دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۲

خرید واکسن از انگلیس در دستورکار نیست

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب: 753877
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به ورود اولین محموله واکسن اسپونتیک به کشور، اعلام کرد که خرید واکسن کرونا از انگلیس در دستور کار قرار ندارد.
خرید واکسن از انگلیس در دستورکار نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (جمعه) در صفحه تلگرامش درباره واکسن کرونا می‌نویسد: هنوز ارتباط مستقیمی بین شروع واکسیناسیون در برابر کرونا با کاهش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا تثبیت نشده است. در انگلیس آمار کسانی که واکسن زده‌اند از ۱۰ میلیون گذشته، اما تعداد مبتلایان و فوت شدگان هنوز بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه وضعیت در آمریکا و دیگر کشور‌های اروپایی هم شبیه به همین است، می‌افزاید: واکسیناسیون تنها راه مقابله موثر با کروناست و کشور‌های جهان به تدریج این مرحله را باید پشت سر بگذارند. اما این به معنای این نیست که تصور شود واکسیناسیون به سرعت تعداد مبتلایان و فوت شدگان را کاهش خواهد داد. هنوز موثرترین شیوه در سراسر جهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد. حفظ این پروتکل‌ها همزمان با واکسیناسیون موثرترین راه مقابله است.

بعیدی‌نژاد یادآور شده است: ضمنا هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند فقط با واکسیناسیون مردم خود، خود را در این جهان پر از ارتباطات مردمی از تبعات شیوع بیماری حفظ کند. بر این اساس باید حرکتی همه گیر و جهانی وجود داشته باشد. این موضوع امروز مورد تاکید جدی کشور‌ها در سازمان بهداشت جهانی است که مقابله با شیوع کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد، همه باید مشارکت کنند و هدف طراحی برنامه کواکس نیز امکان در اختیار گذاشتن واکسن به تمامی کشور‌ها از طریق توزیع گسترده واکسن می‌باشد، نیز همین است.

سفیر ایران در لندن می‌افزاید: خوشبختانه تهیه واکسن از سوی ایران هم در مسیر خوبی پیش می‌رود، واکسن اسپوتنیک (که واکسن بسیار خوب و موثری است) خریداری شده که اولین محموله دیروز وارد شد، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن تولید شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کواکس خریداری شده است که قرار است به زودی به ایران ارسال شود و همینطور سه واکسن داخلی در مسیر فاز پیشرفته تست انسانی هستند که می‌توانند به مرحله تولید برسند.

وی یادآور شد: خریدی هم از انگلیس در دستور کار قرار ندارد.

گفتنی است هواپیمای ماهان حامل واکسن کرونا که از فرودگاه مسکو بارگیری کرده بود، روز گذشتته در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست وا اولین محموله وارداتی واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت شد. (اینجا بخوانید)

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: مسیر‌هایی متعددی رفته‌ایم و چندین میلیون دوز واکسن از کنسرسیوم کواکس برای ایران خریداری شده است از سوی دیگر واکسن ایرانی - کوبایی خریداری شده و بعد از مراحل بالینی در داخل تولید صورت می‌گیرد. با چین و هند گفتگو‌هایی خوبی صورت گرفته و منتظریم که به سرعت وارد شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برجام تاکنون به نفع جمهوری اسلامی ایران نبوده است.
برجام ثابت کرد که عامل اصلی مشکلات داخلی و خارجی است.
Iran, Islamic Republic of
سه کشور اروپایی جنایتکار شماره یک از سال 2015 تاکنون تعهدات برجامی خود را بشدت نقض کردند
حسین
آقای زاکانی لطفا جلوی ورود واکسن انگلیسی رو بگیرید.آسترازنکا واکسن انگلیسی هست.برخلاف گفته رهبری میخوان واکسن انگلیسی وارد کنند.
Iran, Islamic Republic of
کاخ سفید: ایران به توافق هسته‌ای برگردد آمریکا نیز بازمی‌گردد/ و این در حالی است که کاخ سفید جنایتکار شماره یک به درخواست رژیم صهیونیستی و با دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین و با دستور مستقیم دونالد ترامپ بی ادب از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و نه ایران
Iran, Islamic Republic of
هم خارج شدن ترامپ از برجام در دیروز و هم به برجام بازگشتن بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا در امروز هر دو با هدف و نقشه گرفتن امتیاز بیشتر از ایران صورت گرفته و می‌گیرد..
Iran, Islamic Republic of
روزنامه ایران نوشته از نظر منطقی و حقوقی حق با ایران است ولی چون در مناسبات بین‌المللی قدرت حرف اول را می‌زند بنابراین ایران باید کوتاه بیاید. سؤال این است که این جماعت چرا قدرت کشورشان ایران را نادیده می‌گیرند و نگاهشان فقط به غرب و آمریکا است؟
Iran, Islamic Republic of
دولت و دستگاه دیپلماسی توجه کند که حضرت آقا فرمودند برداشتن تمام تحریم‌ها برای ما مهم است نه بازگشت آمریکا به برجام.!
Iran, Islamic Republic of
در انقلاب اسلامی اسلام، وحدت و رهبری الهی این مردم بود که توانستند با دستان خالی و با سلاح الله‌اکبر بر دشمن تا دندان مسلح غالب شوند.....
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا بی فایده است/ من به آمریکا خوش بین نیستم.
Iran, Islamic Republic of
بازگشت آمریکا به برجام خوشبین نیستیم
از دولت بایدن عمل می‌خواهیم نه حرف
دوستان این شرکت استرازنکای که میگویید تهیه میکنیم که شریک وهمکار انگلیس است.درواقع همون واکسن انگلیسی است.
Iran, Islamic Republic of
آسترازنکا که انگلیسیه. جلوی واردات واکسن انگلیسی و آمریکایی را بگیرید. چرا صدا و سیما هیچی نمیگه؟