کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: رای دیوان لاهه باعث تاسف است

16 بهمن 1399 ساعت 15:35

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که رد شدن قاطعانه اعتراضات کشورش توسط دیوان لاهه در پرونده شکایت ایران، باعث ناامیدی دولت آمریکا شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در یک نشست خبری از رد شدن قاطعانه اعتراضات کشورش توسط دیوان لاهه در پرونده شکایت ایران ابراز تأسف و ناامیدی کرد.

ند پرایس در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده احترام زیادی برای دادگاه بین‌المللی دادگستری [دیوان لاهه] قائل است اما از اینکه دادگاه استدلال‌های حقوقی ما مبنی بر اینکه پرونده تحریم‌های ایران خارج از صلاحیت دادگاه بین‌المللی دادگستری است را رد کرد، ناامید شده است.»

بعد از ظهر روز چهارشنبه 15 بهمن‌ماه به وقت لاهه، دیوان بین المللی دادگستری رأی صلاحیتی خود در پرونده نقض های عهدنامه مودت 1955 را صادر کرد.

بر اساس مدارک و مستندات متقن و دفاعیات حقوقی مستدل ارائه شده به دیوان توسط  تیم حقوقی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مرکز امور حقوقی بین المللی، وزارت امورخارجه و سایر وکلا و مشاوران، دیوان با رد ایرادات مقدماتی آمریکا، خود را صالح به رسیدگی به دعوی اقامه شده علیه دولت ایالات متحده دانست و به این ترتیب پرونده وارد رسیدگی ماهوی خواهد شد.


کد مطلب: 753820

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/753820/آمریکا-رای-دیوان-لاهه-باعث-تاسف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com