جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

گزارش تخلفات در بازار بورس به قوه قضاییه رسید

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 751953
پس از کاهش یک میلیون واحد شاخص بورس، گزارش تخلفات در بازار سرمایه برای رئیس قوه قضائیه ارسال شده است.
گزارش تخلفات در بازار بورس به قوه قضاییه رسید
به گزارش جهان نيوز، از مردادماه سال جاری که بازار سرمایه وارد فاز اصلاح شده است تا روزهای اخیر که باز هم سراسر بورس یکپارچه قرمزپوش است، حدود یک میلیون واحد از شاخص کل کاهش یافته است. 

بسیاری از سهامداران علت این ریزش ها را در تصمیمات اشتباه دولت و سازمان بورس و سفته بازی و رفتار حقوقی های بازار می دانند. در همین زمینه بسیاری از افراد حاضر در بورس از قوه قضائیه و مجلس شورای خواستار ورود به ماجرا بودند. 

به همین منظور جلسات متعددی میان نمایندگان و وزاری اقتصادی دولت برگزار شد. در همین زمینه می توان به توییت امیرحسین قاضی زاده نماینده مجلس اشاره کرد. وی می گوید: در آخرین جلسه با آیت‌الله رئیسی گزارش تخلفات در بازار سرمایه را ارائه کردم که ایشان با ابراز تأسف از زیان‌های وارد شده به مردم، خواستار تهیه گزارشی مستند از جزئیات تخلفات و ترک فعل‌های صورت گرفته در بازارسرمایه شد. این گزارش تهیه شد و امروز طی نامه‌ای به  رئیسی تقدیم کردم».

متن گزارش نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس قوه قضائیه را در ادامه می خوانید:





نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض وقت بخیر خدمت شما
بنده مثل خیلی از سهامداران فعلی از خرداد ماه با اخذ وام و اضافه کردن پس انداز چند ساله خود و همسرم به اندک سهام خود اضافه نموده و قصد خرید یک واحد مسکونی رو داشتم و چندان هم با ادبیات بورس و سرمایه گذاری بیگانه نبودم و از طرفی در این سالها خدا شاهد است با ثبت نام خودرو و خرید ارز و سکه و ... به نیت سوداگری و احتکار مخالف بوده و هستم .
اما متاسفانه تا این لحظه سرمایه بنده به کمتر از نصف تقلیل پیدا کرده این در حالیست که همه اجناس، کالا، خدمات در این مدت چندین برابر افزایش داشته است .
از شما خواهشمندم مثل همیشه رسانه ما باشید و به شکلی مطلوب این موضوع که دغدغه میلیونها مالباخته هست را مطرح فرمایید.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
همین که با وام سهم خریدی مشخصه با ادبیات بورس بیگانه نبودی.
Iran, Islamic Republic of
اون ردیف سایر کیا بودن ک نام نبردین خودی بودن! درصد بالایی هم هست
Iran, Islamic Republic of
هیچ خبری در رابطه با دریافت نامه فوق از طرف گیرنده در این باره وجود ندارد.