جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

صالحی: بایدن راه شکست‌خورده ترامپ را طی می‌کند

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 754258
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بایدن در حالی شعار ترامپ‌زدایی می‌دهد که راه شکست‌خورده ترامپ را طی می‌کند اما همانطور که تا به امروز فشارها نتیجه‌ نداشته ازاین‌پس نیز نتیجه نخواهد داشت.
صالحی: بایدن راه شکست‌خورده ترامپ را طی می‌کند
به گزارش جهان نيوز، علی‌اکبر صالحی بعد از ظهر دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته استان قزوین ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: بستری که انقلاب برای ما فراهم کرد یک بستر خداباوری و دینداری بود که در سایهاخلاق شکل گرفت.

معاون رئیس‌جمهور افزود: انقلاب اسلامی در چهل و دو سالگی خود علی‌رغم تمام تحریم‌ها و توطئه‌های داخلی پیشروتر از قبل به پیشرفت‌ها ادامه دهد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امام روح دینداری و اسلام را مجدد احیا کرد و این احیا نه‌تنها در کشور ایران بلکه تمام جهان نمود پیدا کرد و امروز این مسئله در گفته اروپاییان نیز مشهود است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به جهت عرضه فلسفه زندگی حقی بزرگ بر گردن مردم این مرز و بوم و مردم جهان دارد.

صالحی تصریح کرد: دلیل پیشرفت انقلاب و این نظام در عرصه‌های مختلف با توجه به شرایط توطئه‌ها، جنگ جهانی بزرگ علیه ایران و تحریم‌ها، پیوند انقلاب با خدا بود.

وی عنوان کرد: دشمنی کشورها و مخالفت آنان با انرژی هسته‌ای در واقع به دلیل دشمنی این افراد با نظام اسلامی است اما به دلیل ادعاهای دروغین خود از قبیل آزادی بیان و گفتمان، نمی‌توانند دشمنی خود با نظام اسلامی را عنوان کنند و به همین جهت انرژی هسته‌ای را بهانه می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز به همت جوانان توانسته‌ایم به علم صنعت و پزشکی هسته‌ای دست پیدا کنیم و طبق گفته رهبر انقلاب باید به‌سوی قله حرکت کنیم اگرچه حرکت به‌سوی قله نیازمند انرژی بسیاری است اما ما می‌توانیم در این عرصه نیز به موفقیت برسیم.

صالحی گفت: اگرچه علی‌رغم مشکلات موجود در مسیر پیشرفت قرار گرفتیم اما هنوز با قله فاصله داریم و برای ارتقاء و رسیدن به نقطه هدف نیازمند زمان و تلاش مستمر هستیم.

وی افزود: اصلی ترین علت اینکه دشمن نتوانست کمر ما را در مقابل فشارهای خود خم کند این است که دستاوردهای ما در زمینه‌های مختلف به‌قدری است که دشمن توان مقابله با ما را ندارد اما نمی‌تواند این مسئله را نیز بپذیرد.

پیشرفت انقلاب اسلامی درون‌زا است
صالحی با بیان اینکه به‌طور کلی پیشرفت به دو دسته تقسیم می‌شود عنوان کرد: دسته اول پیشرفتی است که از درون ملت سرچشمه می‌گیرد و پیشرفت دیگر پیشرفتی سطحی است که به همت سایر عوامل محقق می‌شود.

وی بیان کرد: پیشرفت امروز ما به‌ویژه در بحث علم و فناوری پیشرفتی درون‌زا است و از درون سرچشمه می‌گیرد و تمام عوامل این نوع پیشرفت توسط عوامل داخلی و نیروی انسانی بومی تأمین می‌شود.

صالحی تصریح کرد: پیشرفت‌های ما نشأت گرفته از درون بود که به تولید سانتریفیوژ و تولید آب‌سنگین منجر شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: چند نمونه سانتریفیوژ در سال ۶۸ وارد کشور شد و حدود ۲۰ سال طول کشید تا طریقه ساخت آن به‌طور کامل برای ما مطرح شود اما حالا کشور ایران خود طراح و تولیدکننده سانتریفیوژ است چنانچه در تولید واکسن نیز از این تولید بهره بردیم.

وی ابراز کرد: ما در خصوص انقلاب باید به نیمه پر لیوان و دستاوردهای آن بنگریم و با وحدت، انسجام، دینداری، دین‌باوری و اتکا به ظرفیت داخلی به قله برسیم.

صالحی با بیان اینکه بایدن نیز راه ترامپ را طی می‌کند عنوان کرد: در حالی بایدن از خروج از برجام سخن می‌گوید که محدودیت‌های مالی، بانکی و دارویی آمریکا برای جمهوری اسلامی پیش از این توسط بایدن وضع شده بود.

وی بیان کرد: بایدن در حالی شعار ترامپ‌زدایی می‌دهد که خود راه شکست خورده ترامپ را طی می‌کند اما باید بداند همانطور که تا به امروز فشارها نتیجه‌ای نداشته از این پس نیز فشار بایدن به جایی نخواهد رسید.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان عنوان کرد: دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی به زودی دنیا را شگفت زده و زیررو خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
انصافآ فشارها نتیجه نداشته است؟بابا تو دیگه کی هستی؟
Iran, Islamic Republic of
خیار بالا میرود.....غنی سازی ادامه دارد....
اصغر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بالا رفتن قیمت همه چیز در زمان دولتی است که غنی سازی را تعطیل و یا به شدت محدود کرد.