیت‌های خودشان قرار داده‌اند.

فرمنش بیان داشت: بیت کوین به واسطه آزادی‌های مالی‌ که به افراد می‌دهد، بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال
این کارشناس ارشد ارز‌های دیجیتال افزود: در چند سال اخیر شرکت‌های بزرگی برای ارائه خدمات و فروش خود، حاضر به دریافت هزینه‌ها از طریق بیت کوین و ارز‌های دیجیتال شده‌اند. چرا که از این طریق می‌توانند به فروش بیشتر و بازار‌های خارجی نزدیک‌تر شوند. با یک جست و جوی ساده در اینترنت اسم شرکت‌های بزرگ و کوچکی را می‌بینیم که امروزه خدمات خود را در ازای دریافت بیت کوین ارائه می‌دهند؛ که شامل شرکت‌های بزرگی، همچون مایکروسافت، پی‌پال، تسلا و ... هستند.

فرمنش در ادامه اظهار داشت: از طرف دیگر، شرکت‌های بزرگ همیشه بخشی از درآمد خود را به سرمایه گذاری در دارایی‌های دیگر مثل املاک، طلا، سهام و... اختصاص می‌دهند؛ که در طی سال‌های اخیر و به ویژٰه یک سال گذشته، به واسطه رشد نجومی قیمت بیت کوین، ارز‌های دیجیتال نیز برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت، مورد توجه این شرکت‌ها قرار گرفته‌اند. شرکت‌هایی همچون تسلا، مایکرو استراتژی، گری اسکیل از جمله این شرکت ها هستند.

سود و زیان در حوزه رمز ارز‌ها
عضو "کریپتو ولی" سوئیس گفت: از دو جنبه می‌توان به سود و ضررهای ارزهای دیجیتال نگاه کرد. اول اینکه افرادی که از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند از آزادی مالی، سرعت انتقال، عدم وابستگی به واسطه‌ها و بانک‌ها، سهولت در استفاده و همچنین امنیت بالای آن‌ها برخوردارند، چون این موارد از مزایای استفاده از ارز‌های دیجیتال هستند.


فرمنش افزود: البته نوسانات قیمت و برگشت ناپذیری ارز‌های دیجیتال می‌تواند گاهی افراد را دچار مشکل کند. بسیاری از افراد فقط به دلیل اشتباه وارد کردن آدرس کیف پول مقصد یا گم کردن کلید خصوصی کیف پولشان، دارایی خود را از دست داده‌اند.

این کارشناس ارشد ارز‌های دیجیتال ادامه داد: دومین نکته نیز اینکه شرکت‌هایی هستند که ارائه خدمات و فروششان را از طریق دریافت ارز‌های دیجیتال انجام می‌دهند. باید با این حقیقت رو‌به‌رو شویم که دیر یا زود همه شرکت‌ها مجبور به پذیرش ارز‌های دیجیتال به عنوان پول می‌شوند. اما شرکت‌هایی که در این امر پیش قدم هستند، طبیعتاً فروش و بازار خود را از این طریق گسترش خواهند داد.

فرمنش تاکید داشت: به جز راحتی در پرداخت با ارز‌های دیجیتال که از طرف عموم مورد استقبال قرار گرفته و هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، افراد زیادی هم هستند که علاقه‌مند و طرفدار پرداخت از طریق ارز‌های دیجیتال هستند و شرکت‌ها نمی‌توانند این افراد را که عموماً آشنایی زیادی هم به تکنولوژی دارند را نادیده بگیرند. اما موانع قانونی زیادی هم بر سر راه شرکت‌ها برای پذیرش ارز‌های دیجیتال وجود دارد. ناشناس بودن تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال همواره حساسیت‌های قضایی زیادی را به همراه داشته است.

آیا ارز‌های دیجیتال پول آینده دنیا است؟
این کارشناس ارشد ارز‌های دیجیتال گفت: من فکر می‌کنم ارز‌های دیجیتال آینده مالی و پول آینده دنیا است. همان طور که کارت‌های اعتباری جای پول نقد را گرفتند، ارز‌های دیجیتال هم جایگزین کارت‌های اعتباری خواهند شد و این موضوع به دلیل کارایی ارز‌های دیجیتال است. اگر همانطور که خیلی‌ها ارز‌های دیجیتال را سرگرمی، حباب و ... می‌خوانند بود، مردم به این میزان از آن‌ها استفاده نمی‌کردند. در نهایت این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه چیزی برای آن‌ها مفید است و چه چیز مضر.

رتبه‌ ایران در توسعه ارز‌های دیجیتال
فرمنش بیان داشت: ما با دنیای جدیدی روبه‌رو هستیم. از زمان پیدایش بیت کوین تا به امروز تنها حدود ۱۲ سال گذشته است. نو ظهور بودن این حوزه باعث شده ما نسبت به کشور‌های پیشرفته خیلی عقب نباشیم؛ و حتی اگر زود دست به کار شویم می‌توانیم از پیشگامان این حوزه نیز باشیم.


او افزود: امروزه در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه ارز‌های دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین در حال انجام است و افراد مستعد و علاقه‌مند زیادی در حال کار یا فراگیری در این حوزه هستند. همچنین ایرانیان زیادی هم در عرصه بین الملل در شرکت‌ها و دانشگاه‌های خارجی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و به طور کلی احتمالا ایران جایگاه خوبی در این حوزه به دست خواهد آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *