پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲۶

همه تناقضات متخصصی که سلبریتی شد +فیلم

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 753512
محرز در مدت یک سالی که به واسطه شیوع کرونا برای عموم شناخته شده است، بارها سخنان متناقضی به زبان آورده که برای کسی که مدعی موضعگیری «علمی» است، یک امتیاز منفی بزرگ محسوب می‌شود.
همه تناقضات متخصصی که سلبریتی شد +فیلم
به گزارش جهان نيوز، روزهای اخیر اظهارات «مینو محرز» عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و کسی که به عنوان مسئول کارآزمایی یک واکسن ایرانی کرونا منصوب شده، درباره تصمیم مسئولان برای واردات واکسن اسپوتنیک‌وی روسی مورد استقبال شدید رسانه‌های معاند و ضدانقلاب قرار گرفت. البته خانم دکتر محرز سابقه طولانی در اظهارات شاذ و حتی متناقض دارد.

بر اساس گزارش مشرق، محرز  تهیه و واردات واکسن کرونای روسی توسط دولت را از شانس بد مردم ایران دانست و گفت: "به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از این واکسن منتشر نشده است."

وی افزود: "واکسن کرونا باید دارای استانداردهای جهانی باشد، از نظر ما واکسنی استاندارد است که مورد تایید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آنها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست."

محرز در ادامه مدعی شد: "واکسن روسیه تاییدیه هیچ کشوری را ندارد. معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌اند؟ سازمان غذا و داروی ایران زمانی می‌تواند دارو و واکسنی را تایید کند که پیش از آن، دارو یا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد."


سپس او ادعایی مطرح کرد که تلویحا مخالفت با سیاست کلی نظام در برابر واردات واکسن از آمریکا و بریتانیا بود: "آمریکا واکسیناسیون را از همه زودتر شروع کرد اما ۳۰۰ میلیون جمعیت دارد و باید حداقل ۲۰۰ میلیون نفر تزریق کنند تا میزان اثرگذاری و مقابله با احتمال مرگ و میر مشخص شود... بنابر این تا همه افراد یک جامعه واکسینه نشوند و مصونیت نسبی پیدا نکنند، نمی‌توان در خصوص اثرگذاری این واکسن بر کاهش میزان مرگ و میر صحبت کرد."

خانم محرز درباره تاثیر واکسن‌های تایید شده در دنیا گفته است "این واکسن‌ها گرچه انواع مختلفی دارند اما همگی باعث افزایش سطح ایمنی در برابر کرونا می‌شوند و باید تزریق کرد. هر کشوری، هر نوع واکسن تایید شده‌ای که دارد، موثر است و باید تزریق کرد."

در پاسخ به این اظهارات محرز، سخنگوی سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور،  گفت: "ایشان مسئولیت و شأنی در بررسی اطلاعات واکسن های کرونا ندارد و مسئول کارآزمایی یک واکسن کرونا در ایران است و نتایج تحقیقات این واکسن هم باید به سازمان غذا و دارو ارائه شود و پس از ارسال مستندات و اطلاعات، کمیسیون تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو بررسی های لازم را انجام می دهد."

جهانپور با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه واکسن کرونا در هیچ کشوری تایید نشده است، گفت: "واکسن اسپوتنیک V در بیش از ۱۴ کشور مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده است، واکسن اسپوتنیک وی علاوه بر ایران و روسیه، تاکنون در الجزایر، آرژانتین، امارات متحده عربی، بولیوی، مجارستان، مکزیک، پاکستان، صربستان، پاراگوئه، بلاروس، گینه و ونزوئلا ثبت شده است و در مصر، آذربایجان و هند و... نیزمراحل نهایی خود را طی می‌کند."


جهانپور از تولید مشترک واکسن کرونا با همکاری روسیه خبر داد و گفت:"تفاهم های لازم برای انتقال دانش فنی واکسن کرونای اسپوتنیک V و تولید مشترک آن در کشور صورت گرفته است ومجوز مصرف اضطراری اسپوتنیک V در کشورمان در ادامه مسیر تفاهم ها برای انتقال فناوری و تولید مشترک است و به این ترتیب همکاری مشترک بیوتکنولوژی و صنعت واکسن سازی ایران و فدراسیون روسیه با تولید واکسن کرونا دنبال می شود."

سازمان جهانی بهداشت» (WHO) هم در بیانیه ای اعلام کرده است که در حال انجام رایزنی‌هایی‌ با نهاد روسی تولیدکننده واکسن «اسپوتنیک» در خصوص قرار دادن این واکسن در فهرست ویژه موسوم به «محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری» است.

از سوی دیگر، پیام طبرسی، عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوو برکت ایران گفت: "واکسن اسپوتنیک روسیه نتایج خوبی داشته است ومنتظر هستیم که نتایج مطالعات بالینی سه آن منتشر شود و باید توجه داشت که این واکسن بر پایه وکتور ویروسی است و ایمنی مطلوبی ایجاد کرده و نتایج مطالعه اولیه آن هم در نشریه لانست چاپ شده است."
 

پیام طبرسی عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوو برکت ایران این را هم افزود: "در برخی کشورها مورد استفاده قرار گرفته و ایمن بوده است و ایران هم پس از تکمیل فاز سه مطالعاتی واکسن را وارد خواهد کرد و برنامه اصلی ایران و روسیه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک بوده و این واکسن به نظرم برای استفاده مناسب است."

اما اظهارات محرز که مورد استقبال شدید حامیان دولت و رسانه‌های معاند(به طور همزمان) قرار گرفته، در حالی است که محرز، به عنوان مسوول کارآزمایی بالینی یکی از واکسن‌های ایرانی، چندی پیش گفته بود که واکسن در حال تولید(که او در ان پروژه مسوولیت دارد) مشابه واکسن‌های روسی و چینی است.


اما این تنها تناقض موجود در مصاحبه‌های متعدد خانم محرز نیست و او در مدت تقریبا یک سالی که به واسطه شیوع کرونا برای عموم شناخته شده است، بارها سخنان متناقضی به زبان آورده که برای یک متخصص و جایگاه «علمی» او، یک امتیاز منفی بزرگ محسوب می شود و اعتبار او را به شدت زیر سوال می برد.

او در ابتدای اعلام همه‌گیری ویروس در ایران، در ۵ اسفند مدعی شد: " قم را باید قرنطینه کرد. این شوخی ندارد. باید اجرا کنیم وگرنه می رود وهمه شهرها را پر می کند."

تنها ۳ روز بعد، خانم دکتر فرمودند: " قرنطینه مال عهد بوق است. مگر می شود قم را قرنطینه کرد؟ اصلا موافق نیستیم. قرنطینه مال قرون وسطاست!"
چند روز بعد در ۷ اسفند، او که با یک بسیج رسانه‌ای تبدیل به یکی از مراجع اصلی اظهارنظر درباره کرونا شد، در ویدیویی آموزشی خطاب به مردم، مدعی شد که مهم‌ترین عامل انتقال ویروس دست آلوده است و مردم باید مرتب دست خود را بشورند و ماسک زدن چندان مهم نیست و اگر دست خود را مرتب بشورید، مبتلا نمی شوید، چرا که ویروس «سنگین» است و به صورت «قطرک» از دهان خارج می شود و بلافاصله روی سطوح می نشیند و در نتیجه در هوا پخش نمی شود! البته نادرستی این توضیحات و توصیه‌های خانم دکتر امروز بر همگان روشن است.
چندی بعد، باز ویدیویی «کارشناسی» از محرز منتشر شد که در آن مدعی شد که اگر پزشکان ماسک جراحی ساده بزنند، به هیچ عنوان مبتلا نمی شوند و هر پزشکی که مبتلا شود، از بی‌احتیاطی و عدم رعایت استانداردها است. چند روز بعد خبر آمد که خانم محرز به کرونا مبتلا شده است!
روز سوم دی ماه امسال، محرز در مصاحبه‌ای با اشاره به جهش کرونا در انگلیس و احتمال ورود ویروس جهش‌یافته به ایران، گفت: "در جهش جدیدی که در انگلیس ایجاد شده، قدرت سرایت ویروس افزایش چشمگیری داشته است. البته این احتمال وجود دارد که در پیک اخیری که در کشور داشتیم و شاهد سرایت گسترده کرونا بودیم، شاید همین ویروس جهش یافته بوده و از قبل وارد کشور شده بود؛ چراکه در پیک اخیر قدرت سرایت بسیار بالا بود و میزان مراجعه بیماران آنقدر بالا بود که گاهی دیگر تخت برای بستری بیماران نداشتیم."


اما دو روز بعد، ۵ دی ماه، مدعی شد که مدرکی دال بر ورود ویروس جهش‌یافته انگلیسی به ایران نداریم!


اما توجه به این نکته بر همگان و از جمله متخصصانی چون خانم محرز، ضروری است که در حال حاضر، بیشتر میزان تزریق واکسن آمریکایی «فایزر»که از نوع mRNA و بر پایه عامل ژنتیک است، در سرزمین‌های اشغالی و روی صهیونیست‌ها صورت گرفته است. روز ۳ بهمن، ریچل شرایر، گزارشگر بهداشتی سرویس جهانی بی بی سی نوشت:
" اسرائیل، از کشورهای پیشتاز در واکسیناسیون عمومی کرونا، در ازای خرید مقدار زیادی واکسن نقش "موش آزمایشگاهی" دنیا را بازی کرده است. از این رو دانشمندان با علاقه اطلاعاتی را که اسرائیل ارائه میکند دنبال میکنند تا ببینند واکسیناسیون بخش بزرگی از جمعیت چه نتیجهای داشته است.

