پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فعالیت فیزیکی در ایام کرونا کم نشود

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 751779
عضو هیات دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت فعالیت فیزیکی و دوری جستن از نشستن های طولانی مدت در دوران قرنطینه خانگی تاکید کرد.
فعالیت فیزیکی در ایام کرونا کم نشود
به گزارش جهان نيوز، توحید سیف برقی عضو هیات دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با مهر، با اشاره به عوارض کم تحرکی افراد، گفت: در دوران کرونا نباید فعالیت فیزیکی افراد کم شود.

این متخصص پزشکی ورزشی، افزود: ورزش موضوعی است که از زندگی مردم جدا نیست و در دوران کرونا نباید فعالیت فیزیکی افراد قطع شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مردم توصیه کرد که حداقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فعالیت فیزیکی و ۵ روز در هفته همراه با حرکات کششی داشته باشند.

وی با عنوان این مطلب که تمرینات قدرتی در هفته دو یا سه بار انجام شود، گفت: شاید اولین مقالاتی که در حوزه کووید ۱۹ در جهان چاپ شد، مربوط به رشته پزشکی ورزشی بود.

سیف برقی، تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی را برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دوران کرونا مؤثر دانست و افزود: چاقی و اضافه وزن، مهم‌ترین عامل ابتلاء به انواع بیماری‌ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *