چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

سهام بلو چیپ چیست؟

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 753341
سهام شرکت‌های بزرگ و معتبر که دارای برندهای تجاری و شناخته شده هستند را سهام بلوچیپ می‌نامند.
سهام بلو چیپ چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سهامداران بازار سرمایه همچون سایر سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری باید مجموعه ای از آموزش ها را فرا بگیرند. این روزها فعالیت در بورس بیش از هر زمان دیگری به دغدغه گروهی از افراد تبدیل شده است، به همین دلیل  قصد داریم شما را با یکی از مفاهیم بازار سرمایه آشنا کنیم.

 به سهام شرکت‌های بزرگ و معتبر که دارای برندهای تجاری معروف هستند، سهام بلوچیپ گفته می‌شود یا به عبارت دیگر این سهام‌ها «لیدر» رشته خود هستند و سهام سایر شرکت‌ها در مقایسه با آن‌ها مورد سنجش قرار می گیرند.
به طور معمول این نوع سهام ها قیمت بالایی دارند و با نوسانات بازار بورس دچار نوسان نمی‌شوند و در بدترین شرایط نیز سود ده هستند.

خریدوفروش این نوع سهم هم برای خریدار و هم فروشنده سود بالایی دارد که گاهی تا ۳۰ درصد در ماه هم می‌رسد.
سهام‌های بلوچیپ متعلق به شرکت‌های بسیار معروفی است که  به لحاظ بالابودن کیفیت و مقبولیت جهانی محصولات و خدمات جایگاه به نسبت خوبی را به خود اختصاص دادند.

سهام‌های بلوچیپ به طور کلی سود بالایی پرداخت می‌کنند و به طور مطلوب وابسته به سرمایه‌گذاران و به خصوص سرمایه‌گذارانی کم‌ریسک و محافظه‌کار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رئیس سابق بورس و دولت روحانی عامل اصلی ریزش بورس هستند