کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم با تشویق‌ «روحانی» وارد بورس شدند

5 بهمن 1399 ساعت 10:35

تشویق‌های رئیس‌جمهور باعث شد که مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار بورس کنند و در این شرایط دولتمردان باید پاسخگوی وضع بازار سرمایه باشند.


به گزارش جهان نیوز جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با مهر، با انتقاد از عملکرد دولت برای ساماندهی بازار بورس، گفت: مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای ساماندهی وضعیت بازار سرمایه استفاده خواهد کرد و سوال و استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی، مورد نظر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: وزیر اقتصاد و امور دارایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور عملکرد قابل قبولی نداشته و افزایش شدید قیمت ارز و مشکلات بازار بورس موید این مسئله است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس متذکر شد: اوایل سال ۹۸ فقط یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارگزار بورسی داشتیم اما بعد از فراخوان رئیس جمهور و به علت آنکه وی مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بازار بورس کرد، بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار بورس کردند و در حال حاضر نزدیک به ۲۳ میلیون کد بورسی داریم.

رشیدی کوچی گفت: بسیاری از کسانی که وارد بازار بورس شده‌اند، آشنایی زیادی با این بازار ندارند و از سوی دیگر عدم مدیریت صحیح بازار سرمایه باعث مشکلات عدیده‌ای شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه مسئولان دولت به ویژه وزیر اقتصاد باید پاسخگوی وضعیت بورس باشند، تصریح کرد: قطعاً مجلس سوال و استیضاح وزیر اقتصاد را پیگیری خواهد کرد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون جلسات متعددی با مسئولان اقتصادی دولت برگزار کرده است تا شرایط بورس مورد ارزیابی قرار گیرد اما متاسفانه هنوز شرایط بورس پایدار نشده است و مجلس از دولتی‌ها می‌خواهد که این بازار را ساماندهی کنند.


کد مطلب: 752529

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/752529/مردم-تشویق-روحانی-وارد-بورس-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com