سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۴

واکنش وزارت خارجه آمریکا به رد شدن اعتراضات واشنگتن توسط دیوان لاهه

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 753820
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که رد شدن قاطعانه اعتراضات کشورش توسط دیوان لاهه در پرونده شکایت ایران، باعث ناامیدی دولت آمریکا شده است.
آمریکا: رای دیوان لاهه باعث تاسف است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در یک نشست خبری از رد شدن قاطعانه اعتراضات کشورش توسط دیوان لاهه در پرونده شکایت ایران ابراز تأسف و ناامیدی کرد.

ند پرایس در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده احترام زیادی برای دادگاه بین‌المللی دادگستری [دیوان لاهه] قائل است اما از اینکه دادگاه استدلال‌های حقوقی ما مبنی بر اینکه پرونده تحریم‌های ایران خارج از صلاحیت دادگاه بین‌المللی دادگستری است را رد کرد، ناامید شده است.»

بعد از ظهر روز چهارشنبه 15 بهمن‌ماه به وقت لاهه، دیوان بین المللی دادگستری رأی صلاحیتی خود در پرونده نقض های عهدنامه مودت 1955 را صادر کرد.

بر اساس مدارک و مستندات متقن و دفاعیات حقوقی مستدل ارائه شده به دیوان توسط  تیم حقوقی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مرکز امور حقوقی بین المللی، وزارت امورخارجه و سایر وکلا و مشاوران، دیوان با رد ایرادات مقدماتی آمریکا، خود را صالح به رسیدگی به دعوی اقامه شده علیه دولت ایالات متحده دانست و به این ترتیب پرونده وارد رسیدگی ماهوی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2001 تاکنون از تروریست های القاعده حمایت می کند/ برخی کشورهای منطقه هم به آمریکا کمک مالی می کنند.
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2011 تاکنون از تروریست های داعش حمایت می کند/ برخی کشورهای منطقه هم به آمریکا کمک مالی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 1980 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار شماره یک از گروهک تروریستی حمایت می کند/ برخی کشورهای منطقه هم از گروهک تروریستی منافقین کمک مالی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
دولت تروریست مانند دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار شماره یک به درخواست رژیم صهیونیستی و دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین و در سایه سکوت سه کشور اروپایی جنایتکار شماره یک اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» خارج شد و همه تحریم‌های رفع‌شده ذیل این توافق را علیه ایران بازگرداند و به امید آنکه ایران را وادار به موافقت با توافق مورد پسند آمریکا کند، سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفت.
Iran, Islamic Republic of
حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان خاورمیانه در راستای حمایت از تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی، رژیم کودک کش صهیونیستی - سعودی بوده است.