پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

چر ا قالیباف از شهردار تهران شکایت نکرد؟

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 754704
حناچی اعلام کرده بود املاکی را از همسرقالیباف پس گرفته است اما بلافاصله شهرداری از این موضوع عقب نشینی کرد. مشاورقالیباف هم اعلام کرد قصد شکایت داشتیم اما شهرداری مصاحبه حناچی را اصلاح کرد و ما هم از شکایت صرفنظر کردیم.
چر ا قالیباف از شهردار تهران شکایت نکرد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در آذرماه سال جاری پیروز حناچی شهردار تهران در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که املاک نجومی را از تیم قالیباف پس گرفته‌ایم و نام همسر قالیباف و طلایی هم بوده است.

اظهارات حناچی در خصوص املاک همسر قالیباف و طلایی
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص  سرنوشت ملکی که در اختیار آقای قالیباف در خیابان شهید عراقی که به نام سازمان املاک و مستغلات است و همچنین املاک دراختیار آقای طلایی و خانم آباد نماینده شورای چهارم شهر تهران هم گفت: ما اقدامات خود را انجام می‌دهیم. خیلی هم بی سر و صدا آن را انجام دادیم. همین املاکی که از آنها اسم بردیم، مستقیما از آنها تحویل گرفته شده است.


وی تأکید کرد: از تیم آقای قالیباف ملکی به مساحت 6 هزار مترمربع در محدوده بزرگراه همت تقاطع امام علی پس گرفته‌ایم. همچنین از خانم مشیر همسر خانم قالیباف و آقای طلایی شورای چهارم شهر تهران هم املاک را پس گرفته‌ایم. ممکن است مواردی هم باقی مانده باشد که شرایط آن متفاوت است.

وی تأکید کرد: بخشی از املاکی که می‌گویید در لیست املاک نجومی است. املاک نجومی سند خورده‌اند و بازپس‌گیری آن از  عهده ما برنمی‌آید. 

وی همچنین تأکید کرد که در این دوره به کسی ملکی داده نشده و همچنین تعدادی از املاک هم پس گرفته شده است. 

امانی:هیچ ملکی از شهرداری دراختیار قالیباف و همسرش نیست
بلافاصله بعد از اظهارات پیروز حناچی شهردار تهران، ناصر امانی مشاور قالیباف در مجلس شورای اسلامی و معاون قالیباف در شهرداری تهران گفت که هیچ ملکی از شهرداری دراختیار قالیباف و همسرش نیست و از شهردار تهران شکایت می‌کنیم. 

وی در ادامه گفت: هیچ ملکی دراختیار همسر قالیباف نبوده است بلکه مورد ادعایی حناچی جهت امور عام‌المنفعه دراختیار مجموعه‌ای بوده که همسر دکتر قالیباف هم یکی از اعضای هیأت امنای آن مجموعه است و اینکه پیروز حناچی شهردار تهران املاک را به نام همسر قالیباف معرفی کند بی‌اخلاقی و خلاف انصاف است. آقای طلایی هم به عنوان نایب رئیس شورای شهر، مدیریت امور شوراها را برعهده داشتند و املاکی از شهرداری دراختیار این امور و یا مدیریت کارهای 370 محله تهران بوده که به تدریج مدیریت جدید تحویل گرفته است و نسبت دادن این املاک به فرد که استفاده شخصی را تداعی می‌کند کاملاً کذب محض و خلاف واقعیت است. 

به جرم نشر اکاذیب شکایت می کنیم
به گفته مشاور قالیباف، آنچه که به عنوان املاک دراختیار آقای قالیباف در بیان شهردار تهران آمده است، باید گفت این املاک مطابق قوانین و مقررات املاک دراختیار شهرداری است که طبعاً در دوره هر شهردار تعیین تکلیف می‌شوند. طبیعتا با این منطق باید گفت آقای حناچی همه تهران را از آقای قالیباف پس گرفته است، چون همه شهرداری و به طبع آن املاک شهرداری از جمله املاک دراختیار شهردار است که پس از پایان دوره شهرداری تحویل داده می‌شود. 


وی تأکید کرد:‌ در خصوص اتهاماتی که به رئیس مجلس واقع شده، از سوی وکیل دکتر قالیباف شکایتی که با عنوان افترا و نشر اکاذیب تنظیم شده که به زودی در دستگاه قضایی ثبت و پیگیری می‌شود. 

