چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱۴

چشم‌های از حدقه بیرون‌زده

حسین شریعتمداری
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 751841
قدرت خیره‌کننده موشک‌ها و پهپادهای سپاه که در رزمایش به نمایش درآمد، بازتاب گسترده در سراسر جهان داشت. ملت‌های مسلمان با نگاهی تحسین‌برانگیز و دشمنان با چشمان وحشت‌زده شاهد این دستاورد بزرگ بودند.
جهان نيوز - حسین شریعتمداری: ۱- قدرت خیره‌کننده موشک‌ها و پهپادهای سپاه که روز جمعه، در رزمایش «پیامبر اعظم(ص) ۱۵» به نمایش درآمد، بازتاب گسترده در سراسر جهان داشت. ملت‌های مسلمان با نگاهی تحسین‌برانگیز و دشمنان با چشمان وحشت‌زده و از حدقه بیرون آمده، شاهد این دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی ایران بودند. سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در این‌باره گفت: «امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری بود که موشک‌های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد... این رزمایش، تمرین ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن در بخش دریایی بود... در صورتی که دشمنان ما در شعاع ۲ هزار کیلومتری ناکارآمد شوند، در واقع با ناکارآمدی قطعی مواجه و توان شلیک موشک‌های کروز را نداشته و دیگر  هواپیمایی نمی‌تواند از روی این ناوها بلند شود».

۲- خبرگزاری رویترز با نگرانی اعلام کرد «توان موشکی و قدرت تهاجمی پهپادهای ایران، خیره‌کننده است، در رزمایش موشکی روز جمعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از موشک‌های بالستیک جدید و پهپادهای بمب‌افکن بومی علیه اهداف فرضی در کویر مرکزی ایران استفاده شد» و تاکید کرد که «موشک‌های شلیک شده و پهپادها، تمامی اهداف فرضی را با دقت مورد اصابت قرار دادند».

آسوشیتدپرس نوشت، «ایران به یک قدرت موشکی بزرگ و توانمند تبدیل شده است». روزنامه انگلیسی «سان» با انتشار تصاویری از اهداف منهدم شده موشک‌ها و پهپادهای ایران در دریای عمان، نوشت: «ایران از این موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته برای مقابله با دشمنان غربی و منطقه‌ای خود استفاده خواهد کرد».

دویچه‌وله ضمن ابراز شگفتی از توان موشکی و پهپادی ایران، نوشت:«سپاه با این موشک‌ها، برای تهاجم همه‌جهتی در کلیه سطوح ارتفاعی با پایگاه‌های دشمن فرضی و سلب امکان دفاع از پدافند دشمن، نفوذ به سپر موشکی یا جداسازی سر جنگی موشک‌ها از بدنه و ناکام گذاشتن سامانه‌های دفاعی به قدرت و توانی باور نکردنی ولی واقعی دست یافته است». روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به بررسی رزمایش نظامی ایران پرداخت و نوشت: «موشک‌های دوربرد، هواپیماهای بدون سرنشین و سایر تسلیحات به نمایش درآمده در این رزمایش قدرتمند پیامی برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آمریکا و اسرائیل است».

خبرگزاری شینهوا، اعلام کرد: «سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی رزمایشی تازه را در کویر مرکزی ایران برگزار کرد... در این رزمایش حمله ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی انجام گرفت و همه اهداف تعیین شده منهدم شد. نسل جدید موشک‌های مجهز به کلاهک ایران قابلیت هدایت از خارج از جو را دارند. این موشک‌ها همچنین قادر به ایجاد اختلال و عبور از سپرهای موشکی دشمن هستند». و...

۳- حالا به این پیش‌بینی ۳۲ سال قبل امام راحلمان - رضوان‌الله‌تعالی‌علیه - دقت کنید؛ «اینجانب به نظام‌های آمریکایی و اروپایی اخطار می‏کنم که تا دیر نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته‏اید، از خلیج فارس بیرون روید. و همیشه این‌گونه نیست که هواپیماهای مسافربری ما توسط ناوهای جنگی شما سرنگون شود؛ که ممکن است فرزندان انقلاب ناوهای جنگی شما را به قعر آبهای خلیج فارس بفرستند. به دولت‌ها و حکومت‌های منطقه، خصوصاً به عربستان و کویت می‏گویم که همه شما در ماجراجویی‌ها و جنایاتی که آمریکا می‏آفریند شریک جرم خواهید بود». (صحیفه امام؛ ج۲۱؛ ص۸۹ ).

... و امروز به آن روز رسیده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
بی تدبیر و عجله خودشان در مذاکرات و زرنگی و رندی دیپلمات غربی را نمی بینند بخاطر همین ناکامی شان را به این موشک ها نسبت می دهند، اقایان دیپلماتیک.
رسول
Iran, Islamic Republic of
......
Romania
کسی مخالف موشک واقتدار ملی نیست ، ولی کارهایی مثل شعار نوشتن روی موشک که نتیجه اش دشمن تراشی وترور سرداران ودانشمندان کشور در پی داره ، درست نیست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
باز هم فکر کن شاید باز هم دلیل های بهتری بتوانی بسازی برای اقتصاد مشکل دار کشور، باز فکر کن. تو می تونی.
سروش
Iran, Islamic Republic of
شما اصلا نمی خواهد به چاپ پول از سوی دولت و انفعال دولت در توسعه تجاری با همسایه ها، مدیران با تدبیر و...فکر کنی !!!!
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
قمپوز در کردن نگرانی نداره برادر حسین
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب سجاد نگران بی تدبیری و انفعال دولت در حل مشکل ملت را نداری هان.
Iran, Islamic Republic of
شیر مادراتون حلالتون باشه.
احسنت و درود خدا بر دلاورمردان سپاه و ارتش اسلام
علی اکبری
Iran, Islamic Republic of
با سلام به روح همه شهدا و شهدای علمی
بجز قلب موشکهایمان که پر از باروت است
قلب های ما هم مملو از بمب تنفر از آمریکا و اسرائیل و دشمنان اسلام عزیز است
سرباز
Iran, Islamic Republic of
ما نتوانستیم به عامه ملت بباورانیم این قدرت است که دشمن را وادار به معامله برد برد می کند نه لبخند نه مذاکره.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
آقای شریعتمداری امروز بعد حدودا یک ماه باز هم سروکله لیلاز پیدا شد .
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری چرا در خصوص عملکرد سراسر خسران بار ... دولت در کنترل کرونا چیزی برای بیان وعرضه ندارید.