بنابراین وقتی گزارش شد هماهنگ‌کننده برنامه دولت اسرائیل برای مقابله با ویروس کرونا گفته است یک نوبت واکسن فایزر ممکن است آنگونه که تصور می‌شد ایمنی ایجاد نکند، قابل درک است که باعث نگرانی شده باشد. در اسرائیل هزاران نفر بعد از نوبت اول واکسن به کرونا مبتلا شده‌اند. اما آیا این نگرانی زودهنگام است؟"




«ابتلای دوباره دریافت‌کنندگان واکسن فایزر در سرزمین‌های اشغالی نگرانی‌ها درباره موثر بودن این واکسن را دامن زده است»

 
 ناخمن آش، هماهنگ کننده برنامه ملی مبارزه با ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی، در گفتگو با تایمز اسراییل تأکید کرد که بیش از ۱۲.۴ هزار صهیونیست حتی پس از تحویل اولین دوز واکسن فایزر به ویروس کرونا مبتلا شدند. در این میان حداقل ۶۹ فرد مبتلا  وجود دارد که تزریق دوم فایزر را نیز انجام داده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کریم بامسری
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز وجدان داشته باش حرف حق را بپذیر.
علی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا ناراحت می شود از این همه موج سواری.
Iran, Islamic Republic of
تنها حرف حق اینه که حتی خود خانم محرز هم حاضر نیست واکسن بزنه و این نسخه (واکسیناسیون) رو فقط برای مردم مییچه
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
راست می گوید این خانم حرف حق می زند!!! می گوید واکسن روسی مورد تایید بهداشت جهانی نیست.خوب مگر واکسن امریکایی هست؟بعد داروی ایدزیکه ایشان کشف کرده بودند چطور شد.
Iran, Islamic Republic of
جهان تیغی میفهمه اما یکی از بهترین اساتید عفونی کشور نمیفهمه !!
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که متأسفانه بخشی از به اصطلاح روشنفکران ما به درجه بالایی از غرب‌پرستی رسیده‌اند و هر آنچه از آنجا نباشد را قبول ندارند..!!!
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر محرز یه شخصیت علمیست و نه یک شخصیت سیاسی.
Iran, Islamic Republic of
استاد عفونی بودن دلیل بر این نمیشه که از نظر سیاسی و رسانه ای استاد باشن و البته نخبه!
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما این مستندات را یک نگاهی بکن بعد از متخصص حرف بزن شما در این مستندات بالا هیچ تناقضی نمی بینی؟؟؟
Canada
با سلام، جهان نیوز هستم ، کارشناس واکسن کرونا( در جواب اون تیتری که برای آخوندی زده بودین واسه افغانستان) ، خخخخخ
احمدی
Iran, Islamic Republic of
اینکه ما هیچ وقت نمی توانیم دانشمندان خود را نگه داریم . همش سیاسی کاری ، بنظر من امثال خانم محرز ها به دلیل بی کفایتی رسانه ها همیشه مغموم ومجبور به ترک وطن می شوند .
وگرنه کار علمی ومباحث علمی باید در دانشگاهها ونشست های تخصصی دنبال شود نه رسانه ها که همیشه وام دار هستند و...
Iran, Islamic Republic of
امثل خانم محرز که غرب‌گرا هستند همان بهتر که بروند
علی
Iran, Islamic Republic of
همه می تواند و باید برای سرافرازی ایران کار کنند.
مجید
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها بدشان نمی آید چهره علاقمندان به نظام را خشن و طردکننده نشان دهند.
احمان
Iran, Islamic Republic of
مگر هرکس حرف حق زد غربگرا یا شرق گرا است .
Iran, Islamic Republic of
!هرکس افکار شما را نپذیرد غرب گرا نیست!!!چون شما نمی اندیشد!فقط همین!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بروید واکسن روسی بیاورید و خودتان و بستگانتان تزریق کنید. وقتی یک مسیله صددرصد علمی و تخصصی را سیاسی می کنید همین می شود.
مجید
Iran, Islamic Republic of
گزارش شما درست بر خلاف واقعیت است زیرا اصل موضوع این است که واکسن ایرانی "آری" و واکسن خارجی "نه"
Iran, Islamic Republic of
من میگم واکسن روسی رو به خانواده کادر تحقیقاتی تزریق کنن تا همه غربگراها بفهمن همه چیز رو نباید سیاسی کرد.!!
اینچنین مطلب وتحلیلی در خصوص یکی از دانشمندان وچهره های برجسته کشور که میتونست مثل غرب زده ها از کشور مهاجرت کند پسندیده نیست
این دلیل همه مجادله ها روی نوع واکسن در واقع لاپوشانی ضعف وزیر بهداشت در نتونستن تولید یا خرید واکسن است .
دکتر محرزمتخصص وکاربلد هستند وصحبت های ایشان علمی است. مخالفان نظر ایشان بفرمایند مستندات تست فاز سوم واکسن روسی کجا تست وثبت شده نتایج را اعلام کنند.
Iran, Islamic Republic of
هیچگونه تناقضی در گفته های ایشان نیست چرا که بیماری کووید19علم و مطالعات ناقص و درحال بروز رسانی است پس هراحتمالی وجود دارد.