طلایی:آقای حناچی کدام ملک را از من پس گرفته‌اند، لطفا سندش را منتشر کنند
البته در همان روز مرتضی طلایی نایب رئیس شورای چهارم شهر تهران که اسمش را حناچی در مصاحبه آورده بود که ملکی را از وی پس گرفته‌اند واکنش نشان داد و به خبرنگار فارس گفت: آقای حناچی کدام ملک را از من پس گرفته‌اند، لطفا سندش را منتشر کنند. 


وی همچنین تأکید کرد از شهردار راستگو توانمند تهران می‌خواهم که ضمن مکاتبات و صورتجلسات زمینه سیه‌رو شدن فرد یا اشخاصی که ملک شهرداری را بازپس نمی‌دادند فراهم کند. 

وی به انتقاداتی که به مدیریت فعلی شهری داشتند اشاره کرد و گفت:‌ آقای حناچی! در ماه‌های قبل و در برابر انتقادات من، اذناب شما در فضای حقیقی و مجازی کمی اتهام‌های شما را به شیوه‌های مختلف تکرار کردند و در برابر مطالبه سند و مدرک، فرار را بر قرار ترجیح دادند.

مشاور شهردار تهران:حناچی هرگز نگفته است از این املاک استفاده شخصی شده است
پس از واکنش معاون قالیباف در شهرداری تهران و عضو سابق شورای شهر، بلافاصله غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران توضیحاتی در خصوص مصاحبه حناچی اعلام کرد و تأکید کرد حناچی هرگز نگفته است از این املاک استفاده شخصی شده است.

آقای حناچی نگفتند از این املاک استفاده شخصی شده است فیلم مصاحبه ایشان گویاست

وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت آقای شهردار در پاسخ به خبرنگار گفته‌اند املاکی که دراختیار مدیران سابق بوده است و الان این تسلط موضوعیتی ندارد، تحویل گرفته شده، از جمله املاکی که دراختیار همکاران آقای قالیباف بوده است. آقای حناچی نگفتند از این املاک استفاده شخصی شده است. فیلم مصاحبه ایشان گویاست. 

حناچی: تاکنون کسی از من شکایتی نکرده است 
دو ماه گذشت، امروز پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری در خصوص شکایت معاون شهردار سابق تهران، گفت: تاکنون کسی از من شکایتی نکرده است. 

مشاور قالیباف در مجلس:شهرداری مصاحبه حناچی را اصلاح کرد ما هم شکایت نکردیم
به سراغ ناصر امانی معاون قالیباف در شهرداری تهران و مشاور فعلی رئیس مجلس رفتیم. وی در این باره به خبرنگار فارس گفت: ما شکایت را تنظیم کردیم، اما چون بلافاصله شهرداری تهران در خصوص مصاحبه پیروز حناچی شهردار تهران اصلاحیه زد و اعلام کرد که منظور شهردار این بوده است که این املاک استفاده شخصی نمی‌شده است. با توجه به اینکه شهرداری تهران مصاحبه حناچی را اصلاح کرد، ما هم از شکایت خود صرفنظر کردیم و با توجه به شرایط فعلی ترجیح دادیم که تنش ایجاد نکنیم. البته آنها هم بلافاصله مصاحبه خود را اصلاح کردند. 

براساس این گزارش، در خصوص املاک شهرداری موضوعات متعددی از سوی مدیریت فعلی شهری مطرح شده است و هر بار هم مدیریت سابق خواستار انتشار اسناد و مدارک شده‌اند، اما مدیریت فعلی از انتشار اسناد سر باز زده شده است. البته معاونین قالیباف در شهرداری بارها اعلام کرده‌اند که آماده پاسخگویی هستند و اگر تیم فعلی سندی دارد حتما منتشر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زارع
Iran, Islamic Republic of
با سلام. آقای سروری ..آقای زاکانی... این حرف ها دیگه نخ نما شده است..
ملک در اختیار امور عام المنفعه بوده یعنی چه؟؟!!! چرا به من و دیگرانی که کار عام المنفعه انجام می دهیم از این ملک ها نمی دهند..؟؟!! .
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جالبه طرف برادرش تو خون 17000 ادم بی گناه دست داشته خودش شده شهردار تهران...!
Iran, Islamic Republic of
از جماعت اسلاه طلب در خلط موضوع و داد وبیداد و....... بهتر از این انتظاری نیست!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
توروخدا ازاین املاک اعامنمنفع به ماهم بدین ماهم کار عامالمنفع انجام میدم.
Iran, Islamic Republic of
...