پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 755670
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران از تمدید اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی‌ تا پایان اسفند ماه سال جاری خبر داد.
تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ علی سلیمانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران با اشاره به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از ۱۸ آبان ماه سال جاری، اظهار کرد: بنابر تدبیر و دستور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی از ۱۸ آبان ماه فرآیند اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌ها و توقف‌گاه‌ها به مدت ۲ ماه اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام گامی در راستای خدمات‌دهی به مردم، احقاق حقوق آن‌ها و توسعه سرمایه اجتماعی است، گفت: تدبیر بر این بود موتورسیکلت‌های رسوبی که از سال ۹۰ تا ۹۸ یعنی قبل از  ۹۸/۱۲/۲۹ در پارکینگ‌ها هستند با رفع موانع و ایجاد شرایطی خاص ترخیص می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران ادامه داد: بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، دو ماه و از ۱۸ آبان ماه تا ۱۸ دی ماه در نظر گرفته شده بود اما با توجه به استقبال و اقدام مالکان و راکبان برای آزادسازی موتورسیکلت‌ها از توقف‌گاه‌ها و بهره‌مندی از شرایط در نظر گرفته شده، اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: مجدداً بنا به دستور سلسله مراتب فرماندهی این طرح تا پایان اسفند ماه سال جاری تمدید شده است.

وی هزینه نگهداشت این موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها، یادآور شد: معیار هزینه نگهداشت در پارکینگ‌ها مصوبه هیأت وزیران در سال ۹۴ و متناسب با شرایط توقف‌گاه‌ها است که باید بگویم بیشترین نرخ این پارکینگ‌ها بر مبنای مصوبه اشاره شده برای شرق تهران در طول یک شبانه‌روز ۴۸۰ تومان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران همچنین درباره جرائم این موتورسیکلت‌ها، بیان کرد: هزینه جریمه موتورسیکلت‌ها به حالت اولیه باز می‌گردد و در واقع طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده‌اند شامل جریمه دو برابری نمی‌شوند از طرفی مالکان می‌توانند با طرح تقسیط جرائم بدون پرداخت «پیش پرداخت» به طور یک ساله و تقسیطی جریمه‌ها را پرداخت کنند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به فرصت تمدید شده برای مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی در سراسر کشور، یادآور شد: شرایطی فراهم شده که مالکان این موتورها با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای ترخیص موتورسیلکت‌های رسوبی اقدام کنند.

وی افزود: تمهیداتی پیش‌بینی شده که فرآیند ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی با مراجعه مالک یا نماینده قانونی(متصرف) با به همراه داشتن اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ بتوانند در کمتر از یک ساعت فرآیند ترخیص موتور خود را انجام دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران ابراز کرد: بدیهی است که اگر افرادی که مشمول بهره‌مندی از این طرح هستند طی مدت اشاره شده و تا پایان اسفند ماه سال جاری در راستای ترخیص موتورسیکلت رسوبی خود مراجعه نکنند، موتور مذکور تحویل مراجع قانونی شده و به عنوان بلاصاحب و رهاشده به فروش می‌رسد؛ البته هزینه این فروش به مدت ۶ ماه توسط مراجع نگهداری می‌شود و اگر در این بازه فرد مراجعه و پیگیری نکند، پول حاصل از فروش به بیت‌المال واگذار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همگی تبدیل به ضایعات و پرس شوند بهتر است. موتورهای آلاینده و غیر استاندارد.....