شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۳

واکسن ایرانی کرونا فروردین به بازار می‌آید

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 753567
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام: واکسن ایرانی کرونا اواخر فروردین سال آینده به بازار می‌آید و به این ترتیب واکسیناسیون همگانی با واکسن ایرانی آغاز می‌شود. واکسن ایرانی عملکرد بسیار درخشانی در مقابله با ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی داشته است.
واکسن ایرانی کرونا فروردین به بازار می‌آید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در جمع خبرنگاران افزود: بسیار امیدواریم تا اواخر فروردین سال آینده بتوانیم طرح واکسیناسیون علیه کرونا را از واکسن ایرانی در کشور شروع کنیم.

وی با بیان این که فرایند تولید واکسن کوو ایران برکت در کشور بسیار خوب پیش می رود، یادآور شد: فاز اول تست انسانی نخستین واکسن ایرانی در حال اتمام است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: در چند روز آینده تحت نظارت وزارت بهداشت، واکسن کوو ایران برکت به ۵۶ داوطلب دیگر تزریق می شود.

مخبر افزود: به نظرم در  چند روز آتی این کار تمام می شود و طبق روال باید مجوز ورود به فاز دوم این مطالعه را بدهند.

وی نتایج این مطالعه را فوق العاده خوب اعلام کرد و گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی جدی در مردم ایجاد کرده بود. این واکسن در حال ساخت به طور کامل روی این ویروس جهش یافته هم اثر می کند و آن را از بین می برد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: این واکسن به احتمال زیاد ویروس های دیگری که حالت جهشی پیدا کنند را از بین می برد.

فاز دوم تست انسانی نخستین واکسن ایرانی در چند روز آینده
مخبر افزود: طی چند روز آینده وزارت بهداشت ،درمان  و آموزش پزشکی اجازه ورود به فاز دوم تست انسانی کرونا را صادر می کند.

وی تاکید کرد که اگر این مجوز داده شود کار سرعت بیشتری پیدا می کند.

درخواست برخی کشورها برای استفاده از واکسن ایرانی
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  ادامه داد: کشورهای مختلفی حتی از همسایگان (دور و اطراف ما) پیام های برای استفاده از واکسن ایرانی ارسال کرده اند اما هنوز به طور رسمی اتفاق نیفتاده است.

مخبر یادآور شد: بقیه واکسن های این ستاد در سه مسیر دیگر به تست انسانی رسیده است، وزارت بهداشت باید اجازه دهد تا این واکسن ها هم وارد مرحله فاز انسانی شود.

وی درمورد عوارض تزریق واکسن هم گفت: براساس اعلام ناظرین وزارت بهداشت، تاکنون هیچ عارضه جدی در دریافت کنندگان واکسن مشاهده نشده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: عارضه این واکسن دقیقا در حد سایر واکسن های مشابه در حد تب خفیف است.

مخبر تصریح کرد: ما در حال حاضر به داخل کشور فکر می کنیم و اگر نیاز داخلی را برطرف کنیم ، حتما به صادرات این محصول فناورانه فکر می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ایمنی زایی این واکسن در چه حدی است، گفت: در واکسن تولیدی ایمنی زایی استاندارد و خوب وجود دارد.

امکان تولید انبوه واکسن فراهم می شود
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با یادآوری این که امکان تولید انبوه واکسن فراهم می شود، خاطرنشان کرد: نخستین واکسن ایرانی کرونا که در حال تست انسانی است، در چد روز آینده ظرفیت ۳ میلیون دوزی آن فراهم می شود.

مخبر ادامه داد: بسیار امیدواریم تا اواسط اردیبهشت ماه فاز دوم این طرح اجرایی شود و ظرفیت واکسن به ۱۲ میلیون تا ۱۴ میلیون دوز در ماه به بهره برداری برسد، به عبارتی خط تولید واکسن عقب تر از ساخت این محصول نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک سوال این آقا چرا روی خودشون تست انجام ندادند!
Iran, Islamic Republic of
دختر عزیزتر از خود آدمه و ایشون روی دخترشون تست دادن .
Iran, Islamic Republic of
ازکجا معلوم چی توی قالب واکسن بود! امکان داره ویتامین بوده باشد
Iran, Islamic Republic of
چقدر امثال تو هموطنان نچسبی هستسد که تست روی جگرگوشه این آقا رو ندی و حالا دنبال قاتل بروسلی میگردی
Iran, Islamic Republic of
شما که ادعات میشه چرا داوطلب نشدی؟
Iran, Islamic Republic of
خودت رو بکشی ایران به واکسن دست پیدا میکنه و چشم تو و امثال تو هم کور خواهد شد به اذن الهی
Iran, Islamic Republic of
چی بگم؟!
از لحاظ علمی یک واکسن باید مراحل سه گانه تست را انجام داده باشد حالا میشه مستندات ونتایج تست ها را برای اعتمادسازی مردم نشر دهید.
Iran, Islamic Republic of
تمام این بلا ها که داره سر بشر میاد به خاطر همون سازمان صهیونیستی ویروس ساز (who) هست که ما افتادیم دنبالش و طبق پروتکلهای اون واکسن هم تولید میکنیم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی دم این آدم و همه همکارانش گرم . من یکی که تا دیدم اولین واکسن آزمایشی رو روی دختر خودش داره آزمایش میکنه عاشقش شدم .
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایرانی یا روسی
Bulgaria
قوم بنی اسرائیل ایرادهای زیادی دارند ..... راضی کردن اینها کار سختی است