پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸
نشست خبری جبهه تحول‌خواهان انقلابی؛

مسئولان دولت به دشمن اعتماد کردند و نتیجه نگرفتند/ هنوز هم به دنبال FATF هستند/ دولت اعتماد به داخل را فدای رابطه با چند کشور کرد/ بعضی مفاد بودجه به نفع مقامات دولتی بود

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 753182
نشست خبری جبهه تحول‌خواهان انقلابی با حضور دبیران کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد.
مسئولان دولت به دشمن اعتماد کردند و نتیجه نگرفتند/ هنوز هم به دنبال FATF هستند/ دولت اعتماد به داخل را فدای رابطه با چند کشور کرد/ بعضی مفاد بودجه به نفع مقامات دولتی بود
به گزارش جهان نيوز ، نشست خبری جبهه تحول‌خواهان انقلابی صبح امروز با شرکت مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، محمدجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و مالک شریعتی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

در این نشست، شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: مجموعه انقلاب اسلامی با توجه به اهمیتی که برای مشارکت مردمی قائل است نیاز دید که یک سازماندهی صورت گیرد و جبهه تحول‌خواهان انقلاب در این راستا شکل گرفت.

وی تاکید کرد: در همین راستا قالب‌هایی برای این مجموعه انقلابی در نظر گرفته شد تا چند حزب در کنار هم بتوانند تاثیرگذاری بهتری در سراسر کشور داشته باشند. 
 
شاکری تصریح کرد: البته سابقه جبهه تحول خواهان انقلابی به سال ۸۴ برمی‌گردد که تصمیم بر این شد تا دوستانی که در برخی مسائل با هم مشترک هستند گرد هم جمع شوند. در این جبهه نوآوری و نواندیشی در روش وجود دارد و در عمل انقلابی آن هم تحول خواهی وجود خواهد داشت. 

دبیرکل جمعیت جانبازان ادامه داد: بنای مجموعه دوستان بر تحول‌خواهی بوده و ما در مناسبت‌های مختلف جلسات فشرده خوبی در قالب سه تشکل جمعیت جانبازان؛ جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان داشتیم.

شاکری گفت: این جبهه قرار نیست مدلی جدای مدل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب داشته باشد و بنا داریم در کنار هم برای مشارکت بیشتر و انتخاب اصلح تلاش کنیم‌‌.

در ادامه، عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: امروز مشکل اصلی مردم ما بحث معیشت و اقتصاد است که متاسفانه عملکرد دولت در این حوزه مناسب نبوده است.

وی با اشاره به انتقادات برخی نزدیکان دولت نسبت به عملکرد رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: انتقادات بسیاری از دولت وجود دارد و حتی می‌بینیم دوستان دولت هم انتقاداتی دارند، ما باید ببینیم علت چه بوده تا در آینده چنین مشکلی برای دولت بعد ایجاد نشود. 

عامری ادامه داد: دولت با یک سری وعده‌ها سر کار آمد و راه حل مشکلات را ارتباط با آمریکا می دانست. مشکل این دولت این بود که همه امیدشان به امریکا و سه کشور اروپایی بود و به هر کسی هم انتقادی از روی دلسوزی داشت توجهی نمی‌شد.

وی تاکید کرد: مسئولان دولت به دشمن اعتماد کردند و اقتصاد کشور را به سیاست خارجی گره زدند ولی نتیجه نگرفتند الان هم می‌بینیم دولت هنوز هم به دنبال بحث هایی مثل FATF است، در صورتی که FATF می تواند جلوی این مقداری هم صادرات داریم، بگیرد.

عامری افزود: سال ۹۸ غیرمنطقی و غیرعقلانی بنزین قیمت بنزین را افزایش دادند؛ بعد آقای روحانی گفت من خودم هم خبر نداشتم! متاسفانه اعتماد به داخل نشد و همه چیز فدای این شد که می خواهیم با چند کشور غربی رابطه برقرار کنیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به قطعی برق در روزهای اخیر گفت: شرکت ذخیره سازی گاز را تعطیل کردند و الان می بینیم مقدار زیادی نفت کوره و گازوییل مصرف می شود که این هم موجب آلودگی و هم موجب از بین رفتن ذخایر کشور می‌شود. دولت در حوزه بهره‌برداری از انرژی تجدیدپذیر هم موفق عمل نکرد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه کشور رها شده بود و به کشورهای همسایه هم برای روابط اقتصادی توجهی نشد. در عراق و سوریه می بینم دشمنان بیشتر توانسته اند با این کشورها مبادلات اقتصادی داشته باشند.

عامری یادآور شد: میزان قابل توجهی از طلای کشور را به حراج گذاشتند، ۱۸ میلیارد دلار ما به خاطر یک برنامه ریزی غلط از بین رفت. در بحث فرآورده‌های نفتی هم می‌بینیم که دولت اعتقادی به ساخت پالایشگاه نداشت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به مشکلات بورس گفت: در بحث بورس هم بسیاری از مردم ضرر کردند؛ متاسفانه اعتماد مردم را اینگونه تخریب کردند، اعتماد مردم را به این راحتی نمی شود جلب کرد در دولت بعد هم ما با این مسئله مشکل خواهیم داشت. 

وی گفت: ما تعامل با دنیا را قبول داریم اما نباید دل به دشمن خوش کنیم و تعامل با دنیا را فقط تعامل با چند کشور خاص بدانیم.

عامری عملکرد مجلس را در مجموع بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: البته در برخی مصوبات مجلس نیاز به تجدیدنظر است، اینکه افزایش ۲۵ درصد حقوق برای همه یکسان تصویب شود، عادلانه نیست. 

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: مجلس تصویب کرده یارانه‌ها را به صورت نقدی در اختیار مردم قرار دهد ولی این می تواند عامل تورم شود و باید برنامه‌ریزی درستی برای این موضوع صورت گیرد. از سویی الان حدود ۸ میلیون نفر بیمه ندارند که مجلس باید برای آنها هم برنامه ریزی داشته باشد.

همچنین شریعتی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز در این نشست، با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: آخرین خروجی دولت فعلی که عملکرد بسیار غیر قابل دفاعی دارد لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که مثل یک بیمار رو به مرگی به مجلس آمد و مجلس دو گزینه داشت که پذیرش نکند و گزینه دوم اینکه این بودجه را به عنوان یک اورژانس متعهد بپذیرد و ما پذیرش کردیم و تلاش کردیم آن را احیا کنیم امروز ۷۰ درصد اهداف ما در بودجه محقق شده و ان شاالله بودجه‌ای به نفع مردم تصویب شود.

وی با اشاره به مشکلات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: در لایحه بودجه میزان وابستگی به نفت حدود ۱۹۹ هزار میلیارد تومان بود و ما سه رقم پنهان را در آن آشکار کردیم و علاوه بر این که ۱۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی بود که آقای روحانی به آن اشاره نکرد و همچنین ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی سلف نفتی بود که ما این را حذف کردیم و اجازه ندادیم که این اتفاق بیافتد و دولت‌های آینده را مقروض کند.
 
شریعتی با بیان اینکه بند ه تبصره 4 به طور کامل حذف شد، گفت: در واقع آنچه آشکار و پنهان وابستگی بودجه دولت به نفت بود ۱۹۹ هزار میلیارد تومان نبود بلکه ۳۹۴ هزار میلیارد تومان وابستگی به نفت بود که مجلس در کمیسیون تلفیق آن را به رقم آشکار ۲۷۰هزار میلیارد تومان کاهش داد که ۲۳۱ هزار میلیارد تومان در منابع عمومی بودجه خواهد آمد.

شریعتی در پاسخ به آن دسته از مقامات دولتی که می‌گویند مجلس ما را برای فروش نفت و یا تعیین نرخ ارز محدود کرده است، گفت: ما بودجه را دو سقفی بستیم به این معنا که محدودیتی برای دولت برای فروش و صادرات نفت با هر قیمتی وجود ندارد و دولت مجاز است نرخ ارز را هم دولت مجاز است که با سیاست‌های درست تثبیت کند و به نرخ واقعی برابری ریال و دلاری که باید در اقتصاد کشور اتفاق بیفتد پایین بیاورد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تنها محدودیت کمیسیون تلفیق در بودجه برای دولت میزان استفاده از منابع نفتی فروش میعانات گازی است که آن را در رقم 231هزار میلیارد تومان محدود کردیم، اظهار داشت: این رقم حاصل ضرب سه عدد قیمت ارز، قیمت نفت و میزان فروش است.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از اعداد و ارقامی که در لایحه بودجه به طور آشکار غلط بود که نمونه آن تبصره 6 هست که در محاسبات وزارت نیرو سهمی را برای برق روستایی و سهم دیگری را برای برق تجدیدپذیر گذاشته بودند. آنچه در گزارش دولت به کمیسیون تلفیق آمد، فقط سهم برق تجدیدپذیر را به عنوان کل عوارض ماده 5 قرار داده بودند.

شریعتی با اشاره به تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری که طبق آن دولت اجازه می‌یافت که حقوق پرداختی به مقامات و مدیران ارشد بعد از برکناری از مسئولیت تا ۸۰درصد پرداخت شود، تصریح کرد: این تبصره ناعادلانه در سال ۱۳۹۰ و در آخرین سال مجلس هشتم حذف شد ولی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به این تبصره استناد شده بود.

این نماینده مجلس افزود: بعضی از نکات لایحه بودجه به نفع مقامات دولتی است که در حال خروج از دولت هستند که مثلاً بحث برداشتن سقف پاداش یکی از آنها اصلاح کردیم و همچنین تبصره ۳ ماده 71 از این دست بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای کمیسیون تلفیق و انضباط بخش دولتی هست اظهارداشت: یکی از مسائلی که همواره در مورد شرکت‌های دولتی جدی بود این بود که بعضی از این افراد همزمان عضو هیئت مدیره چند شرکت بودند و هیچ شفافیتی وجود نداشت و یا پرداخت هایی که به مدیران و مقامات این شرکت‌ها می‌شد از جاهای مختلف بود و در یک جا تجمیع نمی‌شد. آنچه در کمیسیون تلفیق مصوب شده این است که تمامی پرداخت ها به افراد بر اساس کد ملی و از مسیر خزانه بگذارد و تبیین بشود  که یک فرد از جاهای مختلف چقدر دریافت می‌کند.

شریعتی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ باید تمامی پرداخت‌های کارکنان و مقامات ذیل ماده 29 کامل معلوم شود وگرنه این پرداخت حقوق ها تخلف تلقی می‌شود،‌ گفت: اینها نکاتی است که در جهت ضوابط بخشی به شرکت‌های دولتی پیش بینی شده است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فقط مردم
Iran, Islamic Republic of
این احزاب ل چپ و راست دقیقا برای مردم چه کاری انجام دادن؟؟
دیگه تمومه ماجرا
فقط برادران
Iran, Islamic Republic of
....
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
FATF هم کلاه گشادی دیگری مثل برجام است.!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی، ظریف، عراقچی و... در مذاکره به آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اعتماد کردند و تاکنون نتیجه نگرفتند
Iran, Islamic Republic of
دم روحانی و ظریف گرم!!!!
نقل قول
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
United States
صدایت از جای گرمی میاد ؟؟؟؟!!!!!!
عمار
Iran, Islamic Republic of
مبارک است انشاالله اتحادنیروهای انقلابی