جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

همتی: وضعیت ارز بهتر می‌شود/ دلار در نیما کاهشی است

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 751944
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارز روند خوبی دارد و‌ بهتر هم می‌شود مردم عزیز و بازار بهترین قضاوت کننده در شرایط اقتصادی هستند قبلا هم گفتم نرخ را بازار تعیین می کند.
همتی: وضعیت ارز بهتر می‌شود/ دلار در نیما کاهشی است
به گزارش جهان نيوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ارز روند خوبی دارد و‌ بهتر هم می‌شود. مردم عزیز و بازار بهترین قضاوت کننده در شرایط اقتصادی هستند قبلا هم گفتم نرخ را بازار تعیین می کند.

وی افزود: روند مثبت است و باید صبر کرد و به تدریج فعالان اقتصادی را با شرایط اقتصادی تطبیق خواهند کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برخی می‌گویند بانک مرکزی مابه‌ازای ریالی ارزهای ایران در کره جنوبی را در اختیار دولت قرار داده و بازگشت این مبالغ به کشور تاثیری در بازار ارز ندارد، تصریح کرد: بخش عمده‌ی این پول برای بانک مرکزی است و قدرت بازارسازی را بالا می‌برد.

همتی در پاسخ سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه دلار در بازار آزاد کاهشی است اما گویا سامانه نیما تمایلی به کاهش قیمت دلار ندارد و این شائبه مطرح می‌شود که دولت علاقه‌‌ای به‌دنبال کاهش قیمت ارز ندارد، خاطر نشان کرد: من یک‌بار گفته‌ام و  بازهم می‌گویم که رئیس کل بانک مرکزی اولین کسی است که طرفدار ارزش پول ملی است؛ حیثیت و اعتبار رئیس بانک مرکزی به تعدیل نرخ ارز است نه‌اینکه نگذارد نرخ پایین بیاید.

وی بیان داشت: تفاوت سامانه نیما با بازار این است که در بازار خیلی سریع این تحولات رخ می‌دهد اما در بازار نیما به‌دلیل اینکه صادرکننده و واردکننده عرضه و خرید انجام می‌دهند و معاملات طول می‌کشد تا انجام شود این روند کندتر است ولی در عین حال روند کاهنده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *