کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی: از همان که می ترسیدم به سرمان آمد

15 بهمن 1399 ساعت 11:42

هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد؛ هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد. ۵+۲ و ۵+۳ نمی شود؛ حرف های ناروا گفته نشود.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: تلاش ما طی یکسال گذشته این بود که در پایان فعالیت این دولت، به دو آرزو دست یابیم که نخستین آن، عبور از مشکلات اصلی بیماری کرونا و دیگری عبور از مشکلات تحریمهای ظالمانه بود.

رئیس جمهور بالا بردن ارزش پول ملی را یکی از اهداف لایحه بودجه برشمرد و گفت: در بودجه وقتی علامت می‌دهیم که ارز ۱۱۵۰۰ تومان تعیین شده ، همه دنیا می‌فهمند درآمد ارزی خیلی بیشتر از امسال را برای سال آینده پیش‌بینی کردیم. وقتی در بودجه می‌گوییم فروش نفت باید ۲ میلیون و ۳۰۰  هزار بشکه باشد، این پیام را همه دنیا می‌گیرند و همه می‌فهمند یعنی چی؟ ما پیام‌های مهمی را در بودجه دادیم و متأسفانه بعضی‌ها به این پیام‌های مهم توجه نکردند.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه "می‌خواستیم مردم آینده بهتری را مد نظر داشته باشند، تولید حرکت بهتری داشته باشد و جهش تولید را سال آینده هم ادامه دهیم"،  گفت: ما نمی‌خواستیم در معادن کاری کنیم که دیگر برای طرف با توجه به مالیات های سنگین به صرفه نباشد و معدنش را تعطیل کند.

وی افزود: نمی‌خواستیم کاری کنیم که برای محصولات در پتروشیمی، فولاد و همه جا، مشکلاتی پیش بیاید و بازار سرمایه دچار مشکل شود و نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور، ۵ برابر کنیم. آیا ۵ برابر کردن قیمت سوخت صنایع تولید درآمد شد؟ این کار را ما هم بلد بودیم اما این یعنی این یعنی گران کردن و تورم. تورم که شاخ و دم ندارد، با تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس روشن است که چه می شد و ما نگران بود.

رئیس جمهور اظهارداشت:  نگرانی‌ام البته از این بیشتر بود و می‌ترسیدم و البته از همان که می ترسیدم به سرم آمد. می‌ترسیدم مصوبات کمیسیون تلفیق را دائماً صدا و سیما تبلیغ کرده و به مردم بگوید و  بازار و اقتصاد را خراب کند و آخرش آن مصوبه نیز تصویب نشود و همین هم شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه کمیسیون مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد که خود مجلس نیز آنرا رد کرد و به نظرم اگر این مصوبات کمیسیون تلفیق به دولت هم می آمد، رد می‌کرد"، گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به لایحه دولت ندارد و  زمین تا آسمان، فرق می‌کند. اینها همه را بهم ریختند و یک چیز دیگر نوشتند. ممکن است نظرشان بوده کاری به آن ندارم، ولی آثارش اگر تصویب می شد، بسیار خطرناکی بود.


کد مطلب: 753673

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/753673/روحانی-همان-می-ترسیدم-سرمان-آمد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com