کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونای انگلیسی افراد ۵ تا ۱۷سال را درگیر می‌کند

27 بهمن 1399 ساعت 2:26

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: کرونای انگلیسی افراد بین ۵ تا ۱۷ سال را بیشتر مبتلا می‌کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از  شبکه خبر،علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ویروس کرونا در هنگام انتقال به سایر افراد دچار جهش‌های مختلف خواهد شد و واریانس جدید نوع انگلیسی ویروس کرونا یک موضوع جدیدی نیست.

او ادامه اداد: درحال حاضر کارشناسان معتقدند که میزان سرایت در نوع ویروس کرونای انگلیسی بیشتر از گذشته شده است و در این جهش ویروس، جوانان بین گروه سنی پنج تا ۱۷ سال را بیشتر از سایر افراد درگیر می‌کند. ما در طی سه هفته اخیر شاهد افزایش مختصر مرگ و میر در میان افراد با سنین پایین‌تر هستیم.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: در حال حاضر تعداد هفت مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان تهران شناسایی شده است که در هفته گذشته یکی از این بیماران فوت می‌کند و باید گفت که این فرد مبتلا به بیماری زمینه‌ای بوده است.

زالی گفت: در مکان سربسته اگر افراد حتی ماسک زده باشند احتمال ابتلا به بیماری کرونا از فرد ناقل به دیگران وجود دارد و مردم باید به موضوع تهویه مناسب هوا توجه جدی داشته باشند.

او افزود:در حال حاضر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند شستن دست‌ها با آب و صابون و زدن ماسک و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از بروز بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی موثر و مفید است و افراد باید نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه و بهداشتی توجه کافی داشته باشند.


کد مطلب: 754806

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/754806/کرونای-انگلیسی-افراد-۵-۱۷سال-درگیر-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com