کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان: ۷ مزیت نسبت به سایر روش‌ها

9 اسفند 1399 ساعت 10:08


استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان نسل فعلی که فن‌آوری را بخشی اساسی از زندگی خود می‌دانند مزیت‌های بسیاری دارد. آنها در محاصره فناوری متولد می‌شوند و برای بسیاری از فعالیت‌های روزمره خود به دستگاه‌ها‌، برنامه‌ها و شبکه‌های دیجیتالی متکی هستند.

برای اکثر کودکان و نوجوانان، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، بازیگران اصلی یک تغییر شکل دیجیتالی به‌شمار می‌آیند که تمام زمینه‌های زندگی، ازجمله آموزش و یادگیری با تلفن همراه را پوشش می‌دهد. غیر قابل تصور است که سیستم آموزشی، روش‌های یادگیری الکترونیکی را که به وضوح توسط نوع جدیدی از جامعه دیجیتال درخواست می‌شود، کنار بگذارد.

در این زمینه، یادگیری با استفاده از تلفن همراه و استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان برای دسترسی به دوره‌های آموزش الکترونیکی (آنلاین، مختلط یا آزمایشگاهی)، اهمیت زیادی می‌یابد. آموزش زبان‌ها با یادگیری سیار، هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان مزایایی دارد. از این لحاظ، Evrim Baran، دانشیار فن‌آوری آموزشی در دانشگاه ایالتی آیووا، در تحقیقات خود با عنوان «بررسی تحقیقات در زمینه یادگیری موبایلی در آموزش معلمان» به تمام مزایایی که تدریس از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای معلمان دارد، می‌پردازد. گاهی فراموش می‌شود که دستگاه‌های موبایل به دستگاه‌های جذاب یادگیری برای آموزش تبدیل شده‌اند. در حالی‌که اکثر تحقیقات موجود در درجه اول بر ارزش یادگیری موبایلی برای دانش‌آموزان متمرکز شده‌است.
 


 
7مزیت استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان
رشد واقعی صفحه نمایش تبلت و تلفن‌های هوشمند باعث شده‌است که این دستگاه‌ها کاملاً راحت باشند تا دانش آموزان بتوانند از طریق آنها به درس‌هایشان دسترسی پیدا کنند. کاربرد گسترده آن، عامل دیگری است که استفاده از روش‌های نوین دموکراتیک را در آموزش و پرورش پیاده‌سازی کرده‌است.

تسهیل مطالعه و آموزش به کودکان
برخلاف سختی کتاب، تجربه یک دوره دیجیتالی از طریق یک بستر آموزشی، که از طریق دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه قابل دسترسی است، چندین درجه شخصی سازی را ارائه می‌دهد. از مواردی که معلمان می‌توانند برای تهسیل آموزش استفاده کنند می‌توان به: سازماندهی مجدد دستور کار، افزودن عناصر چندرسانه‌ای جدید و سفارشی سازی محیط آموزشی دانش‌آموزان اشاره کرد.

دسترسی همیشگی و آسان
با توجه به ارتباط نزدیک و استفاده زیاد از این دستگاه‌ها و به لطف محتوای قابل بارگیری، دسترسی به مطالب دوره‌های آموزش زبان الکترونیکی، در هر مکان و بدون اتصال به اینترنت را تسهیل می‌کند.

یادگیری سیار زبان فارسی برای کودکان
با استفاده از برنامه‌های دوره‌های زبان، می‌توان به یک بستر کامل زبانی و آموزشی دست یافت. دانش‌آموزان می‌توانند در هر زمان به دوره‌های خود دسترسی پیدا کنند و می‌توانید گزینه‌های متنوعی را به آنها ارائه دهید‌، که از آنها نه‌تنها برای تمرین، بلکه برای گوش دادن به صدا‌، تماشای فیلم‌، خواندن کتاب یا مجله‌ و یا فعالیت‌های سرگرم کننده مانند جدول کلمات متقاطع استفاده کنند.

تعامل فوری بین کودکان و معلمان
هنگام مطالعه یک درس یا انجام تمرینات، ممکن‌است سوالاتی برای کودکان ایجاد شود، که اگر به آنها در همان لحظه جواب داده نشود، می‌تواند فراموش شود و باعث کاهش کیفیت آموزش و به طبع آن کاهش کیفیت یادگیری می‌شود.

یادگیری از طریق تلفن همراه ارتباط فوری بین دانش‌آموزان و معلمان را تسهیل می‌کند، حتی گاهی اوقات در صورت ایجاد آموزش‌های آنلاین به صورت زنده ادامه می‌یابد.

