پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۸

زیباکلام: ایران با FATF نمی‌تواند تحریم‌ها را دور بزند

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 753025
صادق زیباکلام در یادداشتی در دنیای اقتصاد نوشت: مخالفان پیوستن ایران به FATF به‌درستی می‌گویند، اگر ما به آن بپیوندیم، دیگر نمی‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم. آنها کاملا درست می‌گویند.
زیباکلام: ایران با FATF نمی‌تواند تحریم‌ها را دور بزند
به گزارش جهان نيوز، صادق زیباکلام استاد دانشگاه در یادداشتی با عنوان «بازی‌خوانی سیاسی» در دنیای اقتصاد نوشت: غیرمستقیم گفته شده که اگر ما به FATF بپیوندیم، نقل و انتقالات تجاری، صادرات و واردات ایران، حواله‌جات ارزی و... مکشوف و معلوم می‌شود که صد البته سخن درستی است. اگر ما به FATF بپیوندیم، حجم عظیمی از معاملات و مبادلات تجاری که در ایران صورت می‌گیرد، آشکار خواهد شد.

{مثلا} اگر خواسته باشیم یک مثقال زعفران صادر کنیم، باید تحریم‌ها را دور بزنیم. اگر کشور مبدا آن یک مثقال زعفران‌ ایران باشد، با تحریم‌ها مواجه خواهیم شد، بنابراین باید یک کشور صادرکننده ثانویه برای صادرات یک مثقال زعفران پیدا کنیم. سپس باید درآمد آن را که به‌صورت ارز و دلار خواهد بود، با دور زدن تحریم‌ها به‌دست آوریم. یعنی هم در صدور و هم در واردات کالا و هم اگر می‌خواهیم یک دلار به داخل یا خارج از کشور منتقل کنیم، مجبوریم تحریم‌ها را دور‌بزنیم.

مخالفان پیوستن ایران به FATF به‌درستی می‌گویند، اگر ما به آن بپیوندیم، دیگر نمی‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم. آنها کاملا درست می‌گویند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس معلوم شد واسه چی اصرار داریدfatf امضا شه!
تحریم‌ها از اول هم با تشویق شما با نیت زمینگیر کردن احمدی نژاد و روی کار اومدن اصلاح طلبان وضع شد.
علی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم همه کسانی که با واقعیت روبرو می شود واقعیت بر مقدم بر منافع جناحی قرار دهند، احسنت بر آقای دکتر.
Iran, Islamic Republic of
باز هم این اقا
Iran, Islamic Republic of
آمریکا باید بدون هیچ شرطی تحریم ها را لغو کند
Iran, Islamic Republic of
فروپاشی رژیم صهیونیستی در دستور کار است
رییس مجلس
Iran, Islamic Republic of
پس تصویب شد ،
Iran, Islamic Republic of
....
United Kingdom
FATF با وجود تحریم یعنی خودکشی.....