جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

علائم "کرونای انگلیسی"چیست؟

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب: 756334
متخصص بیماری‌های عفونی گفت : علائم "کرونای انگلیسی" تقریبا مشابه کرونای معمولی است، یعنی علائمی مثل تنگی نفس، تب، درد‌های مفصلی، اختلالات گوارشی، سرفه، درگیری ریه در افراد بروز می‌کند .
علائم "کرونای انگلیسی"چیست؟
به گزارش جهان نيوز، علیرضا جانبخش متخصص بیماری‌های عفونی گفت : علائم "کرونای انگلیسی" تقریبا مشابه کرونای معمولی است، یعنی علائمی مثل تنگی نفس، تب، درد‌های مفصلی، اختلالات گوارشی، سرفه، درگیری ریه و ... در افراد بروز می‌کند، اما نکته مهم این است که در کرونای انگلیسی شدت ظهور و بروز این علائم بالا است.

او گفت : در صورت بروز این علائم، زمانی مشکوک به کرونای انگلیسی خواهیم شد که این علائم در افراد با سنین پایین رخ دهد، از طرفی گرفتاری خوشه‌ای و ابتلای سریع افراد یک خانواده به ویروس هم علامت دیگری است که می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کرونای انگلیسی باشد.

او افزود: یکی از علائم دیگر بحث درگیری سریع افراد است، یعنی اگر در فردی ظرف دو تا سه روز علائم شدید کرونا نمایان شود، مشکوک به کرونای انگلیسی می‌شویم.

جانبخش افزود: متاسفانه در کرونای انگلیسی در صورت بروز علائم، ریه افراد ظرف دو تا سه روز درگیر می‌شود و این درحالی است که در کرونای معمولی این مدت ۱۰ تا ۱۲ روز به طول می‌انجامد.

او ادامه داد: از طرفی در کرونای معمولی عمدتا افراد با سنین بالا یا دارای بیماری زمینه‌ای درگیری شدید پیدا می‌کنند، اما در این نوع کرونا، شدت علائم را در سنین پایین‌تر و حتی کودکان مشاهده می‌کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: متاسفانه مدت بستری در صورت ابتلا به این نوع کرونا، به دلیل عوارض ایجاد شده بیشتر است و احتمال افزایش بیماران بخش مراقبت‌های ویژه و بیماران با حال وخیم هم وجود دارد.

جانبخش افزود: در این نوع از ویروس کرونا هم مانند کرونای معمولی این احتمال وجود دارد که افراد مبتلا بدون علامت بوده و یا علائم خفیف بیماری در آن‌ها ظاهر شود، اما در صورت ابتلا به این ویروس، تعداد بیشتری از افراد مبتلا وارد فاز علامت دار خواهند شد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *