پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
«تایلور گرین»؛

تازه‌ترین نشانه «سرطان ترامپ» بین جمهوری‌خواهان

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۴
کد مطلب: 753624
اظهارات جنجالی یک قانونگذار حامی رئیس‌جمهور سابق آمریکا که یکی از همکارانش آن را برای حزب جمهوری‌خواه «سرطان» توصیف کرده به نمایشی تازه از انشقاق این حزب پس از دونالد ترامپ تبدیل شده است.
تازه‌ترین نشانه «سرطان ترامپ» بین جمهوری‌خواهان
به گزارش جهان نيوز، اظهارات و مواضع جنجالی یک نماینده حامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به تازه‌ترین آیینه برای نمایش انشقاق‌ در حزب جمهوری‌خواه تبدیل شده.  

«مارجوری تایلور گرین»، قانونگذاری که نوامبر گذشته برای اولین بار از حوزه انتخابیه ایالت «جورجیا» به مجلس نمایندگان نمایندگان راه یافته از سرسخت‌ترین حامیان ترامپ است که اظهارات و مواضعش هم تفرقه‌های میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را تشدید کرده و هم نقش ترامپ در دو دسته کردن حزب جمهوری‌خواه را برجسته کرده است. 

حمایت از این دیدگاه که روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ هواپیما به ساختمان پنتاگون برخورد نکرده یا اینکه تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا صحنه‌سازی بوده‌اند و یا اینکه سقوط هواپیمای جان اف‌کندی در سال ۱۹۹۹ به دست کلینتون‌ها اتفاق افتاده برخی از نظرات گرین است که او را در مرکز این جنجال‌ها قرار داده. او البته، برخی از این دیدگاه‌ها را قبل از ورود به کنگره مطرح کرده و از برخی دیگر تنها حمایت کرده است. 

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی هفته پیش نوشته او قبل از آمدن به کنگره در قالب پست‌هایی در فیسبوک در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از اعدام برخی از چهره‌های حزب دموکرات مانند «باراک اوباما» و «نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا دفاع کرده است. 

حمایت از اعدام «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» به دلیل نقش‌آفرینی در شکل‌گیری توافق هسته‌ای برجام از جمله دیگر مواضع جنجالی این نماینده جمهوری‌خواه است.
وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» دوشنبه گزارش داده گروهی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از سهل‌انگاری سران حزب جمهوری‌خواه برای مهار «مارجوری تایلور گرین» خشمگین هستند قطعنامه‌ای برای عزل این نماینده تازه‌کار از دو کمیته تخصصی معرفی کرده‌اند.

«دبی واسرمن شولتز» قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه گفته قصد دارد قطعنامه‌ای معرفی کند که خواستار عزل گرین از کمیته‌های تخصصی آموزش و بودجه است. 

اما مواضع گرین فقط با واکنش دموکرات‌ها روبرو نشده. «میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای کم‌سابقه روز دوشنبه از مواضع گرین به عنوان «دروغ‌های احمقانه» یاد کرده و اینگونه مواضع را برای حزب جمهوری‌خواه «سرطان» توصیف کرده. 

او در این بیانیه که در اختیار «هیل»، رسانه نزدیک به کنگره قرار گرفته می‌گوید: «دروغ‌های احمقانه و توهم‌های توطئه در حکم سرطان برای حزب جمهوری‌خواه و کشورمان هستند.»

این بیانیه با واکنش سریع «گرین» مواجه شد و او بلافاصله در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «سرطان واقعی برای حزب جمهوری‌خواه، آن نماینده‌های ضعیفی هستند که فقط می‌دانند چطور باخت‌های شرم‌آور به بار بیاورند. به همین خاطر است که کشورمان دارد بازنده می‌شود.»

بیانیه کم‌سابقه مک‌کانل در راستای تحلیل‌هایی است که معتقدند دونالد ترامپ برای همیشه حزب جمهوری‌خواه را تغییر داده و آثار دوران ریاست‌جمهوری او حتی می‌تواند به مرگ سیاسی این حزب منجر شود. 

«استیو اشمیت»، یکی از تحلیلگران سیاسی در آمریکا است که معتقد است همان‌طور که حزب جمهوری‌خواه خودش پس از انحلال «حزب ویگ» به دلیل تفرقه‌های درون‌حزبی متولد شد تفرقه‌های داخلی فعلی در حزب جمهوری‌خواه هم می‌تواند سرانجام به انحلال این حزب منجر شود. 

در همین راستا، رسانه‌های آمریکا همین دو روز پیش گزارش دادند دست‌کم ۶۰ نفر از مقام‌های دولت «جورج دبلیو بوش» قصد دارند به دلیل حمایت برخی از جمهوری‌خواهان از ترامپ این حزب را ترک کنند. 

یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری بوش گفت: «اگر قرار است این حزب، حزب ترامپ باشد بسیاری از ما از آن حمایت نخواهیم کرد. جز در حالتی که سنا ترامپ را محاکمه کرده و خودش را از این سرطان خلاص کند بسیاری از ما به سران جمهوری‌خواه رأی نخواهیم داد.»

 «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا زمانی از ترامپ به عنوان یکی از افرادی یاد کرده بود که گاه به گاه در تاریخ سر برمی‌آورند تا پایان یک عصر و آغاز عصری دیگری را اعلام کنند. «تایلور گرین» و تفرقه‌های این روزها در حزب جمهوری‌خواه را می‌توان یکی از نشانه‌های حضور ترامپ در آمریکا علی‌رغم کنار رفتنش از قدرت دانست. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عمری برای مردم دنیا خدعه کردن حالا خودشون گرفتار همون نیرنگ ها شدن
Bulgaria
خدایا شکر ترامپ به زباله دان تاریخ پیوست