جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

نرخ مالیات بر نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ تغییر نمی‌کند

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 753197
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دولت تاکنون دولت ۱۳ هزار میلیارد تومان از مالیات بر نقل‌وانتقال سهام درآمد کسب کرده است، گفت: نرخ این نوع مالیات در سال آینده تغییر نخواهد کرد.
نرخ مالیات بر نقل و انتقال سهام تغییر نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مالیات بر نقل‌وانتقال سهام به سهام‌های قابل واگذاری در بورس مربوط می‌شود و واگذار کننده آن سهام به این دلیل که از این واگذاری درآمد کسب می‌کند، باید این نوع مالیات را پرداخت کند. 

همچنین، لازم به ذکر است که از هر مبادله سهام و سهم‌الشرکه مالیات مقطعی به میزان چهار درصد ارزش اسمی آن‌ها وصول می‌شود و وجه دیگری به عنوان مالیات فوق، مطالبه نخواهد شد.

در این زمینه، ادارات ثبت یا دفاتر اسناد رسمی نیز باید در موقع ثبت تغییرات یا تنظیم سند انتقال، گواهی پرداخت مالیات متعلقه را اخذ و ضمیمه پرونده مربوط به ثبت یا انتقال کنند.

در این راستا، امید علی پارسا - رئیس سازمان امور مالیاتی - درباره نرخ این مالیات در سال آینده گفت: نرخ مالیات بر نقل و انتقال سهام در سال آینده نیز مانند امسال خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد، زیرا تاکنون بحثی در این خصوص مطرح نشده است و اگر اقدامی هم صورت بگیرد به منظور تقویت بورس خواهد بود.

وی افزود: دولت تا به امروز توانسته مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات‌های کسب شده از بازار سرمایه درآمد بدست آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت هزینه های یک سالش را از مردم و از طریق بورس تامین کرد