کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشای جزئیات جدید از به قدرت رسیدن بن سلمان

14 بهمن 1399 ساعت 17:41

مجله فرانسوی زبان «جان افریک» جزئیات جدیدی از داستان «به قدرت رسیدن محمد بن سلمان» فاش کرد.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از الخلیج الجدید، مجله فرانسوی « جان افریک» در گزارشی جزئیات جدیدی را در مورد «به قدرت رسیدن محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی فاش کرد.

مجله فرانسوی مذکور نوشت که این اولین گزارش از 5 گزارشی است که جزئیات جدید و ناشناخته‌ای از ولیعهد سعودی را فاش می‌کند.

این مجله در گزارشی اعلام کرد: محمد بن سلمان در قصرهای مجلل بزرگ شد و بازیهای ویدیویی و خوردن فست فود را ترجیح می‌داد.وی خادمان ، رانندگان و معلمان خصوصی همانند دیگر پسران آل سعود داشت. محمد بن سلمان ششمین پسر « سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و یک شاهزاده در میان هزاران شاهزاده آل سعود است.

بر اساس گزارش مجله جان افریک ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود 13 فرزند از 3 ازدواج دارد که فرزندان وی تحصیلاتشان را با امکانات عالی گذرانده‌اند.

جان افریک در ادامه افزود:پادشاه عربستان شبانه در کاخ خود در ریاض با نویسندگان، دانشگاهیان و دیپلمات‌ها جلساتی را برگزار می‌کند.همچنین وی با روشنفکران، وکلا و بازرگانان در محل اقامت مجلل خود در پاریس و ماربلا دیدار می‌کند و تمام این اقدامات با هدف تشویق فرزندانش به بحث و تفکر بوده است.

این مجله فرانسوی تاکید کرد: سلمان بن عبدالعزیز با فرزندان خود به ویژه فرزندان همسر اولش که در 19 سالگی با او ازدواج کرد، سختگیرانه رفتار می‌کرد.

محمد بن سلمان وقتی نوجوان بود فردی بسیار عصبی بود و گاهی اوقات ایده‌های دیوانه‌واری داشت. مثلا روزی خود را به عنوان پلیس در یک مرکز خرید در ریاض معرفی کرد و سپس توسط افسران واقعی پلیس دستگیر شد و افسران پلیس بعد از شناسایی وی، آزادش کردند. در آن زمان پدرش شاهزاده ریاض بود.

این مجله فرانسوی در ادامه افزود: رابطه ملک سلمان با پسرش محمد که از همسر دومش است ضعیف بود .مادر محمد بن سلمان از فرزندش می‌خواست تا رابطه صمیمانه با پدرش برقرار کند و هر هفته پسرش را به دیدار پدرش در خانه همسر اولش می‌فرستاد، درحالی‌که استقبال بسیار سردی از او می‌شد؛ چرا که محمد بن سلمان را به دلیل ریشه بادیه نشینی مادرش و گرایش منطقه‌ای او مسخره می‌کردند.

محمد بن سلمان برخلاف برادران ناتنی خود، ادامه تحصیل در عربستان را ترجیح داد. درحالی که وی می توانست در معتبرترین دانشگاه‌های بین‌المللی تحصیلاتش را ادامه دهد.

جان افریک در ادامه نوشت: محمد بن سلمان همیشه پدرش را همراهی می‌کرد و در جلسات او با رهبران قبایل و بازرگانان شرکت می‌کرد ، بنابراین او توانست در فضای سیاسی عربستان ادغام شود و به تدریج مراحل پیچیده زندگی سیاسی عربستان را درک کند و چهره‌های سیاسی را بشناسد.

محمد بن سلمان عادت به یادداشت برداری ، ثبت اسامی مردان قدرتمند در هر قبیله ، روحانیون با نفوذ و همچنین تجار معروف در بخش‌های اقتصادی داشت.

بسیاری از روزنامه‌ها ، مجلات و مراکز تحقیقاتی بین‌المللی بر داستان زندگی محمد بن سلمان از زمان آغازسریع ولیعهدی وی و حذف رقبای سیاسی‌اش یعنی عموها و پسر عموهایش که مستحق این مقام بودند، متمرکز بوده‌اند.درحالی‌که وی که صلاحیت سمت ولیعهدی را نداشت.

برخی اقدامات محمد بن سلمان مانند کشتن « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در اکتبر 2018 مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.همچنین ایجاد کمپین بازداشت مدافعان حقوق بشری و شاهزادگان باعث شد که بسیاری از رسانه‌ها اعلام کنند که ولیعهد سعودی از مشکلات شخصیتی رنج می‌برد که این مشکلات شخصیتی وی بر گرایش‌های خصمانه و تصمیمات نامتعادل وی تاثیر گذاشته است.

پیش از این روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارشی منتشر کرد که در آن پرده از حقیقت گزارش سازمان اطلاع و امنیت آلمان بر می‌داشت. در این گزارش گفته شده بود که دلیل انتشار گزارش آلمان‌ها پرونده پزشکی محمد بن سلمان بود که سازمان اطلاع و امنیت آلمان به آن دست یافته بود.

این پرونده نشان می‌داد، بن سلمان در کودکی مبتلا به «صرع» و «بیماری‌های روحی و روانی» بوده و در این کشور تحت درمان قرار گرفته و داروهای آرام بخش برایش تجویز شده است.

به ظاهر آلمان‌ها پیش از دیگران از وضعیت روحی و روانی محمد بن سلمان مطلع شده بودند که اینگونه نسبت به انتصاب وی به، ولیعهدی عربستان واکنش نشان دادند. درحالی که رفتارهای محمد بن سلمان در طول این سال‌ها درستی چنین گزارشی را ثابت می‌کند.


کد مطلب: 753606

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/753606/افشای-جزئیات-جدید-قدرت-رسیدن-بن-سلمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com