کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویب قانون ضد اسلامی در پارلمان فرانسه

28 بهمن 1399 ساعت 23:15

پارلمان فرانسه روز سه‌شنبه قانونی را که ضد اسلام و علیه مسلمانان است به تصویب رساند.


به گزارش جهان نیوز، نمایندگان پارلمان فرانسه روز سه‌شنبه قانونی را که ضد اسلام و مسلمانان است تصویب کرد.

این قانون با 347 رای موافق در مقابل 151 رای مخالف در مجلس سفلی فرانسه به تصویب رسید و هم اکنون به مجلس عیان این کشور ارسال خواهد شد تا به صورت نهایی به تصویب برسد.

بر اساس این قانون که 70 بند دارد، دولت فرانسه این امکان را خواهد داشت تا مدارس مذهبی و عبادتگاه‌ها را تعطیل کرده و مانع از انجام سخنرانی‌هایی که به زعم دولت فرانسه افراط گرایانه است، شود.

همچنین گروه‌های مذهبی باید کمک‌های مالی که از خارج دریافت می‌کنند را اعلام کرده و حساب‌های بانکی آنها باید مورد تایید قرار بگیرد.

نمایندگان فرانسوی سه‌شنبه گذشته به پیش نویس این قانون رای داده بودند و انتظار می‌رفت که هر دو مجلس فرانسه این قانون را تایید کنند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مدعی شده که تصویب این قانون ضروری بوده چون به کمک آن ارزش‌های فرانسه نظیر برابری جنسیتی و سکولاریسم حفظ شده و از ریشه کردن اندیشه‌های افراطی جلوگیری خواهد شد.

روز یکشنبه نیز تظاهراتی در پاریس در اعتراض به این قانون برگزار شد و تظاهرات کنندگان هشدار دادند که با تصویب آ« برخی آزادی‌های مذهبی در این کشور محدود شده و تمامی مسلمانان را به مظنونان بالقوه تبدیل خواهد کرد.

این قانون که با عنوان «مبانی تقویت ارزش‌های جمهوری» مطرح شده بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان آن را طرحی برای افزایش فشار بر مسلمانان توصیف کرده‌اند.

پیش از این نیز «مارین لوپن» سیاستمدار راست افراطی و رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنانی پیشنهاد داد که حجاب مسلمانان در اماکن عمومی این کشور ممنوع شود.

چندی پیش نیز «مارلین شیبا» وزیر شهروندی فرانسه گفته بود که وی نمی‌تواند تحمل کند که ببیند دختر بچه‌ها حجاب داشته باشند.

وی که با شبکه  ال‌سی‌آی فرانسه مصاحبه می‌کرد، در بخشی از مصاحبه خود گفته بود: «نمی‌توانم تحمل کنم دختر بچه‌ای که 5 سال دارد حجاب داشته باشد.»


کد مطلب: 755061

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755061/تصویب-قانون-ضد-اسلامی-پارلمان-فرانسه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com