جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سؤال نمایندگان از وزیر بهداشت: چرا سازمان غذا و دارو جلوی فعالیت کولبران را گرفته است؟

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 756446
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس از سؤال خود و تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر بهداشت به دلیل سنگ‌اندازی سازمان غذا و دارو در مقابل فعالیت کولبران خبرداد.
سؤال نمایندگان از وزیر بهداشت درباره کولبران
به گزارش جهان نيوز، کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای  اسلامی در گفت وگو با فارس از سؤال خود و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت خبر داد و اظهار داشت: کولبری در کردستان از زمان‌های گذشته در نوار مرزی کشور انجام می شد که حوادث بسیاری را به صورت سالانه در پی داشت و تبدیل به یک معضل بزرگ شده بود.

وی افزود: پس از بروز مشکلات بسیار در حوزه کولبری کارت‌های کولبری برای مرزنشینان صادر و نهایتاً ۱۰۰ قلم کالا برای کولبران از سوی وزارت کشور معرفی و تعیین شد که با وزارتخانه‌هایی همچون، صمت، اقتصاد هماهنگی‌های لازم نیز انجام شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای  اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه (تعیین ۱۰۰ قلم کالا برای کولبران) مقررشده بود این چند قلم اجناس را کولبران از مبادی رسمی با تخفیفات گمرکی همانند پوشاک بچه و سایر اقلام جابه‌جا کنند؛ اما متأسفانه سازمان غذا و دارو در داخل مرزهای رسمی کشور جلوی این جابه‌جایی را گرفته و باعث بروز مشکلات بسیاری شده است.

حسین‌پور بر همین اساس اضافه کرد: متأسفانه با سنگ‌اندازی‌های سازمان دارو نه تنها حسن این طرح از بین رفته بلکه باعث بروز ضرور و زیان‌های بسیاری بر کولبران شده است.

وی در ادامه با تشریح سؤال خود از سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان گفت: سؤال بنده از وزیر بهداشت به دلیل عدم همکاری سازمان غذا و دارو در خصوص اجرای مصوبه مربوط به کولبران و سنگ‌اندازی در این حوزه است که چرا همکاری لازم را ندارند با توجه به اینکه مصوبه قانونی برای کولبران تعیین شده اما جلوی آن را گرفته‌اند. به هر حال مردم پول داده‌اند برای اجناس خود هزینه کرده‌اند اما جلوی ورود آنها گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *