پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

دانه درشت‌هایی که از فدراسیون فوتبال حذف شدند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 756221
مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی برگزار شد که انتخاب برای رئیس چهار سال آینده به دور دوم کشید و در پایان رقابت نزدیک شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید انتخاب شد.
دانه درشت‌هایی که از فدراسیون فوتبال حذف شدند
به گزارش جهان نيوز، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال روز یکشنبه ۱۰ اسفند با حضور ۸۷ عضو مجمع در سالن اجلاس سران برگزار شد و در پایان رئیس و اعضای هیأت رئیسه این فدراسیون برای چهار سال آینده انتخاب و مشخص شدند.

کریمی و آجورلو کنار رفتند
برای ریاست فدراسیون فوتبال علی کریمی، کیومرث هاشمی، شهاب الدین عزیزی خادم و مصطفی آجورلو وارد رأی گیری شدند که در پایان دور اول عزیزی خادم ۳۵ رأی، هاشمی ۲۴ رأی، اجورلو ۱۸ رأی و علی کریمی ۹ رأی کسب کردند تا خادم و هاشمی راهی مرحله دوم شوند و آجورلو و کریمی از دور رقابت خارج شوند.

عزیزی خادم رقابت نفسگیر را برد
در پایان شمارش آرای دور دوم شهاب الدین عزیزی خادم در رقابتی نزدیک و نفسگیر توانست با کسب ۴۹ رأی عنوان بیست و ششمین رئیس فدراسیون فوتبال را به خود اختصاص دهد. کیومرث هاشمی هم در این مرحله ۳۸ رأی کسب کرد.

فقط یک نایب رئیس برای عزیزی خادم
رئیس جدید فدراسیون فوتبال برای حضور در انتخابات حیدر بهاروند، منصور قنبرزاده و شهره موسوی را به عنوان نواب رئیس خود معرفی کرد که پس از تأیید صلاحیت‌ها بهاروند و قنبرزاده نتوانستند از این فیلتر عبور کنند و تنها موسوی به مجمع راه پیدا کرد و با کسب ۷۰ رأی به عنوان نایب رئیس سوم و مسئول امور بانوان فدراسیون جدید انتخاب شد.

حیدر بهاروند که پیش از این به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد و نایب رئیس دوم بود و به عنوان سرپرست فعالیت می‌کرد، در ترکیب جدید همچنان سرپرست نایب رئیسی باقی خواهد ماند تا در مجمع بعدی تکلیف نواب رئیس عزیزی خادم مشخص شود.

انتخاب نمایندگان هیأت‌ها در هیأت رئیسه
هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال علاوه بر رئیس و نواب رئیس شامل اعضای دیگری هم می‌شود. از جمله دو رئیس هیأت استانی. در این بخش احسان اصولی رئیس هیأت خراسان رضوی با ۲۵ رأی و طهمورث حیدری رئیس هیأت چهارمحال و بختیاری با ۲۳ رأی به هیأت رئیسه راه پیدا کردند. عبدالکاظم طالقانی رئیس هیأت خوزستان و عضو پیشین هیأت رئیسه ۱۷ رأی گرفت و نتوانست مجدداً انتخاب شود.

ساکت رأی نیاورد / ‏‬ نمایندگان مدیران مشخص شدند
برای انتخاب نمایندگان مدیران باشگاه‌ها در هیأت رئیسه بهرام رضائیان در دور اول با کسب ۴۰ رأی به عضویت هیأت رئیسه درآمد و محمدرضا ساکت و مهرداد سراجی به دور دوم راه یافتند که در پایان رأی گیری صورت گرفته سراجی توانست با ۴۹ رأی به عضویت هیأت رئیسه در بیاید و مدیرعامل سپاهان که سابقه طولانی هم در فدراسیون فوتبال داشت از این جمع دور ماند.

انتخاب سه کارشناس هیأت رئیسه
برای انتخاب سه کارشناس حاضر در هیأت رئیسه افراد متعددی ثبت نام کرده بودند که البته برخی از آنها قبل از حضور در مجمع انصراف شأن را اعلام کردند. در پایان شمارش آرا احمدرضا براتی با ۲۴ رأی، خداداد افشاریان ۲۰ رأی و میرشاد ماجدی ۲۰ رأی به عنوان اعضای جدید به ترکیب هیأت رئیسه انتخاب شدند.

ترکیب تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال به این ترتیب مشخص شد:

رئیس: شهاب الدین عزیزی خادم

نایب رئیس اول: به دلیل رد صلاحیت شدن حیدر بهاروند، این پست فعلاً بدون مسئول است.

نایب رئیس دوم: با وجود تأیید صلاحیت نشدن قنبرزاده برای این پست اما مقرر شد حیدر بهاروند به عنوان سرپرست موقتاً حضور داشته باشد.

نایب رئیس سوم: شهره موسوی

نمایندگان هیأت‌ها: احسان اصولی - طهمورث حیدری

نمایندگان مدیران عامل باشگاه‌ها: بهرام رضائیان - مهرداد سراجی

کارشناسان هیأت رئیسه: احمدرضا براتی، خداداد افشاریان، میرشاد ماجدی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الآن جهان نیوز خوشحاله