جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

دفاع فرانسه از استفاده از واکسن های روسی و چینی

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 753594
«آلن فیشر» هماهنگ کننده برنامه واکسیناسیون کرونای فرانسه اعلام کرد دلیلی ندارد که اتحادیه اروپا از واکسن های کرونای تولیدی روسیه یا چین استفاده نکند.
دفاع فرانسه از واکسن‌های روسی و چینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «آلن فیشر» هماهنگ کننده برنامه واکسیناسیون کرونای فرانسه اعلام کرد دلیلی ندارد که اتحادیه اروپا از واکسن‌های کرونای تولیدی روسیه یا چین استفاده نکند.

وی افزود: در این زمینه نباید با تعصب و پیش داوری برخورد کرد و اگر با انجام بررسی‌های ضروری امنیت و کارایی واکسن‌های تولیدی روسیه و چین ثابت شود، باید از آنها استفاده کرد.

فیشر همچنین گفت: اتحادیه اروپا باید تمامی واکسن‌های کرونای در دسترس را بررسی کند و در این زمینه پیش داوری بر مبنای محل تولید واکسن های مختلف نداشته باشد. به گفته وی تنها معیار بررسی واکسن ها باید میزان امنیت و تاثیرگذاری آنها باشد و البته سهولت انتقال واکسن های کرونا به کشورهای اروپایی نیز دارای اهمیت است.

در هفته های اخیر مجارستان و آلمان نیز به استفاده از واکسن‌های روسی و چینی چراغ سبز نشان داده‌اند و مجارستان به طور رسمی استفاده از واکسن اسپوتنیک وی را تایید کرده است. ناتوانی شرکت های فایزر و مدرنا در زمینه عمل به تعهدات خود و تامین واکسن های وعده داده شده موجب شده تا کشورهای اروپایی تامین واکسن از دیگر کشورها و به خصوص چین و روسیه را در دستور کار خود قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کشوری با داشتن مراکز قوی سرم وواکسن سازی مثل فرانسه که نتونسته واکسن بسازد چگونه صلاحیت تایید واکسن های دیگر را میتواند داشته باشد