پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پنج سال زندان برای وزیر متجاوز فرانسوی

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 755276
«ژرژ ترون» وزیر امور دولتی فرانسه در دوره ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی، به جرم تجاوز جنسی و سوءاستفاده از یک کارمند خود به پنج سال زندان محکوم شد.
پنج سال زندان برای وزیر متجاوز فرانسوی
به گزارش جهان نيوز، یک دادگاه تجدیدنظر در فرانسه وزیر کابینه دولت این کشور در زمان ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی را در پرونده تجاوز جنسی مجرم شناخت و به پنج سال زندان محکوم کرد.

بنا بر گزارش گاردین، «ژرژ ترون» وزیر پیشین «امور دولتی» در فرانسه توسط دادگاه تجدیدنظر در این کشور در پرونده تجاوز و و آزار جنسی یک کارمند حکم صادر کرد.

طبق حکم دادگاه تجدیدنظر فرانسه، ترون که پیشتر شهردار شهر «دروی» واقع در جنوب پاریس بود، به دلیل تجاوز جنسی به یک کارمند شهرداری و آزار جنسی او به پنج سال زندان محکوم شد.

پیش از این دو کارمند سابق شهرداری دروی علیه ژرژ ترون به دادگاه شکایت و ادعا کردند که او طی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ آنها را هدف تجاوز جنسی قرار داد.

حکم دادگاه تجدیدنظر علیه این وزیر سابق فرانسه در شرایطی صادر شده که سال ۲۰۱۸ دادگاه بدوی وی را از اتهام‌های وارده تبرئه و اعلام کرد، مدرکی دال بر اثبات ادعای این دو زن وجود ندارد.

«وینسنت اولیویه» وکیل یکی از زنان شاکی این پرونده ضمن استقبال از حکم دادگاه تجدیدنظر گفت: «این پیروزی بزرگ برای همه زنانی است که شاید در محیط کاری‌شان مشکلاتی داشته باشند».

ژرژ ترون ۶۳ ساله طی روند محاکمه و بررسی قضایی این پرونده بارها اعلام کرد که بی‌گناه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *