جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

کاهش شدت کرونا با کمک رطوبت ماسک

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 755219
محققان پی بردند رطوبت ایجاد شده در داخل ماسک ممکن است به مقابله با بیماری های تنفسی نظیر کووید ۱۹ کمک کند.
کاهش شدت کرونا با کمک رطوبت ماسک
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، نتایج مطالعه جدید نشان داد ماسک های صورت به میزان قابل توجهی رطوبت هوا را که فرد ماسک زده در آن تنفس می کند افزایش می دهد. این میزان رطوبت بالاتر در هوای استنشاقی، می تواند توضیح دهد که چرا استفاده از ماسک با کاهش شدت بیماری در افراد کرونایی مرتبط است، زیرا مشخص شده که مرطوب شدن دستگاه تنفسی به نفع سیستم ایمنی بدن است.

«آدریان باکس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم که ماسک های صورت به شدت رطوبت هوای استنشاقی را افزایش می دهد و نتیجه مرطوب شدن دستگاه تنفسی می تواند با کاهش شدت بیماری کووید ۱۹ مرتبط باشد.»

وی در ادامه می افزاید: «تحقیقات نشان داده است که میزان بالای رطوبت باعث کاهش شدت آنفولانزا می شود و ممکن است از طریق مکانیزم مشابه برای شدت کووید ۱۹ هم تاثیرگذار باشد.»

میزان بالا رطوبت می تواند با ایجاد پاکسازی مخاط در ریه ها از گسترش ویروس در ریه ها ممانعت نماید. همچنین رطوبت بالا می تواند با تولید پروتئین های ویژه ای به نام اینترفرون ها، که علیه ویروس ها مبارزه می کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

معمولاً با زدن هر نوع ماسکی این رطوبت ایجاد می شود هرچند ممکن است خود فرد متوجه وجود آن نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Switzerland
تادیروز که میگفتن ماسکی که مرطوب شد را باید دور ریخت!
فکر میکنم درخصوص بیماری کووید هیچ چیز قطعی ویقینی وجود نداره همه براساس حدس وگمان است
Iran, Islamic Republic of
برای همین شمال که خیلی رطوبت داره قرمز شده بود؟

زدن ماسک به دلیل اینکه هوای بازدم آلوده هست و جذب ماسک می شود بسیار خطرناک هست