سهولت ارسال پیام از همان دوره در هر زمان دانش‌آموزان و کودکان را به پرسیدن سوالات خود ترغیب می‌کند، که می‌تواند توسط پلتفرم اپلیکیشن‌های آموزشی پاسخ داده یا در کلاس برای توضیح بیشتر به سایر دانش‌آموزان نیز مطرح شود.

اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان، رابطه بین دانش‌آموزان و معلمان را تقویت می‌کند و به کودکان امکان می‌دهد بدون استفاده از ابزارهای دیگر در این دوره با معلم خود در تماس باشند.

انعطاف‌پذیرتر شدن برنامه ریزی‌های درسی
ممکن‌است نتوانید مرکز آموزشی متناسب با برنامه خود و یا کودکان خود پیدا کنید و درنتیجه فرصت رفتن به کلاس را از دست بدهید. بنابراین اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان یک دسترسی جایگزین برای خودآموزی آنلاین به روشی مستقیم، ساده‌ و موثر است. علاوه‌بر این، محتویات همیشه برای استفاده در تلفن همراه آنها آماده است. این به دانش‌آموزان امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حمل کتاب و کیف های‌سنگین و اتلاف وقت در ترافیک‌ها و شلوغی‌های جمعیت مترو در هر مکان و زمان، مطالعه آزاد خود را داشته باشند.

تنوع بیشتر مطالب، کیفیت بالاتر تدریس را فراهم می‌کند
یادگیری با استفاده از اپلیکیشن، اجازه می‌دهد تا معلم بتواند هر محتوایی مانند: صدا، فیلم، تمرینات تعاملی، فایل‌های متنی و داستان‌های متنوع را در دستگاه‌های تلفن همراه پخش کند. تنوع بیشتر مطالب باعث بالاتر رفتن سطح دوره آموزشی، کیفیت یادگیری بالاتر و تجربه بهتر کودکان می‌شود. این به کودکان شما کمک می‌کند تا با رضایت بیشتر، دانش کامل‌تری کسب کنند و علاقه خود را از ابتدا تا انتهای دوره حفظ کنند.
 

کوله پشتی دیجیتال!
در مورد مراکز آموزشی، استفاده از یادگیری سیار در کلاس‌ها به ایجاد کوله پشتی‌های به اصطلاح دیجیتالی کمک می‌کند، که دانش‌آموزان از زیر بار سنگین کتاب‌های آموزشی خلاص شوند. دوره‌های آنلاین زبان شامل برنامه‌های درسی، تمرینات عملی و حتی یک فرهنگ لغت در اپلیکیشن آموزشی است.
اگرچه این مزایا برای غلبه بر معایب این روش هر روز اثبات می‌شود، اما این نوع از یادگیری نیز با برخی از مشکلات مثل تعاملات حضوری، روبه‌رو است که برای بهبود تجربه آموزشی بهتر و با کیفیت‌تر، باید راه حل‌هایی برای رفع این مشکلات یافت شود.

نتیجه‌گیری
با در نظر گرفتن جنبه‌های مثبت که در بالا به آنها اشاره شد، و در مقایسه با سایر گزینه‌ها مانند: کلاس‌های آفلاین در مراکز آموزشی و کتاب‌های درسی، بدون شک مزایا و کیفیت استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان بارز و مشهود است.

اما مانند هر چیز دیگری، این روش نیز نقاط ضعفی در یادگیری و آموزش به همراه دارد.
برنامه‌های یادگیری زبان همیشه راهنمای خوبی هستند، اما باید بدانید که یادگیری زبان زمان‌بر است. ما به هیچ وجه نمی‌گوییم که فقط با استفاده از یک اپلیکیشن، می‌توانید کودکان و یا دانش‌آموزان خود را به سطح پیشرفته زبان برسانید؛ مطمئنا استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان جایگزین یک مدرس زبان نیست. اما این روش هنوز هم می‌تواند به افراد کمک کند تا در یادگیری یک زبان، موفق عمل کنند. به ویژه اگر آن را با سایر منابع حیاتی مانند معلم، کتاب و تبادل مکالمه مکرر ترکیب کنند.

پس زمان را بیش از این هدر ندهید و از همین امروز سفر یادگیری و آموزش زبان فارسی به کودکان خود را شروع کنید. برای استفاده از محتوای آموزش زبان فارسی برای کودکان ایرانی سراسر دنیا که توسط تیم دیدیو تولید می‌شود می توانید همین الان صفحه داستان کودکانه فارسی در دیدیو را ببینید.


کد مطلب: 755993

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755993/اپلیکیشن-آموزش-زبان-فارسی-کودکان-۷-مزیت-نسبت-سایر-روش-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com