پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بیشترین بستری‌های کرونا در این استان‌ها است

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۳۶
کد مطلب: 755471
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری کرونا در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های مازندران و خوزستان گزارش شده است.
بیشترین بستری‌های کرونا در این استان‌ها است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ايسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: طی هفته گذشته تعداد موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور نسبت به هفته ماقبل دارای روند افزایشی بوده است. بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های مازندران و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ترتیب در استان‌های مازندران و گیلان گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در هفته گذشته استان‌های خوزستان، قم و ایلام به عنوان استان‌های با کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور شناسایی شده‌اند.

شهرستان‌های شوط و ماکو در استان‌های آذربایجان غربی، دره شهر در ایلام، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، هفت گل و هندی‌جان در خوزستان، شهرستان پاسارگاد، خنج، گراش و مهر در استان فارس و شهرستان خمین استان مرکزی از امروز به وضعیت نارنجی تبدیل شده‌اند و در مجموع ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضع نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی بیماری قرار دارند.

لاری گفت: با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در کشور و قدرت سرایت بسیار بالای گونه جهش یافته، کووید-۱۹ این بار با توانی مضاعف در حال پیش‌روی است. بنابراین رعایت مضاعف و جدی تر پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات در شرایط حساس کنونی،  بیش از گذشته دارای اهمیت بوده و فراموش نکنیم که شکست این بیماری سهمگین تنها با همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی میسر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *