شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تبعیض نژادی در توزیع واکسن کرونا در آمریکا

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 754176
رسانه‌های آمریکایی از وجود تبعیض گسترده نژادی در توزیع واکسن کووید ۱۹ در این کشور خبر دادند.
تبعیض نژادی در توزیع واکسن کرونا در آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در همه گیری ویروس کرونا در آمریکا سفیدپوستان این کشور به علت نابرابری‌های نژادی و اقتصادی که علیه رنگین پوستان وجود دارد کمتر از رنگین پوستان بیمار می‌شوند و به تبع آن تعداد فوتی‌های سفید پوستان نیز کمتر است. این ماجرا از اولین روز شیوع بیماری کرونا در آمریکا رواج داشته است.

همچنین از زمان شروع واکسیناسیون عمومی در آمریکا، سفید پوستان بر سیاه پوستان برتری داشته اند و جامعه آفریقایی تباران با تبعیض مواجه شده است. برای مثال، در ایالت پنسیلوانیا ۱۱ درصد از جمعیت را آمریکایی‌های آفریقایی تبار تشکیل می‌دهند. این در حالی است که تنها ۳ درصد جمعیت سیاه پوستان این ایالت واکسن کرونا دریافت کرده اند. همچنین در ایالت لوئیزیانا که ۳۲ درصد جمعیت را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند تنها ۱۳ درصد افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند از آفریقایی تباران بوده‌اند.

آمریکا بدترین آمار شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را در جهان دارد. تاکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده و از این میان، ۴۶۳ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

آمار تلفات روزانه ویروس کرونا در آمریکا به شکل عجیب و مایوس‌کننده‌ای بالا است و سران کاخ سفید همچنان در کاهش این آمار ناموفق بوده‌اند. روزانه ۳ هزار آمریکایی به طور میانگین و کمتر یا بیشتر در پی این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.  

دولت جو بایدن وعده داده است برنامه ۱۰۰ روز نخست کاری خود را به مبارزه با همه گیری کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن اختصاص دهد. گفتنی است، بیش از ۱۸ روز از آغار ریاست جمهوری جو بایدن می‌گذرد، اما همچنان کاهش قابل قبولی در شمار تلفات کرونایی دیده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *