پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
مقام سابق صهیونیست:

برجام معیوب است و با بازگشت آمریکا به آن مخالفیم

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 752708
یکی از مقامات رژیم صهیونیستی با هشدار به واشنگتن گفت که هرگونه بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران برای این رژیم چالش برانگیز خواهد بود.
برجام معیوب است و با بازگشت آمریکا به آن مخالفیم
به گزارش جهان نيوز، «مایکل اورن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا و نماینده سابق کنست این رژیم، درباره هرگونه بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری «تایم اسرائیل»، وی در سخنانی گفت: «اگر دولت (بایدن) به برجام بازگردد، در واقع هیچ چیزی برای گفت‌وگو درباره آن با آمریکا وجود ندارد.»

وی در ادامه گفت: «آنها می‌گویند که با اسرائیل رایزنی خواهند کرد اما ما را دور می‌زنند و به دنبال بازگشت به برجام هستند.»

سفیر سابق رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «از دیدگاه اسرائیل، برجام اساسا معیوب بوده و هرگونه بازگشت به آن حتی با برخی تغییرات ظاهری، مشکلی واقعی برای ما به شمار می‌آید.»

اورن در پاسخ به سوالی در این باره که چرا کابینه نتانیاهو رویکرد تقابلی با دولت بایدن را انتخاب کرده، گفت: «اسرائیل به دنبال جنگ نیست اما امنیت ملی ما مطرح است.»

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا هنوز به صورت صریح و شفاف سیاست خود درباره بازگشت آمریکا به برجام را مشخص نکرده است. او و مشاورانش گفته‌اند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای همکاری با متحدان واشنگتن جهت تقویت این توافق هسته‌ای بهره بگیرند. 

در این میان، برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات خواسته‌اند دولت آمریکا درباره بازگشت به برجام با آنها مشورت کند. 

بایدن قبل از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در یادداشتی در سی‌ان‌ان نوشته بود: «من مسیر معتبری برای بازگشت دیپلماسی با ایران به تهران پیشنهاد خواهم کرد. اگر ایران به پایبندی موشکافانه بازگردد، آمریکا به عنوان نقطه آغازی برای مذاکرات متعاقب، به این توافق بازخواهد گشت.»

با آنکه جو بایدن گفته به توافق هسته‌ای با ایران برمی‌گردد، اظهارات او و تیمش درباره روند این بازگشت و ارتباط آن با مذاکرات متعاقبی که گفته شده هدف آن «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» برجام است هنوز چندان روشن نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *