پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نکاتی که برای اجاره خودرو شاید ندانید!

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 755989
امروزه اجاره خودرو و ماشین یکی از شغل های نسبتا پردرآمد و طبیعتا پر دردسر می باشد . در صورتی که اجاره دهنده خودرو و یا اجاره کننده خودرو دقت لازم را نداشته باشد ، این امر می تواند ضرر هایی از نظر مالی و یا حقوقی داشته باشد .

در اینجا سعی می کنیم به صورت خلاصه ، مواردی که می بایست در فرایند اجاره خودرو و ماشین به آن توجه داشته باشیم را ذکر نماییم .

نکات مهم برای اجاره خودرو :

در حال حاضر با توجه به تنوع زیاد موسسات و شرکت های اجاره خودرو ، قبل از اجاره خودرو مورد نظر ، می بایست تحقیقات کافی را از شرکت های مختلف انجام دهیم تا بعد از بررسی فاکتور های مختلف ، بهترین شرکت اجاره خودرو را انتخاب نماییم . فاکتور هایی که می بایست در نظر بگیریم ، عبارت است از : قیمت اجاره خودرو ، تنوع خودرو ها برای اجاره ، میزان کارکرد و سلامت خودرو ها ، سابقه شرکت و موسسه اجاره خودرو ، اطمینان از مالکیت خودروها توسط شرکت و عدم واسطه گری در بحث اجاره خودرو ، وضعیت بیمه خودرو ها ، نظرات مشتریان قبلی از شرکت و مجموعه .

شما می توانید در این مرحله ، برای انتخاب و مقایسه بهتر و راحت تر شرکت های اجاره خودرو ، به سایت اجارستان به ادرس ejarestan.ir مراجعه نمایید . در سایت اجارستان شما می توانید آگهی بسیاری از شرکت ها و موسسات اجاره خودرو در تهران و تمامی شهر های کشور را در کنار هم مشاهده و مقایسه نمایید و با توجه به معیار های مورد نظر ، شرکت مورد نظر خود را انتخاب نمایید .

همچنین در صورتی که دارای خودرو هستید و قصد اجاره آن را دارید ، می توانید در سایت اجارستان آگهی خود را ثبت نمایید و کسب و کار خود را شروع نمایید .


بعد از تحقیق و انتخاب بهترین شرکت اجاره خودرو ، قدم بعدی انتخاب خودرو و عقد قرارداد می باشد . ترجیحا سعی کنید در صورت امکان ، مراحل انتخاب و عقد قرارداد اجاره خودرو را به صورت حضوری و در محل شرکت انجام دهید و تا حد امکان از پرداخت وجه و ارسال مدارک به صورت غیر حضوری خودداری نمایید .

در مراحل عقد قرارداد اجاره ماشین ،  معمولا شرابط یکسانی در موسسات و شرکت ها وجود دارد . مدارک و شرایط لازم جهت اجاره ماشین عبارت اند از : مدارک سکونتی ، گواهینامه ، پرداخت مبلغ امانت و چک ضمانت

یکی دیگر از مواردی که ممکن است اجاره کنندگان خودرو با آن روبرو شوند ، خرابی و بروز نقص در خودرو می باشد . همواره سعی کنید خودرو کم کارکرد و مدل بالا اجاره کنید . همچنین در شرایط قرارداد دقت کنید تا بندی در ان وجود داشته باشد که شرکت اجاره خودرو ، خدمات تعمیرات و امداد خودرو را به صورت رایگان برعهده بگیرد .

مورد دیگر در موضوع اجاره ماشین ، موضوع اجاره خودرو با راننده و یا بدون راننده می باشد که تاثیر مستقیم روی هزینه روزانه اجاره خودرو دارد . البته در برخی از شرکت ، برخی از خودرو ها را فقط همراه با راننده اجاره می دهند .

در موضوع اجاره خودرو ، به موارد و نکات حقوقی نیز می بایست توجه داشت . برخی از این موارد عبارت اند از :

حتما ویژگی های دقیق خودرو را در قرارداد ذکر کنید . مانند مدل ، پلاک ، کارکرد و ...
در متن قرارداد حتما سلامت کامل و قابل استفاده بودن خودرو قید شود . همچنین خودرو می بایست از نظر قانونی ، مجاز به تردد در شهر باشد و مشکل قانونی نداشته باشد .

بر طبق قوانین کشور ، تعمیرات و یا تهیه وسایل و تجهیزات لازم برای استفاده از مورد اجاره بر عهده اجاره دهنده خودرو  می باشد .

توجه داشته باشید موضوع استفاده از خودرو نیز مهم می باشد . به طور مثال ، چنانچه خودرو با موضوع تردد در شهر اجاره شده باشد ، نباید آن را به عنوان ماشین عروس استفاده کرد و ...
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *