جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۳

استقبال ایران از پیشنهاد مذاکره با کشورهای عربی

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 752087
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر از پیشنهاد وزیر خارجه قطر درباره گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.
استقبال ایران از پیشنهاد مذاکره با کشورهای عربی
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر از  پیشنهاد قطر برای گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «ایران از دعوت برادرم "محمد بن عبدالرحمن" (وزیر خارجه قطر)" برای گفت‌وگوهای فراگیر  در منطقه‌مان استقبال می‌کند.»

وزیر خارجه ایران در ادامه این پیام توییتری نوشت: «همانطور که ما همیشه تاکید کرده‌ایم راه حل چالش‌هایمان در همکاری برای تشکیل مشترک منطقه‌ای قوی قرار دارد: صلح‌آمیز، با ثبات، موفق و عاری از هژمونی جهانی یا منطقه‌ای.»

وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای که بامداد سه‌شنبه متن آن منتشر شده از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته وارد گفت‌وگو با ایران شوند.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر آمادگی کشورش را برای میانجی‌گری جهت برگزاری نشستی میان اعضای ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است. 

او در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ که وبگاه این شبکه خبری گزیده‌ای از آن را منتشر کرده گفت: «دولت [قطر]امیدوار است که این اتفاق بیفتد و ما معتقدیم که این اتفاق باید بیفتد. سایر اعضای شورای همکاری هم چنین تمایلی دارند.»

وزیر خارجه قطر در مصاحبه با بلومبرگ برای تسهیل گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا هم اعلام آمادگی کرده است. او گفت: «چنانچه طرف‌ها از قطر بخواهند ما مذاکرات را تسهیل خواهیم کرد. ما خواستار این دستاورد هستیم. می‌خواهیم شاهد وقوع این توافق باشیم.»

وی اضافه کرد: «هر کسی که این مذاکرات را پیش ببرد و آن مذاکرات هر چه باشند ما از آنها حمایت خواهیم کرد.»

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تأکید کرده چنانچه آمریکا به توافق هسته‌ای برجام برگردد مذاکرات در چارچوب این توافق با واشنگتن را طبق روال سابق ادامه خواهد داد. 
هفته گذشته هم «مطلق القحطانی»، نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر گفت که کشورش آماده است بین ایران و عربستان سعودی وساطت کنند.

او سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه عربی «التلفزیون العربی» گفت که دوحه مانعی نمی‌بیند درصورت درخواست ریاض یا تهران برای وساطت بین آن‌ها ورود کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ولی مردم ایران از پیشنهاد مذاکره با کشورهای عربی استقبال نمی کند چون دلار نجس کشورهای عربی جنایتکار شماره عامل اصلی قتل عام مردم ایران، ترور سرار سلیمانی و ترور محسن فخری زاده بوده است..
Iran, Islamic Republic of
استقبال ظریف از پیشنهاد مذاکره با کشورهای عربی جنایتکار شماره یک، درست نیست
Iran, Islamic Republic of
.برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک به همراه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل هر روز دنبال محکوم کردن ایران هستند.
Iran, Islamic Republic of
کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند آمریکا و کشورهای اروپایی تاکنون ثابت کردند که لیاقت مذاکره سیاسی را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ با پول برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک سردار سلیمانی را در فرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است/ !!
Iran, Islamic Republic of
کشورهای عربی جنایتکار شماره یک از 1981 تاکنون دوست ما نیستند.
Iran, Islamic Republic of
اعتراض به دیدار محمود عباس با سرکرده گروهک منافقین .
Iran, Islamic Republic of
مهار تورم به تدبیر نیاز دارد نه مذاكره
Iran, Islamic Republic of
آشتی قطر با چهار کشور عربی هیچ ارتباطی و ربطی به ما ندارد..
Iran, Islamic Republic of
بعضی کشورهای عربی می‌خواهند سر به تن حکومت ایران نباشد
Iran, Islamic Republic of
کسانی که از سال 2015 تاکنون مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن را با انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل بمباران و قتل عام می کنند هیچ گونه حق صلاحیت گفت وگو و مذاکره را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک در تمام 42 سال جز ظلم و ستم به منطقه خاورمیانه چیزی نداشت
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به وزیر امور خارجه فرانسه جنایتکار شماره یک
شما در خیلج فارس و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنید.که ایران برای شما تهدید است.